ونیر کامپوزیت دندان- هر آنچه بایستی درباره روکش کامپوزیت دندان بدانید

0

رپورتاژ

روکش کامپوزیت چیست؟

اگر همیشه می خواستید لبخند خود را بهبود ببخشید ، روکش دندان کامپوزیت ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

روکش ها ، پوسته های نازکی هستند که در قسمت جلویی دندان های موجود شما قرار می گیرند تا ظاهر آنها را بهبود ببخشند. روکش ها فقط یکی از چندین روش برای تغییر ظاهر دندان ها هستند.

باندینگ یا اتصال دندان و اناملوپلاستی از گزینه های دیگر به مانند روکش دندان یا کراون هستند .

دو نوع اصلی ونیر وجود دارد: پرسلان و کامپوزیت.

همانطور که از نام آن انتظار می رود ، روکش های پرسلن به طور سفارشی از جنس چینی ساخته می شوند تا متناسب با دندان های شما باشند. روکش های کامپوزیت اغلب از جنس رزین و به رنگ دندان ساخته می شوند ، همان ماده ای که در باندینگ دندان یا اتصال دندان استفاده می شود.

نکات مثبت و منفی برای هر دو نوع روکش وجود دارد ، بنابراین لازم است سطح مشکلی را که امیدوارید با روکش حل کنید و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

چه کسی می تواند از ونیر کامپوزیت استفاده نماید؟

ونیر کامپوزیت دندان می توانند نقایص دندان را بپوشانند و لبخندی یکنواخت و روشن به شما بدهند.

نقص می تواند شامل دندان هایی باشد که کج یا شکسته ، بریده ، لکه دار یا تغییر رنگ داده اند یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده باشد.

ونیر ها بخشی از دندانهای شما را می پوشانند اما در واقع با روکش دندان متفاوت هستند. روکش دندان معمولاً نیاز به تراش بیشتر دندان دارند که ممکن است با روکش ونیر کامپوزیت به آن احتیاج داشته باشید یا نداشته باشید.

اگر دندان های شما از نظر شکلی مناسب هستند و فقط می خواهید شکل ظاهری آنها را تغییر دهید ، از جمله شکل یا رنگ آنها ، ممکن است ونیر کامپوزیت انتخاب خوبی باشد.

از روکش دندان معمولاً فقط برای دندانهایی استفاده می شود که آسیب بیشتری دیده باشند. به عنوان مثال ، اگر دندان شما شکسته است یا به کانال ریشه یا عصب کشی ریشه نیاز دارید ، روکش دندان ممکن است راه حل بهتری باشد.

انواع ونیر کامپوزیت

یک دندانپزشک ممکن است بین سه نوع روکش انتخاب کند: روکش کامپوزیت مستقیم ، روکش کامپوزیت غیر مستقیم و روکش پرسلن.

روکش کامپوزیت مستقیم

روکش های کامپوزیت مستقیم ، روکش های ساخته شده از ماده رزین کامپوزیت است که مستقیماً روی دندان های شما قرار می گیرد.

طولی نمی کشد که دندانپزشک دندان های شما را برای استفاده از ونیر آماده می کند و روند استفاده از آن جراحی کم تهاجمی محسوب می شود.

روکش های کامپوزیت غیر مستقیم

تفاوت اصلی بین روکش های کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم روند استفاده است – نه ماده استفاده شده.

دندانهای شما همانند روکش های کامپوزیت مستقیم آماده می شوند ، اما ونیرها به صورت “غیرمستقیم” در خارج از دهان در مطب دندانپزشکی یا آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند.

تا زمان ساخت روکش کامپوزیت غیرمستقیم ، مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد. در قرار بعدی ، روکش های کامپوزیت غیرمستقیم با یک لایه چسب روی دندان های شما قرار می گیرند.

روکش های کامپوزیت غیرمستقیم بهتر از نسخه مستقیم در برابر سایش بیشتر مقاومت می کنند و در برابر شکستگی مقاومت می کنند. گرچه هزینه آنها بیشتر از روکش های کامپوزیت مستقیم است.

روکش های چینی

ونیرهای پرسلان سفارشی برای دندان های شما از جنس چینی ساخته شده است.

یک دندانپزشک طرحی از دندان های شما خواهد ساخت  ، بنابراین می توان روکش را از قالب آزمایشگاه دندانپزشکی تهیه کرد ، روندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. در حین انتظار ، مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد ، دقیقاً مانند روکش های کامپوزیت غیر مستقیم.

هنگامی که دندانپزشک آماده شد ، پوسته های ظریف چینی را در جلوی دندانهای شما چسبانده و آنها را به گونه ای شکل می دهد که حتی الامکان طبیعی به نظر برسند.

روکش های کامپوزیت در مقابل روکش های چینی

هر دو نوع روکش نکات مثبت و منفی بسیاری دارند. لازم است که شما قبل از انتخاب خود ، فواید و نکات منفی را با دقت بسنجید.

جوانب مثبت: روکش های کامپوزیت

  • هزینه کمتر
  • در صورت روکش مستقیم ، روند درخواست کوتاه تر می شود.
  • می تواند بسیاری از مشکلات زیبایی از جمله شکستن دندان ، تغییر رنگ و نقایص دیگر را بپوشاند.

جوانب منفی: روکش های کامپوزیت

  • مواد ضعیف تر از پرسلن است و ممکن است اغلب تراشه شود.
  • نیاز به تعویض یا تعمیر بیشتر از روکش های چینی یا پرسلن است.

جوانب مثبت: روکش های چینی

  • ماندگاری طولانی تر به دلیل مواد محکم تر
  • ساخته سفارشی
  • ظاهر طبیعی تری را فراهم می کند
  • می تواند دندانهای لکه دار تیره تر یا دندانهایی که موقعیت آنها به اشتباه قرار دارد را نسبت به دندانهای کامپوزیت فیکس کند.

جوانب منفی: روکش های چینی

  • گرانترین نوع روکش
  • روند درخواست به بیش از یک بازدید نیاز دارد
  • روکش های چینی ممکن است از بین بروند و ممکن است لازم باشد روی دندانهایتان دوباره چسب بزنید.

نحوه انجام روکش کامپوزیت

دندانپزشک این کار را با تمیز کردن کامل دندان ها و آماده سازی آنها برای استفاده ، شروع می کند.

دندانپزشک شما ممکن است مجبور شود یک لایه نازک از مینای دندان شما بر دارد تا مواد به دندان شما بچسبد. در صورت نیاز به تغییرات جزئی در شکل یا رنگ ، بعضی اوقات نیازی به بریدن دندان ها نیست.

بسته به اینکه روکش مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشید ، روند کار کمی متفاوت خواهد بود.

قبل از استفاده از روکش های مستقیم ، دندانپزشک مینای دندان های شما را برای کمک به چسبندگی، اچ می کند.

سپس آنها یک چسب چسب زده و به شما کمک می کنند تا مواد رزین کامپوزیت به دندان های شما بچسبند. در آخر ، لایه های بسیار نازکی از مواد کامپوزیتی به سطح دندان های شما اضافه می شود.

سپس دندانپزشک لایه های رزین کامپوزیت را با نور “بهبود” داده یا به سرعت سفت می کند.

شما و دندانپزشک خود می توانید سایه یا رنگ مورد نظر خود را برای روکش های خود انتخاب کنید. دندانپزشک شما می تواند رنگهای رزین کامپوزیت را با هم مخلوط کند تا روکش های شما طبیعی به نظر برسد.

با روکش های غیر مستقیم ، بعد از اینکه دندانپزشک دندان های شما را آماده کرد ، از دندان های شما قالب می گیرند.

روکش های غیر مستقیم در خارج از دهان شما ساخته می شوند. وقتی روکش های غیرمستقیم آماده شدند ، دندانپزشک آنها را با استفاده از ژل اسیدی برای ایجاد سطح سخت میکروسکوپیک برروی مینای دندان ها و سپس استفاده از نوعی مواد چسبنده روی دندان های شما اعمال می کند. این ماده چسبنده به ثابت ماندن روکش ها کمک می کند.

سپس آنها کامپوزیت روکش ها را روی دندانهای شما قرار می دهند. آنها از یک چراغ برای سفت کردن چسب و چسباندن روکش ها به دندان استفاده می کنند. پس از آن ، دندانپزشک لبه های سرگردان را تمیز کرده و همه چیز را صیقل می دهد.

بسیاری از افراد در طول فرآیند نیازی به بیهوشی ندارند. اما اگر این کار را انجام دهید ، پس از از بین رفتن بیهوشی ، باید دوباره به کار یا سایر فعالیت های عادی خود برگردید.

روکش های کامپوزیت چه مدت دوام می آورند؟

روکش های کامپوزیت امروزه دوام بیشتری نسبت به گذشته دارند. به طور متوسط می توانند 5 تا 7 سال دوام بیاورند.

پس از آن ، شما به یک مجموعه جایگزین ونیر نیاز دارید. این طول عمر نسبت به مجموعه ونیرهای چینی کوتاه تر است که ممکن است حداقل 10 یا 15 سال طول بکشد.

شاید بتوانید با مراقبت خوب از ونیر کامپوزیت ، عمر آنها را افزایش دهید.

از یک مسواک زدن معمول با خمیردندان های ساینده استفاده کنید و در برابر هرگونه تمایل به جویدن یخ و سایر اجسام سخت با دندانهای جلوی خود مقاومت کنید.

برخی از دندانپزشکان همچنین پیشنهاد می کنند مراقب نوشیدنی هایی مانند قهوه یا چای باشید که ممکن است روکش های جدید شما را لکه دار کند.

آیا می توان ونیرهای کامپوزیتی را برداشت؟

ونیرهای کامپوزیت به راحتی با افزودن مواد کامپوزیتی جدید برداشته و تعمیر یا تعویض می شوند.

هزینه روکش کامپوزیت

هزینه روکش کامپوزیت دندان بسته به محل زندگی ، محل کار دندانپرشکی و تعداد روکش مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود و گرچه قیمت کمتری نسبت به روکش های چینی دارد ، اما روکش های کامپوزیت نیز می توانند برای یعضی اقشار جامعه گران باشند و بیمه هم اغلب موارد دندانپزشکی زیبایی را پوشش نمیدهد .

کلینیک دندانپزشکی نیاز در راستای رفاه حال مراجعه کنندگان عزیز ، شرایط اقساطی را نیز به سایر شرایط رفاهی کلینیک اضافه کرده تا تمامی اقشار از این امکانات بهره مند شوند . شما می توانید برای رزرو نمودن یک جلسه و قرار مشاوره رایگان با شماره 66000003 تماس بگیرید.

چکیده و جمع بندی

اگر شما در مورد لبخندتان به خودآگاهی دست یافته اید ، روکش دندان می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. آنها اساساً یک راه حل نیمه دائمی برای دندانهای ناقص هستند.

از آنجا که ونیرها – حتی روکش های کامپوزیت – نسبتاً گران هستند ، قبل از تصمیم گیری ، وقت خود را برای بررسی گزینه ها و جوانب مثبت و منفی آن اختصاص دهید. در مورد بهترین انتخاب نیز با دندانپزشک صحبت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.