لوله پلی اتیلن

0

رپورتاژ

لوله های پلی اتیلن جهت انتقال سیالات بیشتر با ماهیت مایع و در برخی مواقع جهت انتقال خطوط گاز به کار می روند. لوله های پلی اتیلن محفظه هایی تو خالی هستند که بسته به نوع فشار سیال ورودی و مقدار دبی آن دارای ابعاد و فشارهایی متناسب با نیاز پروژه تولید می گردند، که از استحکام بالایی در مقایسه با انواع مشابه خود دارند. لوله های پلی اتیلن در مقوله آبرسانی کشاورزی گازرسانی و در برخی موارد جهت کاورینگ خطوط فیبر نوری و زهکشی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های پلی اتیلن در فشارها یا اتمسفرهای تعریف شده تحت عنوان های 4 تا 25 اتمسفر در شاخه های 6 و 12 متری یا به صورت کلاف های 100 و 200 و 400 متری تولید می گردند .

ساختار لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن از ماده ای پلیمری به نام پلی اتیلن ساخته می شوند که علامت اختصاری آن PE است. توجه با این نکته حائز اهمیت است که این ماده را از واکنش پلیمریزاسیون واحدهای اتیلن بدست می آورند. پلی اتیلن ها خود از خانواده مواد پلی اولفین ها می باشند که امروزه در بسیاری از مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله های پلی اتیلن تک جداره، از خانواده پلی اتیلن ها می باشد که می‌توان از آنها در فشارهای بین 4 تا 25 بار و با قطرهای مختلف از سایز 16 میلیمتر تا سایز 1200 میلیمتر به صورت کلاف و شاخه تولید کرد. ویژگی‌های منحصر بفرد لوله‌های پلی اتیلنی نسبت به انواع دیگر لوله منجر به آن گردیده که سرعت رشد استفاده از این لوله ها در شبکه‌های انتقال و توزیع آب نسبت به دیگر موارد بسیار بیشتر باشد.

لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

لوله‌های دوجداره پلی اتیلن یا همان لوله کاروگیت، دارای دو جداره، که جداره بیرونی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف می‌باشد که جهت عبور سیالات با ماهیت های فاضلابی اسیدی و بازی و پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله‌‌ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

انواع مختلفی از لوله های پلی اتیلن وجود دارد که در پروژه های گوناگون مصرف می شود. لوله پلی اتیلن فشار قوی، لوله پلی اتلینی است که در فشارهای کاری 4 الی 25 اتمسفر قرار گرفته است. واژه فشار قوی برای لوله پلی اتیلن مبهم و نامفهوم است و اغلب مردم لوله ای با ضخامت بالا به نظرشان می آید، ولی این افکار با پیشرفت علم و فناوری از دیدگاه مردم خارج شد.

به گونه ای که لوله پلی اتیلن با مواد PE80  و فشار 10 بار با لوله ای با همین فشار و همین اندازه منتهی باPE100  از لحاظ وزن هم به ردیف PE80 برابر 873 و مواد PE100 برابر 721 گرم بر متر است و هر دو توانایی این را دارند که 10 بار را تحمل کنند و از نظر استحکام با یکدیگر مساوی هستند اگر بخواهیم جنبه اقتصادی را در نظر بگیریم ضخامت لوله ها با مواد PE100 قیمت مناسب تری دارد.

سایز و فشار کاری لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن در سایزهای بین ۱۶ میلیمتر الی 1200 میلیمتر در فشارهای ۴ اتمسفر ۶ اتمسفر ۱۰ اتمسفر ۱۲٫۵ اتمسفر و ۱۶ اتمسفر تولید می گردند که هر کدام در انواع آبرسانی، فاضلاب، گاز و حتی غلاف کابل مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد لوله‌های پلی اتیلن

کاربرد لوله های پلی اتیلن به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند بسیار زیاد می‌باشد و هر روز شاهد ایجاد کاربردی جدید برای لوله پلی اتیلن می‌باشیم،  که این کاربردها غالبا خلاقانه و منحصر بفرد می‌باشد و در بسیاری از کاربردهای لوله پلی اتیلن، این لوله جایگزینی برای دیگر انواع لوله‌ها شده است. لوله‌ پلی اتیلن در حوزه وسیعی از خطوط لوله شهری، صنعتی، دریایی، حفاری و کشاورزی به کار می‌روند. کاربرد لوله پلی اتیلن در موقعیت‌هایی چون سطح زمین، حالت مدفون، شناور و سطوح زیر دریا آزمایش و به اثبات رسیده است. لوله های پلی اتیلن قابلیت انتقال آب آشامیدنی، فاضلاب، موادشیمیایی، دوغاب، و پسماندهای خطرناک و گازهای فشرده را دارند.

مفهوم PN و SDR در لوله های پلی اتیلن

منظور از PN در لوله‌های پلی اتیلنی، حداکثر فشار مجازی است که لوله پلی اتیلن می‌تواند تحمل کند. منظور از آن، طبقه بندی شیرآلات و لوله‌ها بر اساس تحمل فشار کار در سامانه لوله گذاری است. منظور از SDR یا ( Standard dimension ratio) نسبت قطر بیرونی لوله به ضخامت دیواره لوله است. هر چه این میزان بیشتر باشد، یعنی لوله نازک‌تر و میزان تحمل فشار در آن کمتر است. در هنگام خرید بایستی به قطر لوله و این دو پارامتر، توجه داشته باشید چرا که برای اتصالات خاصی همچون اتصالات جوشی یا تزریقی به این دو معیار نیاز دارید.

مزایای لوله‌ های پلی ‌اتیلن

امروزه در سیستم‌های لوله‌گذاری فاضلاب و همینطور لوله‌های توکار گاز و آب از لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده می‌شود. میزان استفاده از این نوع لوله‌ها در ۵۰ سال اخیر از لوله‌های فولادی و سایر مواد مقاوم پیشی گرفته است. که می توان از مهمترین مزایای آنها به مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر فرسودگی، طول عمر بالا، اتصالات بدون نشت، نصب بدون زهکشی و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

انواع گرید لوله های پلی اتیلن

گرید لوله های پلی اتیلن ارتباط مستقیم با نوع مواد پلی اتیلن دارد. لوله های پلی اتیلن در انواع گرید PE63 – PE80 – PE100 تولید می گردند اما در این بین و با توجه به نوع مواد و استانداردهای جدید در تولید لوله های پلی اتیلن گریدPE63  از دور رقابت خارج شده و جایگزین آن گریدهای  – PE80 – PE100 گردیده است که هم مقاوم تر و هم از لحاظ وزن و قیمتی به صرفه است.

تاثیر مواد شیمیایی روی لوله پلی اتیلن

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد لوله‌های پلی اتیلن مقاومت آن‌ها در برابر پوسیدگی، ضربه، خوردگی، انعطاف پذیری، زمین لرزه، اشعه ماورا بنفش با خاصیت هیدرولیکی است. این لوله‌ها هیچ واکنشی با آب ندارند و همین ثبات، در بو، رنگ و مزه آب، آن‌ها را برای استفاده در لوله‌های آب مناسب کرده است.

آزمایش‌های زیادی را بر اساس استانداردهای جهانی روی این لوله‌ها انجام می‌دهند. که تحت شرایط متفاوت، رفتار پلی اتیلن را بررسی کنند. مقاومت بالا و عدم ترکیب با دیگر مواد شیمیایی که این لوله‌ها از خود نشان دادند، آن‌ها را برای کاربردهای صنعتی و فضاهایی که در ترکیب با مواد شیمیایی بوده، مناسب کرده است. مقاومت بالای این لوله‌ها در برابر زنگ زدگی باعث شده بدون نیاز به پوشش و محافظ بتوان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. این لوله‌ها، در مقابل اسیدهای آلی قوی، محلول‌های قلیایی قوی، اسید هیدروفلوئوریک، چربی و روغن مقاومت بالایی دارد.

مهمترین کاربرد لوله های پلی اتیلن :

شبکه‌های زهکشی

سیستم‌های لایروبی

شبکه‌های گاز رسانی

پوشش کابل‌های برق

سیستم‌های آبیاری متحرک

شبکه‌های آبرسانی شهری و روستائی

شبکه‌های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی)

ساخت منهول پلی اتیلن

سایز لوله های پلی اتیلن براساس اینچ :

لوله پلی اتیلن ۱/۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۳/۴ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۱/۴ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۱/۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۱/۲ اینچ، لوله پلی اتیلن 3 اینچ، لوله پلی اتیلن ۴ اینچ، لوله پلی اتیلن ۵ اینچ، لوله پلی اتیلن ۶ اینچ، لوله پلی اتیلن ۸ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۰ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۴ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۶ اینچ، لوله پلی اتیلن ۱۸ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۰ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۴ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۶ اینچ، لوله پلی اتیلن ۲۸ اینچ، لوله پلی اتیلن ۳۰ اینچ، لوله پلی اتیلن ۳۲ اینچ، لوله پلی اتیلن ۳۲ اینچ می توان معرفی کرد.

حمل لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن بسته به اندازه و حجم لوله دارای شاخه های ۶ متری یا ۱۲ متری و کلاف های عمدتا ۱۰۰ متری و ۵۰ متری تولید می گردند که بسته به میزان جای گیری در هر ظرفیت از ماشین های تک محور دو محور و ترانزیت و یا تریلی قرار می گیرند.

نحوه تولید لوله های پلی اتیلن

نحوه تولید لوله پلی اتیلن در صنعت به روش اکستروژن است. به این ترتیب مواد اولیه را به صورت گرانول به داخل دستگاه اکسترودر وارد می‌کنند که در اثر حرارت این مواد ذوب می‌شوند. مواد مذاب، به وسیله یک میله مارپیچ که اصطلاحا به آن ماردون گفته می‌شود، به جلو رانده شده و با خروج از اکسترودر، در قالب ریخته می‌شود.

سپس این مواد از کالیبراتور عبور کرده و در تانک وکیوم، تحت فشار مناسب، شکل داده می‌شوند. سطح لوله‌ها را سریعا بعد از خروج از کالیبراتور، به واسطه آب سرد، خنک می‌کنند. بعد از کاهش حرارت، دستگاه کشنده، از درون تانک خلا و خنک کننده، لوله‌های پلی اتیلن تولید شده را بیرون کشیده و روی آن مشخصات فنی، تاریخ تولید، علامت استاندارد و اطلاعات شرکت، ثبت می‌شود.

در نهایت لوله توسط دستگاه برش، در متراژهای مختلف بریده شده و آماده استفاده می‌شود. مراحل تولید لوله پلی اتیلن کاملا به صورت اتوماتیک  بوده و تحت کنترل و آزمون مطابق با کیفیت عملکرد تولیدات شرکت مورد نظر، آماده می‌شود.

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن

مشخصات فنی لوله‌های پلی اتیلن شامل ابعاد، اندازه لوله و قطر داخلی و خارجی آن است. فشار اسمی، دبی خروجی، میزان سختی و استحکام لوله‌ها نیز جزو مشخصات فنی است که هنگام خرید، روی قیمت لوله پلی اتیلن انتخابی شما تاثیر می‌گذارد و لوله پلی اتیلن تک جداره، با دو گرید 80 و 100 تولید می‌شود و اغلب در آبیاری و محافظت از کابل‌های برق و مخابرات و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های با این کاربرد اغلب دارای قطر 16 تا 125 میلیمتر و به صورت کلاف 100 متری می‌توان تولید کرد. قطر 140 میلیمتر لوله پلی اتیلن به صورت شاخه 6 متری و قطر 160 تا 2000 میلی متر به صورت شاخه 6 و 12 متری ارائه می‌شود.

کارخانه لوله پلی اتیلن

منظور از کارخانه لوله پلی اتیلن مکانی است که دستگاه‌های اکسترود قرار گرفته و پلی اتیلن با گریدهای 80 و 100 را تبدیل به لوله‌های فشار قوی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک فشرده می‌کنند. این کارخانه از سوله‌های بزرگی جهت انبار سایزهای مختلف لوله پلی اتیلن در مقاومت‌های 4 تا 25 بار تشکیل شده است. کار جابه جایی لوله‌ها را لیفتراک انجام می‌دهد.

نکات قابل توجه در بازدید از کارخانه لوله پلی اتیلن :

محل قرار گیری کارخانه در مجموعه‌های صنعتی شناحته شده باشد و به آزادراه‌های کشور دسترسی بدون محدودیت داشته باشد.

فضا و محیط کارخانه منظم و عاری از عناصر مازاد باشد

محل نگهداری مواد اولیه در سایه و به دور از رطوبت باشد

مواد اولیه از طریق سیلو‌ به داخل اکسترودرها تزریق گردد

سال ساخت اکسترودرها و دیگر ادوات خط تولید پائین باشد و این دستگاه‌ها جدید باشد

بر روی خط تولید لوله پلی اتیلن , سامانه گراویمتریک نصب باشد

خط‌ تولید تولید لوله پلی اتیلن به سامانه التراسونیک مجهز باشد

سیستم خنک کنندگی داخل لوله و خارج لوله پلی اتیلن

سیستم‌های جانبی خط تولید ( استخر, برق, کمپرسورها و …. )

– سامانه و فرآیند کنترل ابعاد لوله پلی اتیلن در حین و بعد از تولید لوله پلی اتیلن

واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه

محل انبارش لوله پلی اتیلن سطحی صاف  داشته باشد

شیوه حمل و بارگیری لوله‌های پلی اتیلن را مشاهده نمائید.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن

لیست قیمت لوله پلی اتیلن باید دارای ضوابطی باشد تا شما به صورت کاملا شفاف کلیه اطلاعات را در مورد نوع لوله پلی اتیلن بگیرید؛ این اطلاعات باید شامل نوع لوله، اندازه و میزان تحمل فشار کاری، نوع مواد اولیه، مواد اولیه برای کدام پتروشیمی است، شماره استاندارد تولید لوله، متعلقات احتمالی مانند رینگ و فلنج، نوع و مدل ماشین آلات خط تولید، نام و برند تولید کننده، تاریخ تولید لوله مدنظر، محل و زمان تحویل لوله پلی اتیلن در لیست قیمت و پیش فاکتور ذکر شده باشد.

قیمت لوله های پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلن بسته به میزان درخواست و نوع قیمت مواد پلی اتیلن روز بستگی دارد به گونه ای که با توجه به شرایط بورس و قیمت مواد پتروشیمی در هر روز میتوان قیمت لوله های پلی اتیلن را طبق جدول استانداد تعریف شده محاسبه کرد. لوله های پلی اتیلن دارای گریدهای مختلفی به جهت توان تولید و نوع مواد مصرفی لوله دارا می باشند.

نوع مواد مصرفی که در تولید لوله های پلی اتیلن و امکان تولید آن به وسیله دستگاه های پیشرفته که دقت لازم و کافی را در تولید و کالیبره کردن لوله های پلی اتیلن داشته باشند بسیار حائذ اهمیت می باشد. لوله های پلی اتیلن طبق نظر وزارت جهاد کشاورزی در دسته بندی هایی به جهت توان تولید و استانداردهای تولید لوله در کارخانه قرار می گیرند که اصطلاحا به آن گرید کارخانه یا گرید لوله های پلی اتیلن می گویند.

که در سه دسته A – B – C قرار می گیرند. لازم به ذکر است که لوله های پلی اتیلن به جهت تراکم سایز در وسعت بالا و ابعاد فشاری و نوع مواد پلی اتیلن که PE80 – PE100 همه روزه با توجه به گرید کارخانه و لوله های پلی اتیلن و همچنین قیمت مواد پلی اتیلن تغییراتی می گردد که امکان ارائه قیمت به صورت قیمت پایه در سایت را نداریم. جهت کسب اطلاع در مورد قیمت لوله کاروگیت با اینجا کلیک کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.