چگونه پزشکی قبول شویم و ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی

1

رپورتاژ

در این مقاله سعی شده است به سوال چگونه پزشکی قبول شویم پاسخ داده شده و در رابطه با تعداد ساعت مطالعه لازم برای قبولی پزشکی، دندانپزشکی و … توضیح داده می شود.

برای قبول شدن در پزشکی دانشگاه تهران و یا هر دانشگاه خوب و معتبر دیگری باید در کنکور رشته تجربی رتبه خوبی را کسب نمائید. معمولا رتبه های برتر گروه تجربی رشته پزشکی یا دندانپزشکی را انتخاب می کنند. واضح است که اگر شما رتبه برتر کنکور شوید دست شما برای انتخاب رشته کاملا باز است و هر رشته دلخواهی از جمله پزشکی را می توانید انتخاب نمائید. در حقیقت، قبولی پزشکی در سه ماه یا مدت زمان بسیار کم کمی بعید به نظر می رسد. افرادی که به موفقیت های عالی می رسند و در رشته های خوب قبول می شوند حتی دو یا سه سال قبل از سال کنکور با برنامه ریزی درست و حساب شده پیش می روند. شما هم البته اگر پایه درسی قوی ای دارید می توانید با برنامه ریزی درست و عملکرد صحیح در همان سال قبل از آزمون در کنکور رتبه خوبی بیاورید و پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و یا …. را قبول شوید. مراحل دکتر شدن و تبدیل شدن به یک پزشک موفق سخت نیست فقط باید علاقه داشته باشید و با پشتکار و برنامه ریزی صحیح درس بخوانید. در رابطه با نحوه مطالعه برای کنکور و … خیلی خوب است که مصاحبه رتبه های برتر کنکور را مطالعه کنید و هم موفقیت ایشان را تحسین کنید و هم اینکه خودتان برای موفق شدن انگیزه بگیرید. درس زیست بسیار در کنکور تجربی مهم است و خوب است که یک معلم خوب زیست شناسی را هم در کنار خودتان داشته باشید.

برای مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین خصوصی زیست کنکور بر روی عبارت معلم خصوصی زیست شناسی کلیک نمائید.

همانطور که گفته شد، برای قبول شدن در رشته پزشکی باید در کنکور تجربی رتبه خوبی را کسب کنید و در دروس مهم مانند زیست درصد بالایی را کسب کنید. در کنار داشتن یک استاد مجرب می تواند بسیار کمک کننده باشد. بهترین مدرسین زیست معمولا در رشته زیست و یا رشته های نزدیک به آن و مرتبط با آن درس خوانده اند. شخصی که رشته ای متفاوت را در دانشگاه تحصیل کرده باشد معمولا نمی تواند خوب زیست شناسی را تدریس کند. نکته دیگر اینکه اساتید برتر زیست شناسی در دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه تهران و یا سایر دانشگاههای دولتی خوب درس خوانده اند. اساتیدی که خوب تدریس می کنند در ایام تحصیل خودشان هم موفق بوده اند. بنابراین با مدرسی کلاس زیست داشته باشید که خود ایشان در دانشگاه معتبر درس خوانده اند. نکته دیگر اینکه اگر برای موفقیت در زیست شناسی کنکور و قبولی در رشته پزشکی قصد دارید از کلاس خصوصی استفاده کنید سعی کنید حتما با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور زیست را خوب زده اند یا شاگردهایی دارند که ایشان در زیست کنکور موفق بوده اند. اساتید موفق و برترین مدرسین زیست به کار خودشان علاقه دارند و وقتی تدریس می کنند می توانید متوجه شوید که این استاد خودش از تدریس لذت می برد. بهترین مدرسین زیست به صورت کامل و صد در صدی بر درس تدریسی خودشان مسلط هستند. چنین اساتیدی می توانند به شما برای پذیرفته شدن در رشته های پزشکی کمک زیادی بکنند.

در سایت مشاور گروپ در رابطه با نحوه قبولی در رشته پزشکی توضیحاتی به این ترتیب ارائه شده است: خودم از یک داوطلب کنکور تجربی که پزشکی شهید بهشتی تهران قبول شده بود، پرسیدم که اگر بخواهی دوباره در کنکور سراسری تجربی شرکت کنی چه کارهایی انجام می دهی که بازم پزشکی قبول بشی؟ راز تو چی بود ؟ بقیه داوطلبان کنکور تجربی چگونه می توانند پزشکی قبول شوند؟ این دانشجوی پزشکی به من گفت که هر کاری می کنم تا بتونم به سبک و روش بهترین قبولی های کنکور تجربی درس بخونم. منابع کنکوری استاندارد و به روزی تهیه می کنم، بهترین مشاور کنکوری رو داشته باشم و تا می تونم تست و آزمون از خودم بگیرم. همه چیز رو مثل شرایط درس خوندن رتبه ها درست می کنم و انجام میدم و خودمو در دایره ی افراد موفق کنکور تجربی تجسم می کنم. اگر موفق شوید در طول یکسال مطالعه کنکوری همانند رتبه ها درس بخونی و تلاش کنید، اونجاست که یاد میگیری چطوری باید پزشکی قبول بشی. به این توضیحات دقت کنید. الگو برداری برای موفقیت در هر کاری بسیار مهم است. برای قبول شدن در رشته پزشکی هم به دنبال الگوهای خوب باشید. مصاحبه رتبه های برتر کنکور تجربی را مطالعه نمائید.

مطالعه کنید: مصاحبه با نفرات برتر کنکور 99

اگر می خواهید در رشته پزشکی قبول شوید دقت کنید که به این رشته علاقه داشته باشید. اگر به کار خودتان علاقه داشته باشید می توانید در آن موفق شوید. عمده‌ترین موقعیت‌های شغلی که بیشتر پزشکان می‌توانند جذب آن‌ها شوند، عبارتند از:

الف) مطب‌های شخصی که بر حسب تمایل پزشک و نیاز منطقه در شهرها و روستاها دایر می‌گردد و پزشکان ویزیت مراجعان را در مطب‌ها انجام می‌دهند.

ب) بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و دولتی که در آن‌ها پزشکان به تشخیص و درمان بیماری‌های مراجعان خود می‌پردازند.

ج) مراکز بهداشتی درمانی شهری یا روستایی که اغلب مدیریت و سرپرستی این مراکز به عهده پزشکان عمومی می‌باشد و همچنین این مراکز از پزشکان عمومی برای تشخیص، درمان و پیگیری بیماری‌ها نیز استفاده می‌نمایند.

به این موارد توجه کنید و ببینید که کار کردن در چنین شرایطی با روحیات شما سازگار است یا خیر. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله آشنایی با رشته پزشکی را بخوانید. در سایت دکتر رونقی آمده است: قبل از آنکه برای برنامه ریزی برای پزشکی قبول شدن اقدام کنید، بهتر است که اطلاعات خود را در رابطه با این رشته به روز کرده و کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید. بسیاری از دانش آموزان از دوران کودکی خود، رویای پزشک شدن را با خود می پروانند. شاید به دلیل اصرار خانواده و شاید به دلیل مقبولیت اجتماعی. اطمینان حاصل کنید که از پیچ و خم رشته پزشکی مطلع بوده و میدانید چه مسیر سختی برای چند سال طولانی پیش رویتان است. بر اساس آمار موجود، تنها حدود ۲ درصد از افرادی که از دوران کودکی رویای قبول شدن در رشته پزشکی را داشته اند، به رویای خود رسیده اند!

برنامه هدفمند برای رسیدن به پزشکی

مطمئن باشید یکی از اصلی ترین شرط های قبولی در رشته های تاپی مثل رشته‌های دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) یک برنامه مطالعاتی قوی هست. برنامه ای که منطبق بر برنامه آزمون آزمایشی شما باشد، مشخص کند که در چه روزی از سال قرار است چه درسی را مطالعه کنید، چه زمانی قرار است خلاصه‌ هایتان را مرور کنید، چه زمانی وقت جمع بندی است و … بنابرین توصیه ما این است که با یک برنامه قوی و کارآمد در راه کنکور قدم بگذارید و همه چیز را از قبل مشخص کنید. کنکور زمان آزمون و خطا نیست قرار است نتایج 12 سال مطالعه خود را بگیرید پس حتما به توصیه های مشاور خود گوش کنید تا تجربه های ناموفقی که دیگران تجربه کرده اند را شما تکرار نکنید. این مطالب در سایت محصل ایرانی ارائه شده است. واقعا برنامه ریزی درست را باید بسیار مورد توجه قرار دهید. با برنامه ریزی می توانید از اتلاف وقت خودتان جلوگیری کنید. رتبه های برتر کنکور بیشتر از 50 ساعت در هفته مطالعه می کنند. برخی از این افراد در روز 9 ساعت هم مطالعه دارند و اگر جمعه را هم در نظر نگیریم در مجموع بیش از 60 ساعت در هفته خواهد شد. بنابراین با یک برنامه ریزی درست از اتلاف وقت خودتان جلوگیری کنید. برای قبول شدن در رشته پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های عالی گروه تجربی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1-  برنامه ریزی خوب و دقیق داشته باشید

2-  در کنار دروس مهمی مانند زیست، دروس عمومی را هم خوب بخوانید

3-  درست مطالعه کنید. دروس را خوب یاد بگیرید و درک کنید

4-  ساعت مطالعه خودتان را افزایش دهید. رتبه های برتر کنکور ساعت مطالعه بالایی دارند. به عنوان مثال:

محسن سیاه‌مرد، دارنده رتبه برتر کنکور ۹۹ خاطرنشان کرد: اویل برای این موضوع تا ۸ ساعت مطالعه داشته اما به‌مرور حداقل مطالعه من ۸ ساعت بود.

محمد تیموری ماسوله: در روزهای منتهی به کنکور سراسری میزان مطالعه‌ام را افزایش دادم، به طور میانگین روزانه هفت ساعت البته در روزهای تعطیل برای مطالعه کردن وقت گذاشتم و در روزهای مدرسه روزانه پنج ساعت مطالعه داشتم.

صدرا فدایی رتبه 5 کنکور 99: از اواخر سال دهم به‌طورجدی، خود را برای کنکور سراسری در گروه تجربی و زبان آماده می‌کردم. وی با بیان اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت به‌طورجدی درس می‌خواندم.

رتبه یک کنکور تجربی 96: تا 11 ساعت در شبانه روز برای کنکور مطالعه می‌کردم.

5-  تست های زیادی بزنید. تست های استاندارد کنکورهای سال های قبل را کار کنید.

6- روی ذهن خودتان کار کنید. تجسم کنید که پزشکی قبول شده اید و همه در حال تبریک گفتن به شما هستند.

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد و با تلاش و پشتکار و توکل به خدا، قبولی در رشته پزشکی برای شما کار راحتی خواهد بود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. معین می گوید

    سلام.
    با ۳۵ سال سن میشه پزشکی قبول شد؟ یعنی داشتین افرادی که بتونن قبول بشن؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5