آیا شما هم بلافاصله بعد از برخاستن از خواب و خوردن صبحانه، آنلاین می‌شوید؟

13

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است، خوردن صبحانه در کنار اعضای خانواده و صحبت کردن در مورد کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهیم، بسیار مفید است.

اما دست‌کم در کشورهای تکنولوژی‌زده‌ غربی مثل آمریکا، این تصویر مدت‌ها است که تغییر کرده است. دیگر صبحانه خوردن و حتی شستن سرو صورت بعد از برخاستن از خواب در اولویت نیست! صبحانه می‌تواند صبر کند! چیز که مهم است که این است که بعد از چند ساعت خواب و محرومیت از اینترنت، آدم باید آنلاین شود و ایمیل و حساب توییتر و فیس‌بوک خود را چک کند و چند پیامک بفرستد!

روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ جالبی که بارتاب زیادی در وبلاگ‌های فناوری هم داشته است، به این مطلب اشاره کرده است.

Arbor Networks، شرکتی که استفاده از اینترنت را تحلیل می‌کند، نشان داده است که بعد از کاهش ترافیک اینترنت از نیمه‌شب تا ساعت 6 صبح، ترافیک وب حول و حوش ساعت 7 صبح، یعنی همان زمانی که مردم از خواب بیدار می‌شوند، به ناگهان افزایش می‌یابد.

اما در ایران که آمار درستی در مورد اینترنت در دسترس نیست، تنها از روی بررسی میزان بازدید از وبلاگ‌ها می‌توان پی برد که دست‌کم تا زمان حاضر چنین رویکردی به اینترنت وجود ندارد. از روی آمار بازدید می‌توان حدس زد که بسیاری از مردم بعد از رفتن به سر کار و در اداره یا شرکت خود، فعالیت آنلاین را شروع می‌کنند و ترافیک وبلاگ‌ها بعد از ساعت 8 صبح، جهش بازدیدکننده را نشان می‌دهد.

در حالی که فناوری روز به روز بیشتر با زندگی شهروندان دهکده جهانی، عجین می‌شود و حتی گاهی رنگ افراط به خود می‌گیرد، در ایران خوشبختانه کمتر شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم!

امروز در وبلاگ Mashable، مطلب جالب‌ دیگری در مورد استفاده افراطی از فناوری خواندم. خیلی از ماها از توییتر استفاده می‌کنیم و در آن در مورد حال و هوای خودمان، کاری که می کنیم، غذایی که خورده‌ام، موسیقی که گوش‌ کرده‌این و .. نوشته‌ایم.

حالا تصور کنید که همسر مؤسس سایت توییتر -اوان ویلیامز- چطور از توییتر استفاده می‌کند! می‌توان حدس زد که او هیچ اتفاق ریز و درشت روزانه را از قلم نیندازد.

بله! درست است. او حتی هنگامی که در حال زایمان بود آی‌فون‌اش را کنار نگذاشت و در مورد مراحل زایمان خود و انقاباضات زایمانی خود توییت کرد.

امروز در فرندفید خواندم که «رابرت اسکوبل» هم قرار است، زایمان همسرش را به صورت زنده در توییتر و فرندفید گزارش کند!

باز هم این افراط را می‌توان با جو استفاده از فناوری‌های نو در ایران و تلقی‌هایی که از آن وجود دارد مقایسه کرد …!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
13 نظرات
  1. مادرانه می گوید

    توییتر تا کجاهاا سر در آورده است…

  2. حسين می گوید

    جالب بود… ولی واقعا این سارا خانومه غوغا کرده… .

  3. توهمات يك آميب 45 كروموزومي می گوید

    پس به خاطر همینه که تو ایران سرعت اینترنتو نمیبرن بالا تا مردم اینقدر معتاد نشن!!…خدا پدرشونو بیامرزه که اینقدر به فکر ما هستن

  4. فرهمند پور می گوید

    ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید چگونه است که وبلاگ شما در لیست ١٠٠٠ وبلاگ آپ شده دیده می شود ولی وبلاگ بنده خیر؟!اگر این نظر عمومی نشود ممنون می شوم.

  5. جعفر می گوید

    من خودم برای این که زیاد اینترنت گردی نکنم هفته ای حداقل 2 روز شاید بیشتر اصلا سراغ کامپیوتر نمیرم.

  6. مدیکوس می گوید

    هنوز بچه ش به دنیا نیومده البته!
    خیلی جالب بود این پست واقعا.

  7. ardavan می گوید

    خیلی جالب بود، البته در مورد ایران خود شما یکی از استثنا ها هستید، من بارها دیده ام که صبح خیلی زود نوشته اید یا لینکی از روزنامه های صبح به لینکهای خوشمزه اضافه کرده اید قبل از اینکه رقیبان از خواب بیدار شوند:)

  8. رضا می گوید

    لذت وب گردی صبح زمانی دو برابر میشه که یا با نت بوک یا با گوشی وای فای دار بری سر میز صبحانه، ضمنا یه صبحانه کامل حتما باید فید و اخبار به روز هم درش موجود باشه!

  9. یک وحید می گوید

    سلام،من یکی از معتادان به اینترنت هستم که به خاطر این دنیای مجازی،واقعیت را ترک گفته ام.البته مدتی است که دوران ترک اعتیادم رو می گذرونم و کمی حالم بهتر شده.امیدوارم خداوند هیچ کسی رو اسیر دنیای بی پدر و مادر اینترنت نکنه.

  10. عللی می گوید

    اینکه قبل از صبونه میره اینترنت چقدر شبیه منه
    من با opera mini صفحه گوگل ریدر نسخه موبایل رو سیو کردم و همین که گوشیم منو از خواب بیدار میکنه ورش میدارم و به لطف gprs ایرانسل فولدرهای گوگلریدر ور زیرو رو میکنم!

  11. پیام می گوید

    “در ایران خوشبختانه کمتر شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم!”
    خوشحالم که آن را مشکل نامیدید. متاسفانه بعضی ها فکر می کنند اینها هم جزو پیشرفت تکنولوژی است! بالاخره پیشرفت ها مشکلات خودشان را هم دارند.
    ممنون،
    پیام

  12. محمد می گوید

    دقیقا مثل من .

  13. امیر حسین می گوید

    کاری که من هر روز صبح جمعه می کنم. ساعت 6 صبح پا میشم. تا صبحانه 2 ساعت زمان است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5