افشای مشخصات و تصاویر دو گوشی هوشمند صاایران؛ آیا شباهتشان با یک برند چینی تصادفی است؟!

2

امروز برخی از مشخصات دو گوشی هوشمند ساخت شرکت صاایران در توییتر فاش شد و از آن لحظه شایعات و گمانه‌زنی‌های درباره شباهت این گوشی‌ها به یک برند چینی اوج گرفته است.

چند روز پیش، خبر عرضه گوشی‌های صاایران با سیم‌کارت ایرانسل را منتشر کردیم. گفتیم بخش نخست محموله گوشی‌های جدید صاایران به اپراتور ایرانسل تحویل داده شده است و به‌زودی این گوشی‌ها وارد بازار می‌شوند.

طبیعی است همه به دنبال شکل و شمایل، مشخصات و ویژگی‌های این گوشی‌های تولید داخل بودند و همه‌جور شایعاتی در شبکه‌های مجازی پیرامون آن‌ها منتشر می‌شد.

دیروز، آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل که ارتباط نزدیکی با بچه‌های ایرانسل هم دارد؛ تصاویر و برخی مشخصات دو گوشی جدید صاایران که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار ایران می‌شوند را در توییتر فاش کرد.

گوشی نخست که ظاهرا رده بالاتر است؛ از یک پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک به همراه ۴ گیگابایت رم برخوردار است. صفحه‌نمایش این گوشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن FHD+ است و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

آن‌طور که گفته شده، باتری این گوشی نسبتا بزرگ و ۶۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی است. سیستم‌عامل اندروید ۹ و پد NFC از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

گوشی دوم رده پایین‌تر است و از یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی با دوربین سه‌گانه ۸ + ۲ +۲ مگاپیکسلی سود می‌برد. دوربین سلفی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است.

پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک با سرعت ۱.۳ گیگاهرتزی به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روی آن سوار شده است. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اندروید ۹ به همراه شارژ معکوس و حسگر اثر انگشت و سنسور تشخیص چهره از دیگر مشخصات این گوشی صاایران هستند.

شباهت گوشی صاایران به Ulefone Power 6

انتشار همین مقدار از مشخصات گوشی صاایران در شبکه‌های اجتماعی کافی بود تا کاربران مشغول یافتن گوشی مشابه خارجی آن باشند و این فرضیه که صاایران یک گوشی تولید خارجی را ریبرند کرده را قوت بخشند.

شباهت پنل پشتی گوشی ulefone power 6 و تصویر منتسب به گوشی صاایران

خیلی زود گوشی به نام Ulefone Power 6 یافت شد که از نظر مشخصات و ظاهر کاملا با اطلاعات فاش شده گوشی صاایران تطابق دارد. البته، فیلم و تصویر خیلی زیادی از این گوشی در اینترنت نیست ولی همان چند تصویر و یک ویدئو از شباهت کامل پاور ۶ و گوشی صاایران حکایت دارد.

علاوه بر مشخصات، جالب اینکه برچسب‌ها، علائم و نوشته‌های روی کاور پلاستیکی پشت گوشی نیز مشابه تصاویر منتشر شده از گوشی برند «ویرا» صاایران است. همین‌طور، محل سنسور اثر انگشت، ماژول دوربین و اندازه دو گوشی مشابه هم است.

گوشی Ulefone Power 6 هم مشخصاتی مشابه اطلاعات فاش شده از گوشی صاایران دارد: تراشه‌ مدیاتک P35 به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، باتری ۶۳۵۰ میلی‌آمپرساعتی و نمایشگر ۶.۳ اینچی فول اچ‌دی پلاس به همراه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای!

پنل جلویی گوشی ulefone power 6

هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و ما اطلاعات دقیقی از گوشی تولیدی صاایران نداریم. یک احتمال این است که صاایران سفارش ساخت گوشی خود را به یک کارخانه یا شرکت چینی داده باشد که یک روش مرسوم در تمام دنیا و شرکت‌ها است.

شرکت‌ها از یک کارخانه یا شرکت دیگر می‌خواهند محصول یا مدل OEM آن‌ها را تولید کند. وزیر ارتباطات در مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات نیز تاکید کرده بودند که بومی‌سازی به معنای تولید کامل در داخل کشور نیست.

فرضیه دیگر هم احتمالی است که اکنون کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش هستند و اینکه صاایران با ریبرند کردن یک گوشی گمنام چینی، می‌خواهد وارد بازار گوشی‌های هوشمند ایران شود.

باید منتظر بمانیم تا اولین اسمارت‌فون‌های «ویرا» صاایران به طور رسمی رونمایی شوند و بعد درباره مشخصات، کیفیت، نحوه ساخت و مونتاژ و مسایل دیگر نظر بدهیم و قضاوت کنیم!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. هادی می گوید

    نصف قیمت بدن چینی باشه عالیه اما اگه هم قیمت اونا باشه کسی نگاه هم نمیکنه

  2. م ف می گوید

    دقیقا مشابه تولید خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5