همه چیز درباره دندانپزشکی اطفال

0

رپورتاژ

همه چیز درباره دندانپزشکی اطفال

دندان های فرزندان دوست داشتنی تا سن مشخصی شیری بوده و در یک سن مشخصی این دندان های شیری شروع به ریزش کرده و سپس دندان های دائمی آن ها شروع به جوانه زدن می کنند. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند موقت بودن دندان های شیری احتیاجی برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال نداشته و از آن ها مراقبت نمی کنند در حالی که این گونه نبوده و توجه به بهداشت و نظافت دهان و دندان های کودکان می تواند برای آینده ی آن ها یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب شود. کودکان دندان های شیری خود را در شش یا هفت سالگی از دست داده و دندان های دائمی جایگزین آن ها می شوند. والدین محترم باید بدانند که هر چه در سن کم به دندان های فرزندان خود رسیدگی بیشتری داشته باشند دندان های فرزندانشان در آینده از سلامتی بیشتری برخوردار خواهد بود در نتیجه سعی کنید آن ها را به طور منظم نزد دندانپزشکی اطفال ببرید. اگر در رابطه با دندانپزشکی اطفال اطلاعات زیادی نداشته و قصد دارید آگاهی بیشتری درباره ی این موضوع بدست آورید تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

دندانپزشکی اطفال چیست؟

دندانپزشکی اطفال شاخه ای از 10 تخصص دندان پزشکی است که از طریق آکادمی انجمن دندان پزشکی آمریکا به رسمیت شناخته شد. دندانپزشکی کودکان شامل پروسه هایی همچون عصب کشی دندان ، بهداشت عمومی دندان پزشکی ، آسیب شناسی دهان ، فک و صورت ، جراحی دهان ، فک و صورت ، رادیولوژی دهان و صورت ، ارتوپدی دندانپزشکی ، ارتودنسی ، پروتز دندان و پریودنتیکس می باشد. دندانپزشکی اطفال شاخه ای است که در آن فرد در مدت زمان تحصیلش به بررسی و مطالعه ی مهارت های مورد نیاز برای محافظت از دندان های کودکان ، لثه های آن ها ، شناخت بیماری های دهانی کودک و … می پردازد. فردی که دندان پزشک کودکان می باشد باید حوصله ی زیادی داشته و همچنین به کودکان نیز بسیار علاقه مند باشد. سخت ترین زمان کار یک دندان پزشک کودک زمانی است که بیمار وی نوزاد باشد چرا که نوزادان در این مکان ها شروع به گریه کرده و باز نگه داشتن دهان آن ها بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد هر چند کسانی که این تخصص این رشته را دارند مهارت باز نگه داشتن دهان کودکان را دارند.

دندانپزشکی اطفال
دندانپزشکی اطفال

به چه فردی متخصص دندان پزشک کودکان گفته می شود؟

دندان پزشک کودکان که به آن پدودنتیست یا پدیاتریک دنتیست نیز می گویند به متخصصی گفته می شود که در دندانپزشکی اطفال به بررسی ، تشخیص و درمان مشکلات دندانپزشکی اطفال از نوزادی تا سنین نوجوانی می پردازد. فردی که به عنوان دندانپزشکی اطفال مشغول به کار است به بررسی مشکلات کودکانی دارای مشکلات ویژه همچون سندروم داون و … هستند نیز می پردازد.

دندانپزشکی عمومی با دندانپزشکی اطفال چه تفاوتی دارد؟

دندانپزشکی عمومی یا همان دندانپزشکی خانواده بیماران مراجعه کننده را در هر سنی که باشند معاینه می کنند. دندان پزشکان عمومی همانطور که از نامشان نیز پیداست تخصص و مهارت خاصی در هیچ یک از شاخه های دندان پزشکی نداشته و همانند یک پزشک عمومی عمل می کنند مثلا تنها مشکلات عمومی دندان ها را بررسی کرده و نمی توانند به درمان تخصصی بیمار بپردازند. دندان پزشکان عمومی می توانند برخی از کار های درمانی همچون دندانپزشکی زیبایی دندان ، پر کردن دندان و ….. را انجام دهند اما کار هایی مثل ایمپلنت ، ارتودنسی ، پریودنتیست و … را نمی توانند انجام دهند چرا که تخصص ، تجربه و دانش کافی در این گونه موارد را ندارند. بسیاری از افراد هیچ تفاوتی میان دندانپزشکی اطفال و دندان پزشک عمومی ندیده و کودکان خود را برای معاینه نزد دندان پزشک های عمومی می برند. همانطور که دندانپزشکی عمومی توانایی انجام کار هایی مثل ارتودنسی و … را ندارد تخصص لازم را در را بطه با دندانپزشکی اطفال نیز نداشته و نمی تواند خدمات عالی و مناسب را برای کودکان ارائه دهد چرا که دانش و تخصص این افراد به اندازه ی دندان پزشکان کودکان نیست.

دندانپزشکی کودک

دندانپزشکی اطفال چه خدماتی را ارائه می دهد؟

دندان پزشک اطفال خدمات زیادی را در خدمت کودکان عزیز قرار می دهد که اکنون به بررسی برخی از این موارد می پردازیم :

  • فلوراید درمانی موضعی

دندان پزشکان کودکان از فلوراید برای جلوگیری و یا درمان حفره های دندان و یا پوسیدگی دندان استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین کار هایی که یک دندانپزشک کودک می تواند برای حفاظت از دندان در مقابل پوسیدگی انجام دهد استفاده از فلوراید است که به آن فلوراید درمانی یا فلوراید تراپی گفته می شود. فلوراید سبب تقویت مینای دندان نیز می شود.

  • باندینگ دندان

از جمله مشکلاتی که در دندان های کودکان بسیار مشاهده می شود شکستگی های جزئی دندان های جلویی می باشد. دندان پزشک های کودکان از طریق مواد خاصی به اسم باندینگ این شکستگی ها را ترمیم می کنند.

 

در صورت تمایل جهت مشاوره و درمان دندانپزشکی کودکان با کلینیک تخصصی دندانپزشکی Dencare و از طریق شماره تلفن 22027384-021 تماس حاصل نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.