سالانه باید به متخصص زنان مراجعه کنید

0

رپورتاژ

زمانی که برای چکاپ سالانه به متخصص زنان و زایمان در کرج دکتر ملیحه قدس روحانی، مراجعه می‌کنید، غربالگری‌های سالانه و دیگر معاینات لازم برای شما انجام خواهد گرفت.

قطعا زمانی که بدانید در سلامت کامل هستید و مشکلی ندارید، احساس خوبی خواهید داشت. اگر پیشگیری از بیماری را به درمان ترجیح می‌دهید، باید به‌طور منظم به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت سلامت کلی خود را بررسی کنید.

به‌طور مثال باید هر شش ماه یک بار معاینات دندان یا معاینه چشم خود را انجام دهید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود. مشکلات مربوط به زنان نیز همینطور است، در واقع نباید منتظر بمانید تا مشکلی برای شما ایجاد شود و سپس به متخصص زنان مراجعه کنید.

تست پاپ اسمیر جهت غربالگری سرطان رحم

تست پاپ اسمیر، یکی از غربالگیری‌هایی است که برای چکاپ خانم‌ها انجام می‌گیرد. این تست با توجه به نکات زیر برای مراجعه کنندگان انجام می‌گیرد:

خانم‌هایی که بین 30 تا 65 سال قرار دارند، باید تست‌های مربوط به پاپ اسمیر و پاپیلومای انسانی را انجام دهند. خانم‌های بالای 65 سال، در صورتی که سابقه وجود سلول‌های پیش سرطانی یا سرطان رحم نداشته باشند یا نتیجه آخرین غربالگری منفی بوده است، دیگر نیاز به این آزمایش نخواهند داشت. همچنین افرادی که عمل هیسترکتومی انجام داده‌اند، نیازی به انجام این تست نخواهند داشت.

محققین در این باره می‌گویند که خانم‌ها سریعا دچار سرطان رحم نمی‌شوند، بسیاری از نشانه‌ها از قبیل سلول‌های پیش سرطانی وجود دارد که نشان از این بیماری می‌دهد، پیشرفت این سلول‌ها می‌تواند منجر به سرطان شود.

تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده، نشان می‌دهند که بیشتر سرطان‌های دهانه رحم ناشی از انواع خاصی از ویروس HPV است، در واقع ویروسی که از طریق آمیزش منتقل می‌شود.

هنگام ویزیت جهت چکاپ سالانه باید این نکات را در نظر داشته باشید

اگر قبلا جهت چکاپ یا غربالگری اقداماتی را انجام نداده‌اید، این نکته مهم ست که به یک متخصص خوب و با تجربه مراجعه کنید تا به بهترین شکل ممکن این اقدامات لازم توسط پزشک انجام گیرد.

پس از ویزیت با پزشک خود در ارتباط باشید، می‌توانید سوالات خود را تلفنی یا از طریق ایمیل بپرسید.

قبل از قرار ملاقات لیستی از سوالات خود را بنویسید تا هنگام ملاقات سوالات خود را فراموش نکنید.

پس از ویزیت به غربالگری‌های بعدی خود توجه داشته باشید و از پزشک خود سوال کنید که مجددا چه زمانی برای انجام تست‌هایی از قبیل پاپ اسمیر، واکسن، کولپوسکوپی و… باید مرجعه کنید.

پزشک خانوادگی یا مراجعه به متخصص زنان

یکی از سوالاتی رایجی که بسیاری از خانم‌ها می‌پرسند این است که آیا نیاز است برای معاینه و چکاپ به متخصص زنان مراجعه کرد؟ نمی‌توان در این مواقع به پزشک خانوادگی خود مراجعه کنیم؟

با وجود این که پزشک خانوادگی نیز می‎تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند یا در صورت وجود مشکلی درمانی در نظر بگیرد؛ اما، بهتر است در خصوص هر مسئله به متخصص آن مراجعه کنیم.

مواقعی که باید به پزشک خانوادگی مراجعه کنید:

مواقعی که به‌دلیل برخی از شرایط خاص باید به‌طور منظم تحت‌نظر باشید یا آزمایش‌هایی را به‌طور منظم انجام دهید. به‌طور مثال مشکلاتی مانند دیابت، فشارخون بالا، کلسترول و غیره جز این دسته از موارد است.

ممکن است به‌دلایل مختلفی دچار درد یا آسیب‌دیدگی شده باشید، بسیاری از مشکلات این چنینی با مراجعه به پزشک خانوادگی رفع می‌شود. البته به یاد داشته باشید که در موارد حاد مربوط به مشکلات زنان باید به متخصص زنان و زایمان در کرج (https://drmaliherohani.com/) مراجعه کنید.

مواقعی که باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید:

در خصوص اندام‌های تولیدمثل یا جنسی خود نگران هستید که این موارد می‌تواند شامل سینه یا تخمدان‌ها باشد.

مواقعی که سوالی در رابطه با قاعدگی، باروری یا پیشگیری از بارداری دارید.

مشکلات مربوط به سلامت جنسی در صورتی که دچار کاهش میل جنسی شده‌اید.

قصد انجام چکاپ و غربالگری جهت پیشگیری از بیماری‌های مربوط به زنان را دارید.

و بسیاری از مسائل دیگر حتی در خصوص زیبایی، مانند سفید کردن واژن و اطراف آن (https://drmaliherohani.com/vaginal-whitening/)، که می‌تواند در زیبایی واژن نقش بسیار مهمی داشته باشد، نیاز به پیگیری و بررسی‌های تخصصی دارد، تنها باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

در چه سنی خانم‌ها باید به متخصص زنان مراجعه کنند

یکی از سوالات رایج، سن مناسب جهت مراجعه به متخصص زنان است. خانم‌ها از سن 11 سالگی به بعد می‌توانند به متخصص زنان مراجعه کنند؛ اما، به‌طور کلی دختر خانم‌ها از سنین 11 تا 18 سالگی با مراجعه به پزشک عمومی نیز می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند.

گاهی ممکن است شرایطی ایجاد شود که خانمی نیاز به متخصص زنان داشته باشد که این موارد به شرح زیر است:

  • تاخیر در سن بلوغ (عدم تغییر بافت سینه تا قبل از 14 سالگی) یا تاخیر در زمان شروع قاعدگی (عدم قاعدگی قبل از 16 سالگی)
  • دوره قاعدگی دردناک، به‌خصوص اگر مدرسه رفتن یا فعالیت‌های روزانه مختل شده باشد.
  • عدم آگاهی در خصوص بهداشت جنسی

هر چند وقت یک بار باید به متخصص زنان مراجعه کنید؟

اینکه چه زمانی باید به متخصص زنان مراجعه کنید، به دو عامل مهم بستگی دارد: یکی سن و دیگری وضعیت سلامت عمومی شما.

خانم‌هایی که بین 21 تا 29 سال قرار دارند، باید هر سال جهت معاینه منظم و کلی به پزشک مراجعه کنند و در این بین اگر با مشکلی مواجه شدند، با متخصص زنان در میان بگذارند.

اگر قبل از 21 سالگی فعالیت جنسی خود را آغاز کرده‌اید، باید هر ساله به متخصص زنان مراجعه کنید؛ اما، خانم‌های کمتر از 21 سال که  از نظر جنسی فعال نیستند، تنها هر دو سال یک بار باید به متخصص زنان مراجعه کنند.

به‌طور کلی خانم‌ها باید از 16 سالگی به متخصص زنان مراجعه کنند و در صورت وجود مشکلی با پزشک زنان در میان بگذارند.

خانم‌هایی که در سنین بالاتر هستند و از نظر بهداشت جنسی یا روش‌های پیشگیری از بارداری اطلاعات صحیحی ندارند، می‌توانند هر دوسال یک بار جهت مشاوره و غربالگری به پزشک زنان مراجعه کنند. در صورت نیاز و صلاحدید پزشک در هر قرار ملاقات تست پاپ اسمیر برای شما انجام می‌گیرد.

اگر به زیبایی دستگاه تناسلی خود اهمیت می‌دهید، بهتر است ابتدا به روش‌های خانگی درمانی برای خود در نظر بگیرید، در صورتی که روش‌های خانگی جوابگو نبود، می‌توانید از روش تزریق چربی به واژن جهت جوانسازی و رفع تیرگی این اندام کمک بگیرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.