بهترین روش خوابیدن برای رفع کمر درد و کاهش عوارض ناشی از آن

0

رپورتاژ

عده زیادی به دلایل مختلفی از کمردرد رنج می‌برند. خیلی از این افراد، زنان و مردان مسنی هستند که پا به سن گذاشته‌ و دچار بیماری‌های ستون فقرات، بیرون‌زدگی و جابه‌جایی دیسک کمر شده‌اند. در مورد افراد جوان‌تر هم عادات اشتباه به‌خصوص  هنگام خوابیدن باعث کمردرد و وارد شدن فشار به ستون فقرات آن‌ها می‌شود.

تکرار عادات اشتباهی برای جوانان می‌تواند به عامل ایجاد یا تشدید کمردرد در زمان پیری تبدیل شود. درست خوابیدن یکی از موثرترین روش‌ها برای کنترل کمردرد یا جلوگیری از ابتلا به آن در آینده هر فردی محسوب می‌شود. ما در این مقاله بهترین روش‌های خوابیدن برای جلوگیری از کمردرد را به ساده‌ترین شکل به شما آموزش خواهیم داد. پس از خواندن این مطلب و با استفاده از نکات آن، شب‌ها آسوده و بدون کمردرد بخوابید.

استفاده از تخت‌های نامناسب در زمان طولانی، شما را روانه بیمارستان می‌کند

کم‌بودن فضای تخت خواب یک‌ نفره، عده زیادی به‌خصوص افراد چاق را برای خوابیدن در وضعیت درست و دلخواه محدود می‌کند. این محدودیت باعث می‌شود که افراد در وضعیت نادرست خوابیده و در طولانی مدت به بیماری‌های ستون فقرات و آرتروز گردن دچار شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید تخت خواب، تخت‌هایی با اندازه مناسب و دارای فضای کافی را برای خرید انتخاب کنید.

کیفیت تشک بر کیفیت خواب و سلامت شما تاثیر مستقیم می‌گذارد

اگر طرفدار تشک‌های نرم و فنری هستید باید بگوییم که در آینده‌ای نه‌چندان دور، کار شما به بیمارستان خواهد کشید! به دلیل تغییر حالت تشک و تغییر فرم ستون فقرات، عارضه‌هایی مانند انحراف ستون فقرات و بیرون‌زدگی دیسک کمر حتی در سنین پایین‌تر، ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. بهتر است برای جلوگیری از بروز کمردرد از تشک‌های طبی که معمولا خشک و سفت هستند استفاده کنید. در حال حاضر می‌توانید از برندهایی مانند تشک رویا و تشک رویال، بهترین تشک طبی و کالای خواب موجود در بازار را تهیه کنید.

کنترل بیرون‌زدگی دیسک کمر با خوابیدن به حالت جنینی

خوابیدن به فرم جنینی برای کسانی که دچار بیرون‌زدگی دیسک کمر هستند در طولانی مدت معجزه می‌کند. مدل خوابیدن جنینی به دلیل کاهش فشار روی ستون فقرات می‌تواند برای کاهش میزان کمردرد و جلوگیری از ابتلا به آن بسیار موثر باشد. همچنین بهتر است هنگام خوابیدن در این حالت، بالش کم‌ارتفاعی را میان زانوان خود قرار دهید تا فرم صحیح ستون فقرات در طول زمانی که خواب هستید حفظ شود.

یک بالش کم‌ارتفاع به حفظ فرم ستون فقرات در هنگام دمر خوابیدن کمک می‌کند

از زمانی که کودک بودیم مدام با نصیحت بزرگترها روبه‌رو می‌شدیم که روی شکم خود اصلا نخوابید. دلیل آن این است که دمر یا همان روی شکم خوابیدن فشار زیادی به گردن و ستون فقرات وارد می‌کند. می‌توان این فشار را با استفاده از یک بالش و قرار دادن آن در زیر شکم به‌راحتی کنترل کرد. در غیر این صورت فشار ناشی از آن در طولانی مدت باعث جابه‌جایی مهره‌‌های گردن و بروز آرتروز در آن خواهد شد.

طاق‌باز بخوابید تا دچار کمردرد نشوید

بهترین شیوه برای داشتن خوابی آرام، طاق‌باز خوابیدن است. به پشت دراز بکشید و بدن خود را روی تشک رها کنید. بهتر است برای حفظ فرم صحیح ستون فقرات و کاهش فشار به آن، یک بالش کوچک و کم‌ارتفاع را زیر زانوهای خود قرار داده و آن‌ها را کمی بالا بیاورید.

خرید بهترین تشک طبی با قیمت باورنکردنی از فروشگاه اینترنتی بلج

کمردرد یکی از بارزترین مشکلات رایج در میان سالمندان است. ظهور بسیاری از بیماری‌ها در دوران پیری و سالمندی از عادات و رفتارهای نادرست زمان جوانی ناشی می‌شود. بیماری‌هایی مانند انحراف ستون فقرات، آرتروز و کمردردهای طولانی و آزاردهنده از رایج‌ترین مشکلات ناشی از خوابیدن به شیوه نادرست محسوب می‌شود. اگر جوان هستید با تغییر عادات نادرست می‌توانید از بروز چنین بیماری‌هایی در دوران پیری و سالمندی خود جلوگیری کنید.

در نهایت یکی از راحت‌ترین روش‌های جلوگیری از بروز کمردردهای شدید و مشکلات ستون فقرات، استفاده از تشک طبی مناسب و باکیفیت است. خوشبختانه صنایع چوبی بلج، بهترین تشک‌های طبی موجود در بازار مانند تشک رویال و تشک رویا را با قیمتی بسیار مناسب در فروشگاه اینترنتی خود به آدرسbolej.ir  قرار داده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بلج برای خرید بهترین تشک طبی اقدام کرده و یا با تماس با واحد فروش برای خرید تشک طبی مناسب، مشاوره دریافت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5