عروسی در دوران کرونا : عروس و دامادهای بلاتکلیف چه‌کار کنند؟

0

رپورتاژ

۱ دسامبر ۲۰۲۰ بود که انتشار گزارش‌هایی از کشف یک بیماری جدید شبیه به سرماخوردگی در شهر ووهان چین توجه ها را به سمت خود جلب کرد. در زمان نگارش این مقاله بیش از ۵ ماه از شناسایی این ویروس گذشته است و هر روز اطلاعات جدیدی از این ویروس منتشر می‌شود و به نظر می رسد هنوز فاصله زیادی با کنترل و درمان این بیماری داریم.

بدون شک این بیماری تاثیرات منفی زیادی بر روی افراد و کسب و کارهای مختلف داشته و دارد. در این مطلب ما به بررسی قشری می‌پردازیم که شاید بتوان گفت بیشترین خسارت را از کرونا متحمل شده‌اند.

مراسم عروسی شما تا زمانی نامشخص لغو شده است!

تصور کنید یک ماه تا برگزاری مراسم عروسی خود فاصله دارید. خرید‌های جهیزیه درحال کامل شدن است و هربار با دیدن آنها و اینکه قرار است زندگی مشترک خود را شروع کنید ذوق زده می‌شوید، تالار عروسی مناسب را انتخاب کرده‌اید، بعد از مدت ها گشتن و پرو کردن لباس‌های عروسی متعدد، بلاخره توانسته‌اید لباس عروس مناسب، که در آن شبیه یک پرنسس می‌شوید را انتخاب کنید و کارت عروسی را انتخاب کرده و برای دوستان و آشنایان خود پست کرده‌اید که ناگهان خبر پخش شدن ویروسی عجیب و ناشناخته و لغو شدن تمام مراسمات عروسی را می‌شنوید.

متن بالا به تنهایی توانایی تبدیل شدن به فیلمنامه یک فیلم تراژدی که اشک مخاطبان را دربیاورد، دارد ولی این متن یک فیلم‌نامه نیست بلکه حقیقتی است که بسیاری هم‌اکنون با آن روبرو شده‌اند و چه خوب است که در این شرایط سخت، کنارشان باشیم.

آمار و ارقام درباره تاثیر کرونا بر صنعت عروسی چه می‌گویند؟

رئیس اتحادیه تالارهای تهران اخیرا در گزارشی اعلام کرده که در نتیجه تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا، 50 درصد تالارهای تهران ورشکست خواهند شد و بدون حمایت دولت نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. طبق نظرسنجی وبسایت LendingTree بیش از 63 درصد زوج‌های آمریکایی، برگزاری مراسم عروسی خود را به زمانی دیگر موکول کرده‌اند. بررسی این آمار و ارقام نشان میدهند که فعالین صنعت ازدواج در کوتاه مدت متحمل زیان سنگینی شده اند.

قبل از برگزاری مراسم عروسی چه کاری انجام دهیم؟

لغو شدن برگزاری مراسم شما اتفاق تلخی است اما شما می‌توانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید و شریک زندگی خودتان را در دوران نامزدی بهتر و بیشتر بشناسید. درصورتی که هنوز به مشاوره ازدواج مراجعه نکرده‌اید میتوانید از این فرصت استفاده کنید و از راهنمایی های مشاوره استفاده کنید. همچنین یک مشاور خوب می‌تواند به شما در کنترل استرس و ناراحتی ناشی از لغو شدن مراسم عروسی کمک زیادی کند.

خسارت های کرونا برای عروس و داماد‌ها

بدون شک بزرگترین خسارت و ضربه‌ای که به عروس دامادها در اثر این بیماری وارد شده، ضربه روحی است ولی جبران خسارت‌های مالی ناشی از عدم برگزاری مراسم عروسی، بخصوص در وضعیت اقتصادی کنونی جامعه، می‌تواند بخشی از این صدمات را کاهش دهد.

در زیر لیستی از مهمترین هزینه هایی که زوجین ممکن است برای برگزاری مراسم ازدواج، متحمل شده باشند را به همراه راه حل‌هایی را برای جبران این خسارت‌ها بیان میکنیم.

تالارهای عروسی

در شرایط عادی تالارهای عروسی برای لغو مراسم شما می‌توانند تا 30% خسارت دریافت کنند ولی خبر خوب این که در زمان کرونا طبق اعلام رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی، تمامی تالارها موظف هستند تمامی مبلغی که به عنوان بیعانه دریافت کرده‌اند را بدون کم و کاست به مشتریان برگردانند البته در این مسیر حتما تعداد اندکی از تالارها خواهند بود که ممکن است مقاومت‌هایی را نسبت به این تصمیم نشان دهند که در اینصورت بهتر است این موضوع را با اتحادیه درمیان بگذارید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که درصورتی که میخواهید مراسم عروسی خود را بعد از کرونا برگزار کنید، این موضوع را به تالار پذیرایی اطلاع دهید تا درصورت امکان برنامه‌ریزی انجام دهند یا اینکه با در نظر گرفتن فاکتورهای انتخاب تالار عروسی، یک تالار مناسب انتخاب کنید.

آتلیه عروسی

عکاسی و فیلم برداری مراسم عروسی معمولا به دوصورت انجام می‌شود. بخشی از کار آتلیه مربوط به فیلم‌برداری از مراسم عروسی است که درصورت لغو مراسم، این هزینه باید به زوجین پرداخت شود ولی لغو بخش دیگر که مربوط به عکاسی در آتلیه می‌باشد به آسانی نیست و باید با آتلیه به توافق برسید.

لباس عروسی

عروس خانم ها معمولا در انتخاب لباس عروس بسیار دقت می‌کنند و فاکتورهای بسیاری را در نظر می‌گیرند و حتی گاها سفارش دوخت لباس عروس را به مزون‌های عروسی میدهند. درصورتی که لباس عروس شما اجاره‌ای است میتونید هزینه بیعانه پرداخت شده را بطور کامل پس بگیرید و مشکلی از این بابت نیست اما درصورتی که لباس عروس شما سفارشی است یا قبلا آن را خریداری کرده‌اید موظف هستید که هزینه های مربوط به آن را پرداخت کنید و می‌توانید این لباس را تا زمان برگزاری مراسم عروسی نگه دارید.

البته باید مواظب باشید در قرنطینه دچار کاهش یا اضافه وزن نشوید. درصورتی که هنوز لباس عروس خود را سفارش نداده‌اید توصیه میکنم راهنمای انتخاب لباس عروس وبسایت شادیما را مطالعه کنید.

جهیزیه عروسی

درصورتی که جهیزیه عروسی را به طور کامل تهیه کرده‌اید احتمالا پیدا کردن مکانی برای نگهداری وسایل جهیزیه برای شما تبدیل به مشکل بزرگی خواهد شد. بهتر است با خانواده داماد به توافق برسید و جهیزیه را به خانه خود انتقال دهید تا بخشی از مشکل رفع شود.

مشکل دیگری که درخصوص جهیزیه ممکن است برای شما پیش بیاید این است که جهیزیه را هنوز تهیه نکرده باشید! با توجه به عواقب اقتصادی کرونا و تورم ناشی از آن، ممکن است شاهد گران شدن وسایل خانگی و سایر اقلام جهیزیه باشیم.پس بهتر است درصورتی که مشکلی  از بابت مکان نگهداری جهیزیه ندارید، نسبت به خرید جهیزیه اقدام کنید. لیست کامل جهیزیه عروس را می‌توانید در وبسایت شادیما مطالعه کنید.

سخن پایانی

دوران سخت و تلخ کرونا هم روزی به پایان می‌رسد و تبدیل به برگی از تاریخ خواهد شد و حتی به اتفاقات شیرینی که در دل آن برای ما افتاد، خواهیم خندید اما چیزی که فراموش نخواهد شد همدلی‌های این روزهاست. در این زمان حساس که همه به نحوی دچار مشکل اقتصادی و روحی روانی شده‌اند باید تا می‌توانیم با یکدیگر مدارا کنیم و در غم و شادی همدل باشیم.

شما هم می‌توانید از طریق بخش نظرات، تجریبات خود درخصوص تاثیرات کرونا بر مراسم ازدواج خود و آشنایان یا کسب  کار خودتان را با ما درمیان بگذارید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.