عصر استریم فیلم و سریال باعث کمیاب و گران‌قیمت شدن نوارهای ویدیوئی VHS شده است

0

چند روز پیش گزارشی از رشد محبوبیت نوارهای کاست و واکمن‌های دیجیتالی نسل جدید برایتان منتشر کردیم. این گزارش را می‌توانید در اینجا بخوانید.

اکنون، می‌خواهیم گزارشی درباره رشد استفاده از نوارهای ویدیوئی VHS بدهیم. در عصری که استریم به طور کامل بر حوزه سرگرمی حاکم است؛ به نظر می‌رسد مردم بیشتر از گذشته دل‌شان برای سبک‌های قدیمی تماشای فیلم تنگ شده است و دارند فناوری‌های منسوخ شده را دوباره زنده می‌کنند.

به گفته eBay، فروش نوارهای VHS روی این سایت در مقایسه با یک سال پیش، حدود ۵ درصد افزایش داشته است. از سال ۲۰۱۶، تقاضا برای دیسک‌های DVD و Blu-ray کاهش یافته است و برعکس نوارهای VHS فروش رو به رشدی دارند.

برخلاف نوارها و صفحات وینلی (vinyl) که کیفیت موسیقی را حفظ می‌کنند و عاشقان صدا و آهنگ دوست دارند با این دیسک‌ها کار کنند؛ نوارهای VHS چندان ارتباطی با کیفیت فیلم‌ها ندارند و نگه‌داری آن‌ها هم سخت‌‌تر است. این نوارها زیاد دوام نمی‌آورند و با گذشت زمان و استفاده‌های مکرر، خاصیت مغناطیس خود را از دست خواهند داد.

دی‌وی‌دی‌ها مدیای بهتری برای ضبط فیلم‌ها و آرشیو ویدیوها محسوب می‌شدند. آن‌ها نسبتا کیفیت فیلم را حفظ کرده، زود خراب نمی‌شوند و فضای کمتری اشغال می‌کنند.

اما عصر استریم به دی‌وی‌دی‌ها هم رحم نکرد و آن‌ها را هم از صنعت سینما و سرگرمی به بیرون راند. به یک‌باره حجم انبوهی از ویدیوها در دسترس کاربران خانگی قرار گرفت تا هر زمانی که دل‌شان خواست سراغ‌شان بروند و حتی بتوانند برخی برنامه‌های تلویزیون را هم ذخیره کنند.

گنج‌هایی خاک خورده در انبار و کارتن‌ها

کلکسیونرها و افرادی که عاشق فیلم‌های کلاسیک و قدیمی هستند؛ هنوز دل‌شان می‌خواهد فیلم‌های محبوب خود را روی نوارهای وی‌اچ‌اس مشاهده کنند. دانشگاه ییل در سال ۲۰۱۵ مجموعه‌ای ۲۷۰۰ نواری از فیلم‌های اواخر دهه ۱۹۷۰ و بعد ۱۹۸۰ را خریداری و در کتابخانه خود بایگانی کرده است. دانشگاه ییل، این مجموعه را یک گنج واقعی می‌خواند که شناسنامه یک نسل است.

اکنون، روی سایت eBay شاهد شکل‌گیری مزایده‌های بزرگی پیرامون خرید برخی فیلم‌ها و مجموعه‌های VHS هستیم. برخی از مردم دوست دارند فیلم‌های محبوبی مانند Friends و The Office را روی ویدئوهای وی‌اچ‌اس تماشا کنند و برای خرید این نوارها هرچقدر نیاز باشد؛ هزینه خواهند کرد.

روی سایت ای‌بی، فیلم‌های قدیمی محبوبی مانند The Joy of Painting و Richard Simmons’ Reach for Fitness جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های VHS هستند. برخی فیلم‌ها تا ۲۴ هزار دلار هم قیمت می‌خورند و فیلم‌های محبوب دیگر ۱۴ هزار دلار به فروش می‌رسند.

به گزارش eBay، تعداد انگشت‌شماری از فیلم‌های VHS در دو سال گذشته بالای ۱۰ هزار دلار فروخته شده‌اند و ۲۲ نوار ویدیوئی از ۲۵ نوار گران‌قیمت VHS روی سایت ای‌بی متعلق به شرکت دیزنی هستند.

از رکوردهای دیگر می‌توان به فروش فیلم Beauty and the Beast محصول سال ۱۹۹۱ به قیمت ۶۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. یک نسخه از فیلم علاءالدین سال ۱۹۹۲ نیز به قیمت ۲۸ هزار دلار فروخته می‌شود.

فیلم «داستان اسباب‌بازی»های سال ۲۰۱۹ نیز روی نوار VHS به قیمت ۱۵ هزار دلار فروخته شده است.

بنابراین، اگر هنوز نوارهای VHS قدیمی در انبار، کشورهای کتابخانه یا کارتن‌های فیلم‌های آرشیوی خود دارید؛ بهتر است هرچه زودتر به سراغ‌شان بروید و ببینید شامل چه فیلم‌هایی هستند. چون احتمال دارد شما صاحب یک گنج بزرگ باشید و بتوانید با فروش آن روی سایت eBay پول‌دار شوید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.