نشریه تایم برای نخستین بار، برترین کودک سال را انتخاب کرد: گیتانجالی رائو

2

نشریه تایم هر سال در ماه دسامبر فهرست‌های جالبی از برترین پیشرفت‌ها و رخدادهای سال را منتشر می‌کند که در صدر این انتخاب‌ها، شخصیت سال قرار دارد. امسال بر اولین بار در تاریخ این نشریه، کودک سال را هم انتخاب کرده است.

عنوان بهترین یا دقیق‌تر بگوییم تاثیرگذارترین کودک سال، امسال به یک داتشمند و مخترع 15 ساله به نام گیتانجالی رائو رسیده است. او مقیم دنور در کلرادوی آمریکا است.

با همین سن کم، او تلاش زیادی برای حل کردن یک سری مشکلات شایع جهان انجام داده، مثلا ابزاری برای تشخیص سرب در آب اختراع کرده و یا اینکه اپلیکیشن و افزونه کروم ساخته است که با کمک هوش مصنوعی متوجه آزار و اذیت و تمسخر سایبری می‌شود و هشدار می‌دهد.

پنج هزار کودک از کشورهای مختلف، نامزد این عنون شده بودند. فینالیست‌ها 5 نفر بودند که در نهایت کمیته‌ای به سرپرستی مجری و کمدین مشهور -تروور نوح- گیتانجالی را برزید.

از او به همراه 4 منتخب نهایی دیگر، در یک برنامه تلویزیونی تقدیر می‌شود.

او در مصاحبه‌ای که در آن آنجلینا جولی هم حضور داشت، اعلام کرد که تصویر روتین جامعه و رسانه‌ها از یک دانشمند را که به صورت پیش‌فرض باید یک انسان بالغ یا مسن، سفیدپوست و مرد باشد، دوست ندارد و علاقه دارد که این تصویر را دگرگون کند.

نشریه تایم از سال 1927، اعلام عنوان مرد سال را شروع کرد، بعدها این عنوان به شخصیت سال تبدیل شد و حالا تایم کودک سال را هم انتخاب می‌کند.

اگر یادتان باشد انتخاب قبلی تایم گرتا تونبرگ 16 ساله بود. انتخاب این فعال محیط زیست البته واکنش‌های متفاوتی در بر داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
2 نظرات
  1. بهاور می گوید

    “اعلام کرد که تصویر روتین جامعه و رسانه‌ها از یک دانشمند را که به صورت پیش‌فرض باید یک انسان بالغ یا مسن، سفیدپوست و مرد باشد، دوست ندارد و علاقه دارد که این تصویر را دگرگون کند.”

    بهتره یکی به این دانشمند کوچک بگه دقیقا علت انتخاب شدنت هم همینه نه الزاما دستاوردهات. متاسفم از تبعیض برعکسی که این روزها متداول شده.

  2. مصطفی می گوید

    اینکه بچه‌ها رو وارد این بازیها (!) می‌کنن، به نظر من اصلا خوب نیست.
    حالا به دغدغه‌ی یه سری از والدین، علاوه بر مدرسه تیزهوشان و تابلوی سردر مطب، رفتن به روی جلد تایمز هم اضافه میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.