سنگ‌چینی‌های هنرمندانه، خلاقانه و درمانگر در ساحل دریا

0

«جان فورمن» در هنگام تحصیل در دانشگاه، هنرهای پیاده‌سازی روی خاک و زمین را کشف کرد و بالافاصله عاشق آن شد.

او احساس کرد جهان طبیعی نیاز به توجه و تحقیق بیشتری دارد. به‌ویژه در منطقه‌ای که او در آن ساکن بود: پمبروکشور در نزدیکی ولز که یک ساحل سراسری دارد.

بخش عظیمی از کارهای هنری آقای «جان فورمن» به سنگ‌هایی مربوط می‌شود که در اطراف دریا پیدا کرده است. او در ساحل و اطراف آن گشت‌زنی می‌کند و هر نوع سنگی از کوچک تا بزرگ را یافته، با خود به محل طراحی هنری خود می‌برد.

این‌گونه است که طرح‌های سنگ‌چینی خارق‌العاده‌ای از او در کنار ساحل می‌بینیم. در این طرح‌ها از سنگ‌ریزه تا برخی صخره‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. او می‌تواند با هر ماده طبیعی طرح‌های هنری بسازد ولی نشان داده سنگ‌ها بهترین ابزار برای خلق آثار هنری هستند.

سنگ‌ها از نظر شکل، زاویه، رنگ، ابعاد، اندازه، محل قرارگیری، فاصله و المان‌های دیگری بسیار متنوع و متفاوت از هم هستند که باعث می‌شود یک هنرمند از خشن‌ترین طرح‌ها یا لطیف‌ترین آثار را بسازد.

این هنرمند در بیشتر اوقات، هیچ طرح و ایده از پیش مشخصی ندارد و فقط شروع به کنار هم گذاشتن سنگ‌ها می‌کند تا به مرور یک شکل پدید می‌آید و بعد کامل می‌شود. این سنگ چینی باعث فرار از زندگی پرفشار و کاهش استرس او می‌شود.

«جان فورمن» می‌گوید هنر سنگ‌چینی تاثیر عمیقی روی روان و ذهن او دارد. ذهن را سالم و فعال نگه می‌دارد. در طبیعت امکانات بی‌پایانی برای طراحی وجود دارد. هیچی طرحی مانند طرح دیگر نمی‌شود و شما بهتر از هر نقاشی می‌توانید تصویرسازی کنید.

شرکت کردن «فورمن» در جشنواره هنرهای زمینی Llano طی سال ۲۰۱۸ تاثیر زیادی روی ارتقای سطح کار هنری او داشت. او در این جشنواره با ۳۰ هنرمند از نزدیک ملاقات کرد و چیزهای زیادی آموخت.

«فورمن» انتقاداتی هم از برخی وب‌سایت و نشریات دارد که با انتشار مطالبی سعی کردند به مردم این‌گونه القا کنند که هنرهای زمینی و مثلا طرح‌های سنگ‌چینی می‌توانند به محیط زیست آسیب بزنند و باعث نابودی برخی موجودات شوند.

این هنرمند اعتقادی برعکس دارد و می‌گوید: «ما با هنرهای زمینی سعی می‌کنیم توجه دیگران را به زمین و محیط زیست بیشتر جلب کنیم. ما با این هنرها از زمین محافظت می‌کنیم.»

مثال می‌زند که این سنگ‌هایی که استفاده کرده؛ حاصل جمع‌آوری از چند مایلی ساحل است. این سنگ‌ها را دریا، جزر و مدها و پدیده‌های طبیعی زمین شستشو داده و با خود به ساحل آورده است. او آن‌ها را جمع‌آوری کرده و یک طرح می‌زند؛ کجای این کار می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

«فورمن» می‌گوید وقتی از خانه بیرون می‌آییم؛ هر چیزی که می‌بینیم از خودروها تا گوشی موبایل، باتری‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره از موادی ساخته شده‌اند که از دل زمین استخراج شده و به محیط زیست آسیب وارد کردند. این‌ها بیشتر آسیب‌رسان هستند تا سنگ‌هایی که از کناره ساحل جمع‌آوری شده و به همان شکل استفاده می‌شوند.

با هم برخی از طرح‌های سنگ‌چینی هنرمند «جان فورمن» را ببینیم:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.