کاشت موی SUT بهتر است یا FIT ؟

0

رپورتاژ

ریزش مو یکی از دغدغه‌های افرادی است که به سنین میان‌سالی پا گذاشته‌اند. اما جای نگرانی نیست چون امروزه روش‌های متفاوتی برای پرپشت کردن موهای سر وجود دارد و احتمالا یکی از دائمی‌ترین روش‌های حل این مسئله کاشت مو است.

انواع روش کاشت مو وجود دارد. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌ها، معایب و مزایایی دارد که در نهایت باید با مشورت پزشک متخصص، روش مناسب خود را پیدا کنید.

اگر قصد انجام عمل کاشت مو دارید این مقاله به شما کمک می‌کند تا دو روش کاشت مو SUT و FIT را مقایسه کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، پس همراه ما باشید.

تکنیک کاشت مو به روش SUT چگونه است؟

همانطور که در مقاله کاشت مو Sut کلینیک صدف آورده شده، :« SUT یکی از روش‌های جدید کاشت مو است. در این روش دیگر نیازی به پانسمان، بخیه و عمل جراحی نیست. همچنین بر اساس گفته سایت medexical میزان هدر رفت فولیکول‌های مو در این روش کمتر از 1٪ است.

در این روش کاشت مو به صورت خودکار با استفاده از دستگاه‌های ویژه کاشت مو انجام می‌شود و پزشک پوست و موی متخصص روی فرآیند کاشت نظارت دارد. با توجه به این موضوع در روش(SUT)  دیگر خبری از بیهوشی یا تیغ جراحی نیست و جای زخم‌ها برخلاف روش‌هایی که مبتنی بر عمل جراحی هستند، روی سر شما باقی نمی‌ماند.

با استفاده از این روش پیوند مو تا 14000 تار موی واقعی تنها در یک جلسه قابل انجام است که این میزان 3 برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است. و از بهترین روش های کاشت مو زنان زیرا خانم ها باید موهایی نسبتا پرپشتر داشته باشند.»

کاشت مو به روش FIT چیست؟

FIT مخفف Follicular Isolation technique و به معنای استخراج واحد فولیکولی یا است. این روش در خارج از ایران با نام FUE هم شناخته می‌شود و یکی از مدرن‌ترین روش‌های پیوند مو است که نتایجی کاملا طبیعی به همراه دارد.

در روش کاشت مو FIT بخشی از بانک مو تراشیده شده و سپس فولیکول‌های مو با استفاده از یک پانچ گرد کوچک از یک ناحیه با رشد موهای متراکم استخراج و به یک منطقه بدون مو انتقال داده می‌شوند.

معمولا افرادی که در ناحیه پشت سر موهای مشکی و ضخیم و پرپشت دارند برای انجام عمل کاشت موFIT  مناسب‌تر هستند. البته جنس پوست و عکس العمل آن در برابر فشار پانچ نیز خیلی مهم است.

تعداد تار موی کاشته شده در روش FIT به بانک موی شما بستگی دارد. به این صورت که اگر موهای پشت سرتان پرپشت باشد، می‌توان 4000 تا 6000 تار مو برداشت و در ناحیه مورد نظر کاشت.

جدول مقایسه معایب و مزایای روش‌های SUT و FIT

در ادامه، با توجه به توضیحات داده شده، جدول مقایسه این دو روش را مشاهده می‌کنید:

کاشت مو SUT بهتر است یا FIT؟

به طور کلی روشی برای شما بهتر است که با کمترین میزان استرس ممکن، بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو بگیرید. روش مناسب شما تنها با مشورت پزشک متخصص مشخص می‌شود. با این حال در ادامه به بررسی کلی این دو روش می‌پردازیم:

  • در روش SUT امکان پیوند 14000 تار مو وجود دارد که تراکمی بیش از 3 برابر روش‌ FIT دارد.
  • با روش SUT، فرد در کم‌ترین جلسات ممکن به نتیجه دلخواه می‌رسد در صورتی که کاشت مو به روش FIT به حداقل چند جلسه متوالی نیاز دارد.
  • کاشت موی SUT فاقد درد و خونریزی است، در مقابل روش FIT دارای درد، خارش، تورم و زخم‌های میلیمتری است اما این عوارض در مقابل دیگر روش‌ها بسیار کم‌تر بوده.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روش دوران نقاهتشان است، روش SUT دوران نقاهت نداشته و پس از عمل می‌توان به فعالیت‌های روزانه رسید اما روش FIT دوران نقاهت 1 تا 2 هفته‌ای دارد.
  • در روش FIT فولیکول‌های مو توسط پزشک برداشت شده و به ناحیه مورد نظر پیوند داده می‌شوند اما روش SUT به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه‌های ویژه‌ای انجام می‌شود، پس می‌توان گفت روش SUT کمی دقیق‌تر است.
  • نکته دیگر که باعث تمایز روش SUT نسبت به FIT شده، وجود محفظه‌هایی داخل دستگاه است که گرافت‌های برداشت شده در آن‌ها نگهداری می‌شوند.
  • در روش FIT به دلیل برداشت تمامی بافت‌های زیر فلپ، زخم‌های میلیمتری و خط اسکار پشت سر بیمار ایجاد می‌شود، در صورتی که روش SUT فاقد جای زخم یا اسکار است.

مقایسه هزینه کاشت مو به روش FIT و SUT

هزینه انجام عمل کاشت مو جدا از اینکه چه روشی را انتخاب می‌کنیم، به تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پیوند مو بستگی دارد. گرافت‌ها، دسته‌ای از موهای طبیعی هستند که از آن‌ها برای کاشت در ناحیه کم‌ مو پوست سر استفاده می‌شود. تعداد گرافت‌های مورد نیاز توسط پزشک و با توجه به وضعیت بانک موی هر فرد تعیین می‌شود.

به این نکته دقت کنید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه در این زمینه، انتخاب پزشک و کلینیک مناسب بسیار مهم است. پس یکی دیگر از عواملی که تاثیر زیادی بر میزان هزینه کاشت مو به روش‌های مختلف دارد، به خاطر تخصص و تجربه‌ای است که در این عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای کاشت مو است؟

کلینیک‌های معتبر زیادی در تهران وجود دارند که کاشت مو به روش‌های مختلفی را انجام می‌دهند، یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین آن‌ها کلینیک صدف است.

فرآیند کاشت مو در این مجموعه با رعایت کامل اصول بهداشتی و با استفاده از تجهیزات روز دنیا در اتاق‌های کاملا VIP انجام می‌شود.

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو را دارند، دغدغه‌های مالی این عمل است. کلینیک صدف امکان پرداخت اقساط این عمل را فراهم کرده تا شما با پرداخت 50 درصد از مبلغ کل عمل به راحتی از خدمات این کلینیک بهره‌مند شوید.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، جزو بهترین، مطمئن­‌ترین و مجهزترین کلینیک‌­های  منتخب تهران برای کاشت مو طبیعی است. این کلینیک تمامی استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت کرده و جهت انجام جراحی­‌های کاشت مو دارای مجوز است. هزینه­‌ها بسیار مقرون­‌به­‌صرفه بوده و حتی در بسیاری موارد امکان قسط­‌بندی و پرداخت شرایطی هم وجود دارد.

سخن پایانی

کاشت مو روش‌های مختلفی دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود و تصمیم پزشک، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و درمان را شروع می‌کند. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو روش پرطرفدار  SUT و FIT پرداختیم و همانطور که مشاهده کردید، هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. علاوه بر آن تصمیم نهایی با توجه به وضعیت بانک مو و شرایط جسمی شما هم متفاوت خواهد بود.

اگر قصد انجام عمل کاشت مو را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره 27437-021 تماس گرفته یا به وب‌سایت www.clinicsadaf.com مراجعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.