آی‌فون 12 در برزیل گران‌تر از همه جای دنیاست!

1

از جمعه گذشته، پیش‌خرید آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس آغاز شده است. اپل اعلام کرده از ۲۰ نوامبر مجموعه کامل گوشی‌های آیفون ۲۰۲۰ را در بیشتر کشورها از جمله کشور برزیل عرضه می‌کند.

از این جهت نام کشور برزیل را بردیم؛ چون آی‌فون 12 در برزیل به صورت نسبی گران‌تر از همه جای دنیا فروخته می‌شود. البته، ممکن است طی چند هفته آینده این رتبه را از دست بدهد.

پیش‌خرید آیفون‌های ۱۲ در برزیل از روز ۱۳ نوامبر آغاز می‌شود و یک هفته پس از آن در خرده‌فروشی‌های به صورت رسمی عرضه خواهد شد. اپل قیمت‌های محلی این گوشی‌ها را مشخص و اعلام کرده که چندان به مذاق برزیلی‌ها حوش نیامده است.

پیش از این، وب‌سایت برزیلی Tecnoblog دریافته بود این کشور گران‌ترین آیفون ۱۲ جهان را در مقایسه با سایر کشورها دارد.

برزیل و هند در صدر جدول

مشتریانی که قصد دارند آیفون ۱۲ مینی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت را در برزیل خریداری کنند؛ باید ۶۹۹۹ رئال معادل ۱۲۷۰ دلار امریکا بپردازند. ایتالیا کشور بعدی از نظر فروش گران‌ترین آیفون جهان است. باز در این کشور آیفون ۱۲ مینی ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۸۳۹ یورو معادل ۹۹۶ دلار به فروش می‌رسد. در خود امریکا آیفون ۱۲ مینی با قیمت تمام شده ۷۲۹ دلار فروخته می‌شود.

اگر بخواهیم قیمت‌های آیفون ۱۲ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی را در کشورهای مختلف مقایسه کنیم؛ تفاوت قیمتی بسیار زیادی می‌بینیم. برزیل دوباره فروشنده گران‌ترین آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱۳۹۹۹ رئال معادل ۲۵۳۵ دلار است.

هند دومین کشور فروشنده همین مدل به قیمت بسیار بالا است. در هند آیفون ۱۲ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۱۵۹.۰۰۰ روپیه معادل ۲۱۵۹ دلار فروخته خواهد شد. در امریکا گران‌ترین آیفون ۱۲ پرو مکس قیمت تمام شده ۱۳۹۹ دلار را دارد.

در زیر می‌توانید قیمت آیفون‌های ۱۲ پرو مینی (۶۴ گیگابایت) و آیفون ۱۲ پرو مکس (۵۱۲ گیگابایت) در کشورهای مختلف را به گزارش سایت Tecnoblog مشاهده کنید:

آیفون ۱۲ مینی (۶۴ گیگابایت)

برزیل: ۱۲۶۸ دلار

ایتالیا: ۹۹۶ دلار

پرتغال: ۹۸۴ دلار

مکزیک: ۹۶۷ دلار

فرانسه: ۹۶۱ دلار

هند: ۹۴۴ دلار

ژاپن: ۷۹۵ دلار

هنگ‌کنگ: ۷۷۴ دلار

امریکا: ۷۲۹ دلار

آیفون ۱۲ پرو مکس (۵۱۲ گیگابایت)

برزیل: ۲۵۳۵ دلار

هند: ۲۱۵۹ دلار

ایتالیا: ۱۹۴۶ دلار

پرتغال: ۱۹۳۴ دلار

فرانسه: ۱۹۱۱ دلار

آلمان: ۱۸۵۲ دلار

ژاپن: ۱۶۰۲ دلار

هنگ‌کنگ: ۱۵۲۳ دلار

امریکا: ۱۳۹۹ دلار

باید اشاره کنیم که برزیل در هفته‌های آتی مقام اول فروشنده گران‌ترین آیفون ۱۲ را از دست می‌دهد؛ چون هنوز این گوشی‌ها در کشور آرژانتین عرضه نشده‌اند. به طور کلی، آیفون ۱۲ در آرژانتین گران‌تر از برزیل خواهد بود.

اپل درباره نحوه قیمت‌گذاری گوشی‌های آیفون در کشورهای مختلف هیچ توضیحی نداده است ولی به رسم معمول براساس مالیات و ارز هر کشور، این قیمت‌ها به دست می‌آیند. به عنوان مثال، در کشورهای برزیل و هند، دولت مالیات‌های بالای برای دستگاه‌هایی که در داخل خاک‌شان تولید نمی‌شوند؛ در نظر می‌گیرد.

واحد پول محلی این کشورها هم در تعیین قیمت آیفون‌ها تاثیرگذار است. اپل باید قیمت‌های بالاتری برای محصولات خود در نظر بگیرد تا نوسانات ارز روی کسب‌وکارش تاثیر نگذارد و متضرر نشود. در کشوری مانند برزیل نوسانات ارز بسیار بالا است.

اگر اپل در ایران نمایندگی رسمی و مجوز فروش داشت؛ احتمالا ایران بالاتر از برزیل و هند در رتبه نخست فروش گران‌ترین آیفون ۱۲ دنیا قرار می‌گرفت!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. کامران می گوید

    البته اگر در ایران نمایندگی میداشت ارزش پول ملی اینجوری نمیشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.