کیت وینسلت نفس خود را 7 دقیقه و 14 ثانیه در زیر آب نگه داشت و رکورد تام کروز را شکست!

0

مطابق خبری که امروز منتشر شده، هنگام فیلمبرداری فیلم آواتار 2، کیت وینسلت -هنرپیشه نامدار هالیوود- یک رکورد شخصی قابل توجه به جا گذشته و توانسته رکورد مشابه تام کروز را بشکند.

تام کروز پیش از این وقتی در یکی از قسمت‌های فیلم ماموریت غیرممکن یعنی Mission: Impossible – Rogue Nation بازی می‌کرد، شش دقیقه نفش خود را زیر آب حبس کرده بود.

شاید بدانید که تام کروز همیشه اصرار دارد تا جایی که می‌شد صحنه‌های اکشن فیلم‌ها را خودش بازی کند و حتی چند باری هم به خاطر شرکت در فعالیت‌های خطرناک، مصدوم هم شده است.

اما حالا کیت وینسلت 45 ساله که در پروژه آواتار جیمز کامرون حضور دارد، اعلام کرده که 7 دقیقه و 14 ثانیه زیر آب سر کرده است.

او از طریق اکانت رسمی آواتار در توییتر اعلام کرده که در حین فیلمبرداری غواصی یاد گرفته و با هیجان از رکورد خود یاد کرده است.

خب، این چالش‌های شخصی عجیب برای خیلی‌ها که به محض بالا رفتن سنشان از 30 سالگی، احساس پیری می‌کنند، می‌تواند جالب باشد.

اما سوالی که مطرح می‌شود که واقعا یک انسان چقدر می‌تواند زیر سطح آب سر کند و نیاز به نفس‌گیری در سطح آب پیدا نکند. چون واقعا این اعداد برای ما باورکردنی نیستند.

قسمت عمده‌ای از موفقیت غواص‌ها علاوه بر نفس‌گیری اولیه خوب و حجم خوب ریه و یادگیری شیوه مصرف هوای ذخیره، به چیزی به نام رفلکس غواصی برمی‌گردد. یعنی عواص‌های حرفه‌ای یاد می‌گیرند که در متابولیسم بدن خود را پایین بیاورند. آنها حتی می‌توانند تعداد ضربان قلب خود را به 50 درصد شرایط عادی و حتی پایین‌تر برسانند! البته آب سرد خودش هم به کاهش متابولیسم کمک می‌کند.

یک چیز مهم دیگر این است که برای ثبت رکوردها، غواص‌ها ابتدا اکسیژن خالص تنفس  می‌کنند و بعد به زیر سطج آب می‌روند.

اما اعداد کتاب رکوردهای گینس از رکورد تام کروز و کیت ونیسلت هم عجیب‌تر هستند.

در سال 2012 یک غواص آلمانی به نام تام سیه‌تاس رکورد 22 دقیقه و 22 ثانیه را ثبت کرد و 22 ثانیه رکورد جهان را بهتر کرد. البته در کتاب رکوردها، این رکورد به خاطر استفاده از اکسیژن خالص پیش از آن ثبت نشده است.

در قسمت بانوان رکورد 18 دقیقه و 32 ثانیه است که در سال 2009 توسط یک یک برزیلی به نام کارولین مایر ثبت شد. او هم این موفقیت را با تنفس اکسیژن خالص قبل از تلاش، ثبت کرد.

فعلا در کتاب رکوردهای گینس در بخش آقایان و خانم‌ها و بدون استفاده از اکسیژن رکوردهای آقایان و خانم‌ها به ترتیب 11 ثانیه و 35 ثانیه و 8 دقیقه و 23 ثانیه است.

منبع بخش دوم پست: +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.