غذا‌ها و دسرهای آلمانی با نام‌های عجیب و غریب – گالری عکس

0

هرچند صنعت و محصولات صنعتی آلمان جای بحث ندارند، اما دست ‌پخت و غذاهای آلمانی‌ با دو جبهه سازش‌ناپذیر مخالف و موافق روبرو است. در این میان غذاها و دسرهای آلمانی‌هم هستند که نام‌های عجیب و غریبی دارند.

سگ سرد (Kalter Hund)

سگ سرد نام یک دسر آلمانی است. این دسر از بیسکویت و کاکائو به همراه کره نارگیل تهیه می‌شود. بر روی هر لایه بیسکویت، کرم کاکائو و کره نارگیل مالیده می‌شود. گویا برای بعضی‌ها سطح سرد این دسر یادآور پوزه سگ است.

غذا‌ها و دسرهای آلمانی

خرگوش تقلبی (Falscher Hase)

برای تهیه خرگوش تقلبی، گوشت چرخ کرده به همراه تخم مرغ آب‌پز شده در درون فر اجاق گاز قرار گرفته و بریان می‌شود. در زمان جنگ جهانی دوم که آلمان ویران شد و مردم غذایی برای خوردن نداشتند، برخی برای تهیه این غذای ساده بجای استفاده از گوشت خرگوش که نایاب و بسیار گران بود. از گوشت گربه استفاده می‌کردند.

موکه فوک (Muckefuck)

قبل از اینکه این واژه بخصوص بخش پایانی آن انگلیسی‌دان‌ها را به بیراه بکشاند، باید گفت که موکه فوک چیزی نیست جز نوعی نوشیدنی شبیه قهوه که ریشه آن به زبان فرانسه “Mocca faux” باز می‌گردد که در واقع همان “قهوه تقلبی” است و دوران جنگ فرانسه و آلمان در سال ۱۸۷۰ وارد فرهنگ نوشیدنی آلمانی‌ها شده‌ است. موکه فوک از انواع مختلف غلات تهیه می‌شود.

نیش زنبور (Bienenstich)

جای تعجب است که بر روی کیک بادام با کرم وانیلی نام نیش زنبور گذاشته شده است. می‌گویند وقتی در قرن ۱۵ میلادی حاکم شهر لینتس، در ساحل رود راین قصد حمله به شهر همسایه یعنی آندرناخ را داشته، سربازانش مورد حمله زنبورها قرار گرفته و گریخته‌اند. مردم شهر اندرناخ نیز به شادمانی این پیروزی کیکی پخته ‌و نام نیش زنبور را بر آن نهاده‌اند.

ماول‌تاشه (Maultasche)

غذای سنتی مردمان جنوب آلمان. می‌گویند این غذا توسط کشیشان در صومعه شهر ماول‌برون در قرون وسطی ابداع شده است. کاتولیک‌ها در ایام روزه‌داری از خوردن گوشت منع شده‌اند. کشیشان این صومعه غذای گوشت‌دار را در لای خمیر پنهان می‌کردند تا دیده نشود چه می‌خورند. بعدها با رسوا شدن ماجرا مردم برای ماول تاشه با طعنه از واژه “نارو به خدا” استفاده می‌کردند. برخی نیز تقصیر را به گردن پروتستان‌ها می‌اندازند.

زمین و آسمان (Himmel und Ääd)

این غذای سنتی مردمان حاشیه راین است که از سیب زمینی و سیب درختی تشکیل شده است. در گویش راینلند واژه (Ääd) همان زمین یا به زبان آلمانی (Erde) است. منظور از هیمل (Himmel) یا آسمان همان سیب درختی است. جهنم (Höll) و یا همان (Hölle) نیز سوسیس جگر است که این غذا اضافه می‌شود.

شوالیه فقیر (Armer Ritter)

آنچه که در آمریکا به آن “نان توست فرانسوی” گفته می‌شود، با چاشنی رومانتیسم آلمانی همراه شده و نام “شوالیه فقیر” را گرفته است. برای تهیه آن، نان باقی مانده از یکی دو روز گذشته را به درون ترکیبی از شیر، تخم مرغ، شکر و وانیل غلطانده و سپس با کره سرخ می‌شود. نام شوالیه فقیر یادگار دوران قرون وسطی است، زمانی که اشراف گوشت می‌خوردند و عامه مردم باید به نان بسنده می‌کردند.

نصف خروس (Halver Hahn)

خارجی‌هایی که در شهر کلن آلمان “هالور‌هان” (Halver Hahn) سفارش بدهند، از آنچه که روی میز قرار می‌گیرد متعجب می‌شون: نان، کره، پنیر، خیارشور به همراه سس خردل. می‌گویند فردی نان و پنیر سفارش داده و یک پرس نان کامل دریافت کرده. او با گویش کلنی‌ها گفته: «اما من فقط نصف (نان) می‌خواستم». هرچند پنیر با نصف نان در شهر کلن جا افتاد اما غیر کلنی‌ها “halve han” را اشتباها نصف خروس می‌فهمند.

تیلیت کارمندی (Beamtenstippe)

تیلیت کارمندی در واقع غذای کامل نیست. بلکه یک سس است که با پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود. واژه “Stippen” در گویش برلینی‌های یعنی تیلیت کردن. در گذشته این غذای فقرا بوده و کارمندان دولت نیز وضع خوبی نداشتند. در این سس، غذاهای باقی‌مانده تیلیت می‌شد.

بستنی اسپاگتی (Spaghettieis)

یکی از بستی‌های مورد علاقه آلمانی‌هاست. این بستنی فقط شبیه اسپاگتی است و هیچ قرابتی با آن ندارد. برای تهیه آن، بستنی آماده را با فشار از ظرف فلزی سوراخ‌داری رد می‌کنند تا بستنی به صورت رشته درآید. سس آن هم شربت توت فرنگی است. بر روی اسپاگتی واقعی پنیر هم ریخته می‌شود. بر روی بستنی اسپاگتی پودر نارگیل ریخته می‌شود تا شباهت این بستنی با اسپاگتی کامل شود.

معده خوک ماده (Saumagen)

هلموت کهل، صدر اعظم اسبق و فقید آلمان عاشق این غذا بود. جالب اینکه او از بسیاری از سیاستمداران عالی‌رتبه جهان با “زاوماگن” پذیرایی می‌کرد. این غذا با سیب‌زمینی، گوشت، نمک، فلفل و ادویه‌جات آماده شده و سپس درون معده خوک ماده پخته می‌شود. گفته می‌شود غذای سنتی منطقه فالس قبلا غذای روستائیان بوده است که پایش به محافل دیپلماتیک باز شده است.

پاچه (Eisbein)

این غذا از گوشت پاچه خوک تهیه می‌شود. اما ربط آن با (Eis) یا یخ چیست؟ در گذشته از استخوان ساق پای خوک در قسمت زیر کفش پاتیناژ برای سر خوردن روی یخ استفاده می‌شده است.

پاچه (Eisbein)

این غذا از گوشت پاچه خوک تهیه می‌شود. اما ربط آن با (Eis) یا یخ چیست؟ در گذشته از استخوان ساق پای خوک در قسمت زیر کفش پاتیناژ برای سر خوردن روی یخ استفاده می‌شده است.

منبع: دویچه وله


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.