منبع کویل دار | مخزن کویلی

0

رپورتاژ

چنانچه زمان کافی برای مطالعه این نوشته را ندارید با شماره 02188721092 کارشناسان شرکت ناب زیست تماس بگیرید تا نسبت به انجام خدمات رایگان محاسبه ظرفیت، طراحی و ارائه قیمت منابع کویلی مورد نیاز پروژه و ساختمان شما اقدام گردد. دقت فرمائید این شرکت به هیچ عنوان خدمات تعمیر، بازسازی و اسیدشویی منابع کویلی را ارائه نمی کند.

تامین آبگرم بهداشتی ساختمان های اداری و مسکونی  یکی از مهمترین وظایف موتورخانه ها می باشد . تامین آبگرم در گذشته در مناطق گرمسیر با استفاده از روش های گوناگونی همچون : تابش نور خورشید و در مناطق سردسیر با روشن کردن هیزم در زیر ظرفی فلزی آبگرم مورد نیاز برای استحمام تامین می شد. اما هم اکنون با پیشرفت علم و فناوری و به وجود آمدن سیستم های گرمایش و حرارت مرکزی این عمل یعنی تامین آبگرم بهداشتی بسیار پیچیده تر از دوران قدیم صورت می گیرد .

امروزه برای تامین آبگرم بهداشتی می توانیم از منبع دوجداره و یا منبع کویل دار استفاده کنیم که در این بخش به تشریح کامل منابع کویلی می پردازیم .

منبع کویل دار چیست ؟

منابع کویلی یکی از مهمترین تجهیزات موتورخانه محسوب میشوند. منبع کویل دار یک مخزن دوجداره از جنس گالوانیزه و یا استیل است که برای تامین آبگرم بهداشتی ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع منبع کویل دار

منابع کویل دار اصولا از لحاظ نحوه قرار گیری به دو صورت تولید می شود .

حالت اول منبع کویلی ایستاده (عمودی) و حالت دوم منابع کویلی افقی یا خوابیده. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر به صفحه انواع منبع کویلی مراجعه نمایید.

 

بخشهای مختلف منبع کویلی

تجهیزات اصلی مورد استفاده در تولید و ساخت منبع کویل دار عبارتند از : مخزن دوجداره فلزی ، کویل مسی ، فلنج های ارتباطی ، تعدادی واشر آبندی. در ادامه به توضیح هر قسمت پرداخته ایم.

مخزن:

قسمتی از منبع کویلی می باشد که آب درون آن ذخیره و گرم می شود . جنس این مخزن می تواند از فولاد با روکش گالوانیزه یا استیل 304 باشد که با توجه به درخواست خریدار قایل تغییر می باشد. برند های مختلفی از ورق های فولادی با روکش گالوانیزه در بازار موجود می باشد که در قیمت منابع کویلی تفاوتهایی را ایجاد خواهد کرد. پس حتما در ساخت و تولید منبع کویلی همواره از ورق فولادی  با برند معتبر استفاده کنید تا در آینده با مشکلاتی از قبیل ترکیدگی یا سوراخ شدگی مواجه نشوید. همچنین در خرید دقت کنید تا حد امکان از دفتر و کارگاه تولید کننده منبع کویلی بازدید فرمائید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به فروشنده یا تولید کننده مراجعه نموده و مشکل خود را مرتفع نمائید.

کویل های ناقل گرما :

کویل در واقع هسته مرکزی و داخلی منبع کویل دار می باشد که عمل گرم کردن آب داخل مخزن را به عهده می گیرد.  هرچقدر سطح حرارتی کویل بیشتر باشد طبیعتا سطح تماس آن با آب بیشتر خواهد شد و در نتیجه حجم بیشتری از آب را گرم خواهد کرد. واحد اندازه گیری سطح حرارتی کویل فوت مربع می باشد .

جنس کویل می تواند مس و استیل باشد لیکن نمونه مسی بدلیل بالا بودن ضریب انتقال حرارت آن از یک سو و قیمت مناسب تر نسبت به کویلهای مسی امروز بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. ایراد اصلی کویلهای مسی نیز عدم مقاومت در مقابل خوردگی و رسوبات موجود در آب است که باعث از بین رفتن آن ها می شود.

ضخامت کویل مسی درون مخازن کویلی با توجه به نوع ماده گرم کننده درون آن، تعیین می شود . برای کویل مسی مخصوص بخار از مس با ضخامت 0.9 میلیمتر و برای آبگرم از مس با ضخامت 0.7 میلیمتر استفاده می شود.

شکل کویلهای حرارتی درون منبع کویل دار  می تواند اسپیرال و یا بصورت U  شکل طراحی گردد. تولیدکننده به دلیل راحتی در تعمیر و نگهداری و نصب کویل حرارتی اغلب ترجیح می دهد از کویل های حرارتی U  شکل در تولید منبع کویلی بیشتر استفاده نماید.

فلنچ ها  :

فلنچ ها برای هدایت آب سرد از لوله ورودی به داخل کویل و انتقال آن به لوله ورودی به درون واحدها به کار برده می شود که اندازه آن با توجه به سطح حرارتی کویل به عبارت دیگر بزرگی و کوچکی کویل  به کار برده می شود . جنس فلنچ ها اصولا از چدن می باشد مگر اینکه کارفرما درخواست دیگری داشته باشد یعنی در خواست فلنچی از جنس استنلس استیل را داشته باشد.

واشر آب‌بندی  :

واشر آب‌بندی بین فلنچ و شیت تیوب و مخزن قرار گرفته و وظیفه جلوگیری از نشتی آب و عمل آبندی را بر عهده می گیرد.

تجهیزات اضافی شامل شیر اطمینان ، ترمومتر ، شیر تخلیه می تواند توسط کارفرما درخواست تا بهنگام تولید توسط تولید کننده تهیه و روی مخزن تعبیه گردد.

منبع کویلی چگونه کار می کند؟

این دستگاه بدین صورت عمل می کند که آب سرد شهری از بوشن ورودی وارد مخزن می شود و در اطرف کویل قرار می گیرد. آب گرم از داخل دیگ وارد کویل مسی یا استیل شده و با گردش درون کویلها با انتقال حرارت گرمای خود را از دست داده و سبب گرم شدن آب می شود. این عمل آنقدر تکرار می شود که کل آب مخزن به وسیله جریان همرفتی گرم می شود  تا آبگرم بهداشتی در اختیار ساکنین ساختمان قرار بگیرد.

تفاوت منبع کویل دار ایستاده و افقی

دلیل استفاده از منبع کویل دار ایستاده یا منبع کویل دار افقی چیست ؟ آیا انتخاب هر کدام ازآنها تفاوتی در عملکرد منبع کویل دار دارد؟ در این قسمت به بررسی علل استفاده از منبع کویل دار ایستاده و افقی می پردازیم .

مهمترین اولویت در انتخاب منبع کویل دار عمودی و افقی موقعیت مکانی مخزن می باشد بدین معنا که محل قرارگیری دستگاه ممکن است به گونه ای باشد که از منبع کویلی افقی یا عمودی استفاده شود .

دومین اولویت ظرفیت مخزن می باشد. منابع کویل دار افقی فقط تا 3000 لیتری تولید می شوند ولی منابع عمودی تا 6000 لیتری تولید و روانه بازار می شوند پس اگر حجم منبع در خواستی بیستر از 3000 لیتر باشد اصولا باید از نمونه ایستاده استفاده کرد.

میزان اشغال فضا سومین علتی است که در انتخاب عمودی یا افقی بودن منبع کویل دار تاثیر گذار می باشد.

عللی که در بالا اشاره شد همواره در انتخاب خوابیده یا ایستاده بودن منبع تاثیر گذار می باشد. ولی در میزان کارایی هیچ تاثیری ندارد .

منبع کویل دار دو کویله

در صورتیکه در موتورخانه از دو دیگ آبگرم استفاده شود که یکی از آنها در مواقعی به حالت اسندبای می رود از دو کویل دار استفاده می کنیم. دقت نمائید ولی به هیچ عنوان سطح حرارتی محاسبه شده برای منبع را نصف نمی کنیم. یعنی اگر در محاسباتمان به سطح حرارتی کویل 18 فوت مربع رسیدیم هیچگاه نباید برای دو کویل از دوتا کویل 9 فوت مربعی استفاده کنیم . بلکه باید هر کدام از کویل ها همان 18 فوت مربع سطح حرارتی داشته باشند.

منبع کویل دار با بدنه استیل

در بعضی از مناطق به دلیل بالا بودن سختی آب و همچنین وجود رطوبت زیاد از منبع کویل دار با بدنه استیل استفاده می کنند تا طول عمر بالاتری داشته باشد. به دلیل بالا بودن قیمت استیل خریداران بیشتر از منبع کویل دار گالوانیزه استفاده می کنند. استفاده از کویل استیل بجای کویل مسی هم دلایلی شبیه به دلایل بالا دارد.

نحوه ساخت منبع کویل دار

ابتدا مخزن که شامل عدسی ها و قسمت استوانه ای شکل  می باشد از ورق های فولاد مبارکه، قزوین، بناب یا چینی و یا قزاق با ضخامت های مختلف با توجه به درخواست خریدار و بودجه در اختیار ایشان ساخته می شود. بعد از تهیه سایر قطعات و ساخت هر کدام از قسمتها بصورت انفرادی عملیات جوشکاری انجام می شود تا مخزن آماده نصب کویل و فلنجها شود . بعد از اتمام عملیات ساخت اجزاء منبع کویل دار نوبت به مونتاژ قطعات می شود که با قرار دادن کویل درون مخزن و بستن فلنجها، مخزن آماده بهره برداری می باشد.

عدسی تمامی تولیدکنندگان اعم از انصار ، پاکمن ، هلدینگ صنایع برتر و دما تجهیز اصولا از نوع توریسفریکال می باشد که باعث افزایش عمر منابع کویل دار می شود. به لحاظ علمی و آکادمیک ساخت عدسی به روش توریسفریکال سبب می شود که دوام مخزن در مقابل فشارهای وارده بیشتر باشد .

منهول یا دریچه بازدید:

در منابع کویل دار با ظرفیت بیشتر از 2000 لیتری بهتر است از هندهول یا دریچه بازدید بمنظور دسترسی به داخل مخزن به هنگام بروز مشکل و ایجاد ناحیه تنش بحرانی استفاده شود.

جوشکاری مخزن کویل دار  :

اگر از ورق های گالوانیزه برای ساخت منبع استفاده شود جوشکاری به روش زیر پودری انجام می پذیرد و اگر جنس ورق از استیل باشد توسط جوش آرگون انجام می پذیرد .

استاندارد ساخت منابع کویل دار :

استانداردهای استفاده شده در ساخت منبع کویلی بدین صورت می باشد.

استاندارد  ASME SEC VIIIجهت  ساخت مخازن تحت فشار ، استاندارد AWS انجمن جوش آمریکا

رنگ آمیزی :

بعد از اتمام مراحل ساخت اگر جنس منبع ساخته شده از ورق سیاه باشد وارد پروسه رنگ آمیزی خواهد شد که در این مرحله 3 لایه رنگ اپوکسی به اندازه 120 میکرون روی جداره داخلی مخزن و یک لایه رنگ روغنی روی جداره بیرونی زده می شود.

بازرسی :

بعد از ساخت منبع کویل دار، تست های مختلفی روی آن انجام می پذیرد از جمله این تست ها می توان به بازرسی جوش و تست هیدرواستاتیک اشاره نمود.

فشار کاری منابع کویلی 6 بار و فشار طراحی 10 بار می باشد. مناسب ترین درجه حرارت برای آب داخل منبع 50 تا 60 درجه سانتی گراد می باشد چرا که دمای پایین تر از سطح باعث ایجاد باکتری هایی به نام لژیونلا می شود.

انواع بوشن های قابل تعبیه در بدنه مخازن کویلی

  • بوشن ورودی آب سرد شهری
  • بوشن خروجی آبگرم بهداشتی
  • بوشن شیر تخلیه
  • بوشن آبگرم برگشتی
  • بوشن شیر اطمینان
  • بوشن ترمومتر

منبع کویل دار دارای یک ورودی و یک خروجی می باشد که محل ورود و خروج آب در حال گردش درون سیستم می باشد و از دیگ آبگرم تغذیه می شود. یکی از بوشن ها مربوط به ورودی آب شهری می باشد که در نزدیکی کویل قرار دارد دلیل این امر نیز این است که هر چقدر ورودی آب شهری به منشا اصلی حرارت نزدیک باشد در زمان گرم شدن آب موثر است.

بوشن خروجی آب گرم در قسمت های میانی مخزن قرار دارد چون آب گرم در جریان هم رفتی همواره در قسمت های بالایی حرکت می کند. پس خروجی آب باید در قسمت بالا قرار بگیرد تا آب گرم از طریق بوشن انتقال یابد.

بوشن آبگرم برگشتی این بوشن تقریبا هم راستای بوشن ورودی آب شهری قرار دارد و آبگرم اضافی موجود درلوله ها دوباره به مخزن بازگردانده می شود.

بوشن شیر اطمینان و بوشن فشار شکن از جمله محل های اتصالی هستند که در منبع کویل دار تعبیه می شود  که بسیار حائز همیت و مهم می باشند. حال در صورت درخواست کارفرما می توان این بوشن ها را اضافه کرد و ابعاد و اندازه بوشن ها نیز قابل تغییر است.

بوشن شیر تخلیه که در پایین ترین قسمت مخزن قرار دارد برای تخلیه کردن آب مخزن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی منبع کویل دار

برای طراحی منبع کویلی مناسب نیاز داریم طلاعاتی از قبیل نوع کاربری ساختمان ، تعداد واحدهای ساختمان ، تعداد نفرات ساکن در هر واحد ، تعداد حمام و دستشویی هر واحد و شرایط جوی منطقه ای که قرار است منبع در آن ساختمان نصب شود را داشته باشیم.

برای محاسبه مقدار آبگرم مصرفی در هر ساختمان از جداول طراحی شده در کتاب های تاسیساتی استفاده می کنیم :

مقدار آبگرم مصرفی = حداکثر آب گرم لازم × ضریب تقاضا × ضریب ذخیره منبع

برای محاسبات سر انگشتی آبگرم مصرفی ازجدول زیر استفاده می کنیم :

منازل مسکونی تا 5 نفر : 190 – 280  لیتر – منازل مسکونی تا 10 نفر : 470  لیتر – مجتمعهای آپارتمانی با مخزن مشترک : 190 لیتر برای هر واحد – بیمارستان :45  لیتر برای هر تخت – مدارس : 2  لیتر برای هر دانش آموز – ادارات : 5  لیتر برای هر کارمند – کارخانجات : 28  لیتر برای هر کارگر

با توجه به اعداد فوق می توانیم ظرفیت مناسب را انتخاب کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این مبحث میتوانید به یک تولید کننده منبع کویل دار مراجعه کنید.

استفاده از نرم افزار solidwork  و abaquse در طراحی منبع کویلی

منابع کویلی قبل از تولید در شرکت ناب زیست در نرم افزار سالیدورک  مدل سازی سه بعدی انجام می پذیرد و برای تحلیل تنش وارد نرم افزار آباکوس می شود. تیم فنی با تحلیل تمامی تنش های موجود نقاط بحرانی تنش را به صورت کامل پیدا می کنند. بعد از تمامی مراحل نقشه های ساخت بعد از تایید کارفرما در اختیار گروه تولید قرار داده می شوند تا طبق نقشه ساخت را شروع نمایند.

 

نصب منابع کویلی

برای نصب منابع کویلی ابتدا باید یک فنداسیون صاف آماده شده باشد. بعد از قرارگیری منبع کویل دار لوله های آب داغ ورودی از دیگ وارد کویلهای مسی می شود و لوله برگشتی از کویل به سمت دیگ آبگرم هدایت می گردد. ورودی آب به داخل ساختمان و خروجی آب به سمت واحد ها نیز به بوشن های مربوطه نصب می شود .

مشخصات فنی منبع کویل دار 1000 لیتری

 

منبع کویل دار 1000 لیتری در ضخامت های مختلفی در شرکت ناب زیست تولید وعرضه بازار می شود. ضخامت ها بر اساس حجم منبع ، فشار کاری ، ضریب اطمینان و هزینه های تولید درنظر گرفته می شود. به طور مثال برای منبع کویلی 1000 لیتری کمترین ضخامتی که با طراحی مهندسان در نظر گرفته می شود 4 میلی متر است. یعنی اگر ورقی پایین تر از این ضخامت برای ساخت منبع 1000 لیتری مورد استفاده قرارگرفته شود ایمنی لازم برای قرار گرفتن در موتورخانه را ندارد .

ابعاد منبع کویل دار 1000 لیتری:

طول : 150 سانتی متر

قطر : 92 سانتی متر

ضخامت بدنه و عدسی ها 4 ، 5 ، 6 ، 8 میلیمتر

سطح کویل حرارتی : 27 فوت مربع

وزن : با توجه به ضخامت ها وزن منبع متفاوت می باشد.

عایق کاری منبع کویل دار

بدنه منبع کویل دار از جنس فلز ورق های گالوانیزه می باشد و یکی از راه هایی که برای جلوگیری از اتلاف حرارتی در بخش تاسیساتی انجام می شود عایقکاری می باشد که بسیار موثر است .

مزیت های عایقکاری منابع کویلی عبارتند از: کاهش اتلاف حرارتی ، کاهش مصرف سوخت ، افزایش عمر بدنه مخزن تمامی تاسیسات موتورخانه.

نحوه خرید منبع کویلی

این شرکت منبع کویل دار و دوجداره خود را در ظرفیت های مختلف از 300 تا 3000 لیتر تولید می کند بمنظور خرید شما ابتدا می بایست نسبت به طراحی و محاسبه ظرفیت منبع کویلی اقدام نمائید تا متوجه شوید کدام ظرفیت مورد نیاز شما خواهد بود.

در ادامه روند خرید می بایست با استعلام قیمت از شرکت های اصلی تولید کننده منبع کویل دار همچون ناب زیست ، پاکمن ، انصار ، مهتاب گستر و هلدینگ صنایع برتر ایران نسبت به تعیین بهترین قیمت خرید اقدام نمائید . شاید نتوان گفت بهترین کیفیت تولیدی مربوط به کدام یک از شرکت های مزبور است لیکن می توان گفت خرید از هر یک از شرکت های فوق موجب ایجاد آرامش در آینده برای شما خواهد بود.

جهت دریافت هر گونه خدمات مشاوره فنی در زمینه طراحی، استعلام ظرفیت، تعمیرات، استعلام قیمت و نهایتا خرید منبع کویلی با این شرکت در تماس باشید.

نحوه جابجایی منبع کویل دار از کارخانه تا محل پروژه

بعد از اتمام ساخت دستگاه توسط جرثقیل های مخصوصی با رعایت تمامی نکات ایمنی و HSE بر روی بارکش ها سوار می شود و آماده حرکت به محل پروژه می شود. بعد از رسیدن منابع کویلی به محل پروژه مجددا با رعایت تمام نکات ایمنی که ضربه ای به جداره بیرون مخزن وارد نشود تخلیه بار صورت می گیرد تا دستگاه در محل خود قرار بگیرد و توسط اپراتور مخصوص شرکت تولید کننده، مراحل نصب و آماده سازی برای استفاده صورت گیرد.

شرایط نصب و نگهداری منبع کویل دار

نصب منبع کویلی باید در محلی باشد که کاملا مسطح و تراز باشد. طبق قوانین مقررات ملی ساختمان برای هر واحد ساختمانی که میانگین 4 نفر سکنه داشته باشند 110 لیتر آبگرم بهداشتی در طول شبانه روز نیاز است. مخزن آبگرم بهداشتی حتما باید مجهز به شیر فشار شکن و شیر تخلیه باشد .

شیر اطمینان حتما باید بر روی 99 درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد تا از افزایش حجم و فشار مخزن جلوگیری به عمل آورد .

محل نصب منبع کویلی باید به گونه ای باشد که ارتفاع سقف موتورخانه از بالاترین قسمت مخزن حداقل 50 سانتیمتر باشد و فندانسیونی که در زیر منبع وجود دارد حداقل 10 سانتی متر ضخامت داشته باشد.

اسید شویی کویل مسی

یکی از معضلات مهمی که استفاده کنندگان از منبع کویل دار با آن سر وکار دارند رسوب گذاری در لوله های کویل می باشد. اگر آبی که از آن در سیستم استفاده می کنیم دارای سختی (آب سخت) باشد و در مجموعه نیز از سختی گیر استفاده نکنیم در نتیجه کلسیم و منیزیم موجود درآب که از سختی گیر عبور نکرده است درون کویل ها رسوب می کند.

رسوب گذاری در داخل لوله های کویل سبب بروز مشکلات زیر خواهد شد :

  • کاهش انتقال حرارت سیال داخل کویل به سیال اطراف کویل : این موضوع سبب گرم نشدن به اندازه آب مصرفی و افزایش مصرف سوخت می شود.
  • گرفتگی لوله های کویل : که سبب کاهش دبی عبوری سیال از کویل و در نتیجه کاهش انتقال حرارت و گرم نشدن آب مصرفی خواهد شد.

برای حل این مشکلات راه حل های مختلفی وجود دارد یکی از این راه حل ها استفاده از سیستم سختی گیر رزینی می باشد.

در صورت استفاده نکردن از سختی گیر باید هر از گاهی با توجه به سختی آب منطقه تجهیزات و کویل را اسید شویی کرد تا کارایی قبلی خود را بدست آورد. یکی از روش های دیگر حل مشکل فوق اسیدشویی می باشد که کاری جا افتاده ولی خطرناک می باشد. و ما توصیه می نمائیم حتما از سختی گیر آب استفاده کنید تا مشکلی برای سیستم شما پیش نیاید و در صورت بروز مشکل هم حتما مخزن را تعویض نمائید .

رنگ آمیزی منبع کویل دار

بعد از اتمام مراحل ساخت، منبع کویلی آماده رنگ آمیزی می شود. برای جداره بیرونی مخزن از رنگ روغنی استفاده می کنند ولی برای داخل مخزن از رنگ اپوکسی استفاده می کنیم که ابتدا باید رنگ اپوکسی در داخل میکسر مخصوصی آماده شده تا سپس به وسیله رنگ آمیزی مخصوص داخل مخزن رنگ آمیزی شود.

مزایای رنگ آمیزی اپوکس  :

  • در مقابل مواد شیمیایی دارای مقاومت بالایی می باشد
  • از بو گرفتن آب توسط سطح فلزی جلوگیری به عمل می آورد

روشهای تولید عدسی های منبع کویل دار شامل تولید به روش عدسی محدب (معمولی) و توریسفریکال می باشد.

عدسی های محدب با جوش لب به لب درست از لبه عدسی به لبه جداره متصل می شود ولی عدسی توریسفریکال منبع کویل دار عدسی از لبه کمی خم می شود و در پایین از لبه عدسی جوش لب به لب داده می شود .

در بررسی تنش منابع کویلی متوجه شدیم که بیشترین تنش در لبه ها و محل های سوراخ شده می باشد حال اگر در لبه ها از جوشکاری نیز استفاده شود تنش بالا رفته و منجر به سوراخ شدگی میشود ولی در عدسی های توریسفریکال چون در لبه ها از جوش کاری استفاده نمی شود پس مقدار تنش پایین می آید و در نتیجه احتمال سوراخ شدن و رسیدن به تنش حد تسلیم منبع کویلی کم می شود .

اصولا یکی از عوامل موثر در قیمت منبع کویل دار نحوه ساخت عدسی می باشد.

سوراخ شدن منبع کویل دار

سوراخ شدن منبع کویل دار به مفهوم رسیدن تنش در نقاط بحرانی به حد تسلیم می باشد که می توان با انجام جوشکاری نقطه تسلیم قابل استفاده مجدد گردد ولی با توجه به استعداد بالای آن نقطه جهت تسلیم شدن مجدد ، بهتر است در همان ابتدای کار نسبت به خرید یک دستگاه منبع کویلی جدید اقدام کنید .

علت گرم نشدن سریع آب درون منبع کویلی چیست ؟

یکی از علل گرم نشدن سریع آب درون منبع کویل دار که تازه خریداری شده است می تواند استفاده از کویل غیراستاندارد باشد. شاید در هنگام خرید منبع کویل دار با قیمت های متفاوتی و پایین تری روبرو شوید ولی همواره باید دقت کرد دستگاهی را خریداری نمود که دارای استانداردهای کافی بوده و به درستی طراحی شده باشد .

دلیل استفاده از دو منبع کویلی در موتورخانه ها چیست؟

در بسیاری از موتورخانه ها مهندسان به جای استفاده از یک منبع از دو منبع کویلی هم وزن استفاده می کنند علت این است که در صورت بروز مشکل برای یک مخزن 3000 لیتری کل سیستم از کار خواهد افتاد لیکن استفاده از دو منبع 1500 لیتری علیرغم تحمیل هزینه بیشتر نگرانی های ناشی از خرابی را کاهش میدهد و همچنین در بعضی موارد درب ورودی اجازه ورود یک منبع 2500 لیتری را نخواهد داد و می بایست دو دستگاه منبع کویلی 1500 و 1000 لیتری مورد استفاده قرار گیرد.

مهمترین ایراد استفاده همزمان از دو منبع، اشغال فضای زیاد درون موتورخانه و سرمایه گذاری اولیه و نهایتا هزینه های تعمیرات بیشتر خواهد بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5