برای خرید اسمارت‌فون‌های رده بالای بعدی‌، پول بیشتری کنار بگذارید، چون موج افزایش قیمت آیفون ۸ و گلکسی نوت ۸ به دیگر گوشی‌های پرچم‌دار بازار هم خواهد رسید

0

کمتر از یک دهه پیش؛ وقتی وارد یک فروشگاه اپل می‌شدید؛ می‌توانستید با پرداخت ۲۰۰ دلار صاحب یک آیفون جدید بشوید. امروز هم می‌توانید با هزینه‌ای حدود ۶۵۰ دلار یک آیفون جدید خریداری کنید ولی به نظر می‌رسد از هفته آینده باید مبلغی دو برابر برای خرید آیفون ۸ بپردازید و تازه این داستان فقط برای آیفون نیست و دیگر گوشی‌های پرچم‌دار بازار نیز افزایش قیمت بسیار زیادی دارند.

طبق اخبار تایید شده و موثق؛ آیفون‌های جدیدی که در روز ۱۲ سپتامبر(سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه) رونمایی و معرفی می‌شوند؛ قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار دارند. یعنی کمی کمتر از دو برابری قیمت ۶۴۵ دلار برای آیفون ۷ که سال گذشته معرفی شد.

قیمت‌های جدید آیفون‌های ۸ در تضاد و تقابل کامل با قیمت آیفون‌هایی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۷۰۰ دلار معرفی شدند. شاید ده سال از آن زمان گذشته باشد اما افزایش قیمت ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلاری برای مردم قابل هضم نیست و بسیار گران است.

در سال‌های گذشته؛ استیو جابز قراردادی را با اپراتورهای موبایل امضا کرد که طی آن بخشی از هزینه‌های خرید آیفون را خود اپراتور متقبل می‌شد و در عوض آیفون با سیم‌کارت و خدمات دایمی آن اپراتور به مشتری تحویل داده می‌شد. بسیاری از اپراتورهای بزرگ امریکا و اروپا مانند ورایزون، تی‌موبایل، ای‌تی‌اند‌تی و اسپرینت چنین هزینه‌هایی را عهده‌دار شدند و به این صورت یک گوشی آیفون برای کاربران ارزان‌تر هم تمام می‌شد. در برخی از قراردادها؛ بیش از نیمی از هزینه خرید یک آیفون را اپراتور مخابراتی پرداخت می‌کرد.

اما این قراردادها نیز از دو سال پیش تا کنون یکی پس از دیگری در حال اتمام یا لغو هستند و دیگر ادامه پیدا نمی‌کنند. شرکت ورایزون و تی‌موبایل دیگر هزینه‌ای بابت خرید آیفون به اپل پرداخت نمی‌کنند و از مشتریان‌ خود می‌خواهند که هزینه کامل خرید یک آیفون را بپردازند یا طی چند قسط این هزینه را برگشت دهند.

استیو بالمر؛ مدیرعامل پیشین مایکروسافت؛ گوشی‌های آیفون اپل را یک کامپیوتر ۵۰۰ دلاری می‌نامید. اکنون؛ هفته آینده شاهد رونمایی از آیفون ۸ خواهیم بود ولی به قیمت هزار دلار؛ یعنی یک کامپیوتر هزار دلاری هم‌قیمت مک‌بوک‌ایر!

خبر تکان‌دهنده دیگر این است که افزایش قیمت ناگهانی فقط شامل گوشی‌های آیفون نمی‌شود و سامسونگ نیز قیمت گوشی‌های جدید خود را افزایش داده است. گلکسی نوت ۸ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت به قیمت ۹۳۰ دلار شروع به فروش کرده است.

شاید هنوز بشود در بازار گوشی‌های رده بالا؛ از خرید گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ صرف‌نظر کرد و با هزینه‌ای ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار یک اسمارت‌فون نسبتا خوب مانند Essential phone (حدود ۷۰۰ دلار) یا Xiaomi MiMix 2 (حدود ۵۰۰ دلار) خرید اما به همان اندازه که پول دادید؛ امکانات دریافت خواهید کرد. مطمئنا دوربین این گوشی‌ها مانند گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ نیست؛ نمایشگرهای آن‌ها اصلا حسی که انتظار دارید را منتقل نمی‌کنند و عمر شارژ باتری‌ها بسیار کم است.

هیچ کاربری هزار دلار برای امکانات جانبی گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ مانند Apple Pay و S Pen نمی‌دهد. بلکه کاربران هزار دلار می‌دهند تا از یک دوربین خوب؛ بهترین نمایشگر موبایل دنیا؛ سریع‌ترین پردازنده و فناوری‌های تشخیص چهره لذت ببرند.

حقیقت این است که پس از عرضه آیفون ۸ و گلکسی نوت ۸ باید منتظر گران شدن قیمت دیگر اسمارت‌فون‌های بازار باشیم. گرانی این دو اسمارت‌فون اتفاقی و استثنا نیست بلکه نوک پیکان شروع موجی در صنعت تلفن همراه است. تمام گوشی‌های رده بالا در سال ۲۰۱۷ گران‌تر از انتظار وارد بازار می‌شوند و شرکت‌ها برای این قیمت‌های خود دلایل محکمی دارند. قبلا در یک مقاله با عنوان«چرا سامسونگ فکر می‌کند شما برای یک اسمارت‌فون هزار دلار هزینه می‌کنید؟» به بررسی دلایل گران شدن گلکسی نوت ۸ پرداختیم.

بنابراین؛ باید تصمیم بگیریم حاضریم ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی درون جیب‌مان هزینه‌ کنیم و احتمالا مدت زمان زیادی ازش استفاده نکنیم یا به سراغ گوشی‌های رده پایین‌تر بازار می‌رویم و لذت بردن از بهترین دوربین و نمایشگر این قدر نمی‌ارزد!

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.