احتمالا بیماری کرونا رونمایی از آیفون ۱۲ را به تاخیر می‌اندازد؛ آیا در سال ۲۰۲۰ آیفون جدیدی خواهیم دید؟

0

ویروس کرونا باعث تعطیل شدن کل جهان شده است؛ شبیه سیاره‌ای که یخ زده است و هیچ فعالیتی در آن انجام نمی‌شود.

بسیاری از کارخانه‌های تولید قطعات سخت‌افزاری تعطیل شدند و کارمندان آن‌ها در خانه هستند؛ بهترین راهی که فعلا برای جلوگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌شود.

به هر حال، جهان دوباره فعالیت‌های عادی خود را از سر خواهد گرفت و همه‌چیز به روال سابق برمی‌گردد؛ ولی آثار ویروس کرونا تا مدت‌ها پابرجا خواهد بود. کرونا همه‌چیز را تغییر داده و برنامه کسب‌وکارها را از ریل خارج کرده است.

صدها رویداد و مراسم به تعویق و تاخیر افتاده یا آنلاین برگزار شدند. تقریبا تمام مراسم‌های رونمایی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار نیمه اول سال بعد از ماه فوریه لغو یا آنلاین برگزار شدند. کنفرانس‌های توسعه‌دهنده‌گان گوگل، مایکروسافت، اپل و سامسونگ برگزار نشد و بسیاری از پیش‌بینی‌های رونمایی محصولات باطل شد.

حالا، در وضعیتی هستیم که قابل انتظار است رویدادهای هیجان‌انگیز نیمه دوم سال میلادی را هم از دست بدهیم؛ از جمله مراسم همیشگی معرفی آیفون‌های جدید اپل در ماه سپتامبر (اوایل شهریور ماه).

اپل معمولا در اواسط ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند و امسال هم قرار بود آیفون‌های ۱۲ معرفی شوند. آیفون‌های جدید هم تا آخر ماه سپتامبر وارد بازار می‌شدند. البته، این برنامه ثابت و همیشگی برخی سال‌ها با تغییرات و تاخیراتی هم روبرو شده است.

مثلا، آیفون X در سال ۲۰۱۷ اوایل ماه نوامبر وارد بازار شد و آیفون XR در ماه اکتبر سال بعد به فروشگاه‌ها رسید. این تاخیرها به خاطر بروز مشکلاتی در زنجیره تامین و تولید قطعات بود.

در کشور چین، بسیاری از کارخانه‌های تولیدی قطعات گوشی‌های موبایل تعطیل شدند. در برهه‌هایی از زمان دو شرکت معروف سامسونگ و ال‌جی کارخانه‌های تولید قطعات موبایل و صفحه‌نمایش خود را بستند و فاکسکان هم که اصلی‌ترین تامین‌کننده قطعات آیفون است؛ چندین کارخانه خود را در شهرهای مختلف تعطیل کرد.

در همان زمان، گزارش‌هایی مبنی بر تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ منتشر شد. اپل برای اطمینان از عدم تاخیر در آیفون‌های جدیدش؛ نیروهای بیشتری استخدام کرد ولی ویروس کرونا قوی‌تر بود و سریعا به کشورهای اروپایی و نقاط دیگر جهان رسید و کارخانه‌های آن‌ها را هم به تعطیلی کشاند.

تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ قطعی است

حتی اگر اپل موفق شده باشد تمام قطعات آیفون ۱۲ را تولید کند؛ باز هم برای عرضه این گوشی مشکل دارد و نمی‌تواند طبق برنامه‌ریزی‌های خود پیش برود. کما اینکه قرار بود در ماه مارس آیفون ۹ را عرضه کند ولی اکنون با تاخیر وارد بازار می‌شود.

جون پروسر (Jon Prosser)، یکی از کاربران معروف یوتیوب که پیش‌بینی‌های موفقی درباره زمان عرضه گوشی‌های موبایل داشته و برخی رندرها از جمله رندرهای پیکسل ۵ را پیش از عرضه در اینترنت منتشر کرد؛ می‌گوید قطعا آیفون ۱۲ با تاخیر رونمایی و وارد بازار می‌شود.

به گفته پروسر، مقامات اپل برای نمونه‌سازی آیفون ۱۲ باید به کشور چین سفر کنند ولی امکان آن در این برهه زمانی به خاطر ممنوعیت سفرها و لغو پروازها وجود ندارد.

اپل پیش‌بینی کرده بود در ماه می تولید انبوهی از قطعات آیفون ۱۲ را انجام دهد ولی اکنون این اتفاق نمی‌افتد و کوپرتینویی‌ها از برنامه عقب هستند. پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های جدید ۲۰۲۰ در ماه‌های اکتبر یا نوامبر وارد بازار شوند.

مقامات شرکت اپل هنوز به طور رسمی اعلام نکردند برنامه رونمایی از آیفون‌های ۱۲ به تاخیر افتاده است یا خیر. همین‌طور، هنوز هیچ اظهارنظری درباره زمان ورود این گوشی‌ها به فروشگاه‌ها و بازار نشده است.

همه منتظر هستند تا سرانجام ویروس کرونا را مشاهده کنند و جهان دوباره باز شود تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند و روال عادی کارها را در پیش بگیرند.

مسلما هرچه شیوع ویروس کرونا بیشتر شده و زمان از بین رفتن آن بیشتر شود؛ در عرضه گوشی‌های جدید از جمله آیفون‌های ۱۲ تاخیرهای بیشتری را شاهد هستیم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.