مشخصات کامل گوشی‌های ویرا V6 و V5 صاایران: هدف بازار رده پایین و ارزان‌قیمت موبایل است

6

دو روز پیش، برخی مشخصات گوشی‌های برند ویرا صاایران در توییتر منتشر شد. دو گوشی ۶.۴ و ۶.۱ اینچی با پردازنده مدیاتک و دوربین‌های چهارگانه که ظاهر اسمارت‌فون‌های امروزی داشتند.

همان روز سایت ایسنا، مشخصات کامل این گوشی‌ها را به همراه تصاویری از آن‌ها منتشر کرد تا فقط قیمت و زمان عرضه به بازار گوشی‌های هوشمند نسل جدید صاایران را ندانیم. این گوشی‌ها به‌زودی با سیم‌کارت ایرانسل عرضه می‌شوند.

ظاهرا صاایران می‌خواهد گوشی‌های هوشمند خود را با برند «ویرا» (Vira) روانه بازار کند و دو گوشی تحویل داده شده به ایرانسل، ویرا V6 و ویرا V5 نام دارند.

مشخصات گوشی ویرا V6

شعار این گوشی «اولین اسمارت‌فون با پردازنده هلیو پی ۳۵ مدیاتک» انتخاب شده است. چون روی این گوشی پردازنده هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی MT6765v مدیاتک نصب شده است. بیشترین سرعت کلاک هسته‌های پردازش سنگین این تراشه ۲.۳ گیگاهرتز است.

یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۳ اینچی +FHD با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ دارد. این نمایشگر دارای یک ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های بسیار باریکی است.

سنسور اثر انگشت و برچسب NFC این گوشی روی بدنه پشتی قرار گرفته و در کناره پایین آن شاهد درگاه‌های USB-C، میکروفون و بلندگوی اصلی هستیم. اسلات سیم‌کارت در کناره چپ و کلیدهای پاور و کنترل حجم در کناره راست هستند.

در جلو درون حرفه صفحه‌نمایش یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نصب شده است و در پشت شاهد یک ماژول دوربین دوگانه هستیم. لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسل با دهانه F1.8 است و از قابلیت عکاسی بوکه پشتیبانی می‌کند.

به‌طور پیش‌فرض روی گوشی ویرا V6 سیستم‌عامل اندروید ۹ نصب شده است. گفته می‌شود این گوشی در سه رنگ سیاه، قرمز و آبی با رم ۴ گیگابایت و ظرفیت ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. قابلیت نصب کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت را دارد و از وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵ و باتری ۶۳۵۰ میلی‌امپرساعتی پشتیبانی می‌کند. مودم این گوشی LTE Cat 6 با قابلیت تجمیع فرکانس است.

براساس اطلاعات منتشر شده؛ این ظرفیت باتری، دوامی برای ۶۴ ساعت مکالمه و ۱۲۰۰ ساعت زمان آماده به کار خواهد داشت. در بسته‌بندی این گوشی شاهد یک کاور ژله‌ای و گلس محافظ نمایشگر هم هستیم.

مشخصات گوشی ویرا V5

گوشی دوم صاایران مشخصات رده پایین‌تری دارد و از پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک MT6761vwb در سرعت ۲ گیگاهرتز سود می‌برد.

به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در سه رنگ طلایی، سیاده و بنفش وارد بازار خواهد شد و به صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی HD در رزولوشن ۱۲۸۰ در ۶۰۰ پیکسل مجهز است.

این گوشی هم طراحی نسبتا به‌روزی با یک ناچ قطره‌ای کوچک در بالای صفحه‌نمایش و ماژول دوربین سه‌گانه در بدنه پشتی دارد. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسل است ولی در پشت شاهد سه لنز ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی هستیم.

ظرفیت باتری گوشی ویرا وی ۵ نزدیک به ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت اعلام شده است که ۲۰ ساعت مکالمه و ۳۶۵ ساعت زمان آماده به کار می‌دهد. این گوشی از اسلات کارت حافظه پشتیبانی می‌کند تا ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا باشد.

حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی و زیر ماژول دوربین قرار دارد. از تگ NFC خبری نیست ولی به وای‌فای دو بانده 802.11ac به همراه بلوتوث ۵ و مودم 4G مجهز است.

در جعبه این گوشی هم یک کاور و محافظ صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

در روزهای گذشته، کاربران شبکه‌های اجتماعی از شباهت‌های ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری ویرا V6 به گوشی یول‌فون پاور ۶ خبر دادند. هنوز مشخص نیست گوشی‌های صاایران به شکل CKD یا SKD تولید می‌شوند و در چه اندازه ساخت یا مونتاژ ایران هستند.

مشخصات این گوشی‌ها نشان می‌دهد برای بازار گوشی‌های رده پایین و ارزان‌قیمت انتخاب شدند و قرار نیست با بهترین گوشی‌های دنیا و حتی گوشی‌های میان‌رده بازار رقابت کنند.

یک احتمال این است که ایرانسل این گوشی‌ها را برای دانش‌آموزان، دانش‌جویان، معلمان و مشاغل با بضاعت مالی پایین عرضه کند. هنوز تاریخ ورود به بازار یا قیمت آن‌ها اعلام نشده است ولی گفته می‌شود ایرانسل در حال برنامه‌ریزی بازاریابی و عرضه این گوشی‌ها به صورت باندلینگ با سیم‌کارت‌های خودش است.

نظر شما درباره مشخصات و شکل ظاهری گوشی‌های هوشمند جدید صاایران چیست؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. محمدرضا می گوید

    اگه قیمتش مناسبه باشه چراکه نه بللخره تو ایران تولیدگوشی ازیه جا باید شروع بشه حتی اگه سی کی دی باشه

    1. علی می گوید

      خیلی وقته شروع شده
      جی ال ایکس شاهین دو

      1. مهدی می گوید

        اره ولی هیچ وقت موجود نشد

  2. موسی می گوید

    سلام گوشی های جدید جی ال ایکس شاهین فوق العاده هستند خیلی از این مدل صاایران بالاتره به امید تولید قطعات گوشی در ایران
    برای رقابت با خارجی ها باید وارد عمل شد جی ال ایکس ا. چند سال پیش شروع کرده

  3. مهدی می گوید

    ویرا وی پنج معرفی شده من از ویرا وی شش خوشم اومده ببینیم کی وارد بازار می شه

  4. مهدی می گوید

    امیدوارم به زودی وی 6 رسما ارائه بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5