کاش آی‌فون 12 این 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا را داشته باشد!

2

طرفداران اپل مدت‌هاست که به ارتقاهای قطره‌چکانی عادت کرده‌اند. البته در کل ارتقای این سه ساله پرچم‌دارها، چه اندرویدی و چه آی‌فون، ارتقاهای اساسی یا اصطلاحا انقلابی نبوده‌اند.

از سوی دیگر به صورت متناقض، طرفداران اپل در ایران، از اینکه مقارن با شرایط دشوار سخت اقتصادی، اپل ارتقای اساسی نداشته، اندکی احساس تسکین می‌کنند! چون اگر هر سال اپل، یک ارتقای کاربردی اساسی برای آی‌فون در نظر می‌گرفت، در آن صورت تعویض نکردن سالانه آی‌فون، برای برخی، باعث افسردگی می‌شد!

به هر حال شعار این چند ماهه این بوده است که انتخاب هوشمندانه گوشی که فعلا کارهایتان را راه بیندازد، مهم‌تر از خرید پرچم‌دارهاست.

خود من شخصا چون بیشتر کارهایم را با تبلت انجام می‌دهم، ترکیب یک گوشی میان‌رده خوب و یک تبلت خوب را پیشنهاد می‌کنم. اما شما ممکن است نیاز و سلیقه‌تان با من متفاوت باشد.


با این مقدمه می‌رسیم به قسمت اصلی پست:

سامسونگ کوتاه‌زمانی قبل، در اوایل ماه میلادی، لشکر محصولات جدیدش را رونمایی کرد. ما گلکسی Z Fold 2 را دیدیم و امیدواریم گامی موفق برای رسیدن به محصولات تاشوی باکیفیت و با قیمت خوب باشد و مشکلات نسل قبلی را نداشته باشد.

اما گذشته از این، سامسونگ از نوت 20 و نوت 20 اولترای هم خود رونمایی کرد. سری نوت سامسونگ برای خودش، سینه‌چاکانی هم دارد و همیشه شایسته احترام و توجه بوده است.

برخی از ویژگی‌های نوت 20 و به خصوص نوت 20 اولترا برای طرفداران اپل رشک‌برانگیزند و آنها ناامیدانه دوست دارند، این ویژگی‌ها را در آی‌فون 12 هم ببینند.

1- ای کاش آی‌فون 12 دوربین تله‌فوتوی واقعی داشته باشد!

در ماه فوریه سامسونگ در گوشی S20 اولترای خود از دوربینی با زوم اپتیکال 13 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر رونمایی کرد. در گلکسی نوت 20 اولترا ما دوربینیی با زون اپیتکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر داریم.

آی‌فون 11 پرو، دوربین با زوم اپتکیال 2 برابر دارد. پس فعلا شکاف عظیمی بین آی‌فون و محصولات سامسونگ از نظر زوم اپتیکال وجود دارد.

آیا اپل در آی‌فون 12 به دنبال کم کردن این شکاف خواهد بود؟!

2- ای کاش اپل در آی‌فون از گوریلا گلس ویکتوس برای دوام بیشتر گوشی استفاده کند

تست‌های سقوط و بررسی مقاومت گوشی‌ها را که در یوتیوب می‌بینیم، گاهی تصور می‌کنیم که این شرایط آزمایش ابلهانه هستند و فکر می‌کنیم که آنقدر مواظب گوشی‌مان هستیم که به این بالاها دچار نشوند. اما خواهی نخواهی گوشی‌تان در یک سال، هر چقدر هم مواظب باشید، دو سه باری در معرض ضربات مهلک قرار می‌گیرد!

آی‌فون 11 پرو، تست‌های استرس و سقوط واقعا خوبی داشته. اما سامسونگ در گلکسی نوت 20 اولترا از نسخه ویکتوس گوریلا گلس استفاده کرده که دو برابر نسخه ششم، مقاومت در مقابل خش دارد و می‌تواند در برابر 2 متر سقوط هم مقاومت کند. این در حالی است که نسخه ششم گوریلا گلس، مقاومت در مقابل سقوط 1.6 متری داشت.

پس دست‌کم از نظر تئوریک الان نوت 20 اولترا رتبه بهتری نسبت به اپل دارد.

اپل سالهاست که با شرکت کورنیگ همکاری دارد و امیدواریم که در آی‌فون 12 یک نسخه اختصاصی مقاومت‌تر نسبت به آی‌فون 11 ببینیم.

3- ای کاش آی‌فون 12 از قلم پشتیبانی کند

این دیگر آرزوی طول و درازی است. مدتی طول کشید که اپل در دوران پسا«جابز» برخلاف سلیقه شخصی ایشان، به خود اجازه بدهد که به قلم در آی‌پد فکر کند. اما اینکه اپل بیاید و در گوشی موبایل خود هم استفاده از قلم را بگنجاند، فعلا تخیلی به نظر می‌رسد.

اگر تنها بخواهیم یک برتری سری نوت سامسونگ نسبت به سری گلکسی اس را بگوییم، باید بگوییم این تفاوت در قلم خوب نوت خلاصه می‌شود.

در نوت 20 اولترا ما با قلم S-Pen رویبرو هستیم که میزان تاخیر آن تنها 9 هزارم ثانیه است. یعنی معادل تاخیر قلم آی‌پد پرو.

باید ببینیم که در آی‌فون 12 استفاده از قلم گنجانده خواهد شد یا اپل به سنت روی خوش نشان ندادن به قلم در گوشی، ادامه خواهد داد.

4- کاش شکاف یا ناچ بالای آی‌فون 12 کوچک‌تر شود

باز این آرزویی است که به نظر من فعلا دور از دسترس است. اپل یک طورهایی به این شکاف بالا تعصب دارد و آن را به عنوان یک مشخصه برند خود نگاه می‌کند!

اما با استانداردهای کنونی و نگاهی به پرچم‌دارهای فعلی این شکاف فعالی دیگر خیلی بزرگ و از حد تحمل خارج شده است.

اما مشکل اینجاست که فناوری‌های فیس‌آی‌دی که در همین شکاف تعبیه شده‌اند، کار اپل را سخت می‌کنند و اگر بخواهد به این قسمت دست بزند، مجبور خواهد بود که یک طراحی مجدد اساسی انجام بدهد.

5- بد نیست که میزان ری‌فرش شدن صفحه نمایش اپل بالاتر برود

ممکن است اصلا محسوس نباشد. اما گلکسی 20 اولترا با نرخ ری‌فرش شدن صفحه نمایش 120 بار در ثانیه، دوبرابر صفحه آی‌فون فعلی، عمل می‌کند.

آی‌پد پروی جدید هم صفحه نمایش با ری فش 120 هرتزی دارد. پس بد نیست که در آی‌فون میزان ری‌فرش بهتر شود. برای برخی از کاربران مثلا گیمرها شاید این امر، تصویر نرم‌تری به ارمغان بیاورد.

منبع: سی نت


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. امین می گوید

    دکتر جان مدل گوشی و تبلتتون چیه؟
    یکی از لذت بخش ترین قسمت های زرد فناوری دانستن مدل گوشی اشخاص محبوب هست 🙂

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      آیفون قدیمی – آی پد پروی جدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5