سریال امپراتوری پیاده‌رو – Boardwalk Empire – داستان کلی – نقد – معرفی

0

پدیدآورنده: ترنس وینتر

تهیه‌کنندگان: ترنس وینتر، مارتین اسکورسیزی، مارک والبرگ، تیم وان پیشن، استیون لوینسون

نویسندگان: ترنس وینتر، نلسون جانسون، مک جکسون

کارگردانان: مارتین اسکورسیزی (قسمت اول)، تیم وان پینن، جرمی بادسوا – آلن کولتر

بازیگران: استیو بوسیمی (ناکی تامپسن)، مایکل پیت (جیمی دارمودی)، کلی مک دونالد (مارگارت شرودر)، مایکل شانون (نلسون وان آلدن)، شیا ویگام (الی تامپسن)، آلکسا پالادینو (آنجلا دار مودی)، استیون گراهام (آل کاپون)

تولید و پخش: شبکه HBO

محصول ۲۰۱۰ آمریکا

خلاصه سریال:

امپراتوری پیاده‌رو بر روی شخصیت‌ ناکی تامپسن تمرکز می‌کند که یکی از چهره‌های سیاسی بانفود آتلانتیک سیتی است و به واسطه‌ی شغل خزانه‌داری‌اش می‌تواند کار‌های غیرقانونی‌اش را هم سر و سامان بدهد.

اصل ماجرا وقتی شروع می‌شود که تولید و خرید و فروش مشروبات الکی در دهه‌های بیست و سی در آمریکا ممنوع می‌شود. حالا برای گنگستر‌های اهل آتلانتیک سیتی نیوجرسی بهترین فرصت است تا بتوانند از راه قاچاق مشروبات الکی پول هنگفتی به جیب بزنند. طولی نمی‌کشد که‌ ناکی تامپسن به واسطه حضور خلافکاران سرشناس و جویای نام در اطراف‌اش و شیوه زندگی لوکس و پرهزینه‌اش زیر ذره‌بین مقامات و ماموران دولتی می‌رود.


کار پخش امپراتوری آتلانتیک سیتی از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰ از شبکه اچ بی‌او (HBO) شروع شد. فصل اول سریال بعد از پخش ۱۲ قسمت در ۵ دسامبر ۲۰۱۰ به پایان رسید.

ترنس وینتر، یکی از نویسندگان اصلی مجموعه‌ی پرطرفدار خانواده سوپرانو، متن سریال را به درخواست مسئولان شبکه اچ بی‌او براساس کتابی به نام امپراتوری آتلانتیک سیتی، تولد، دوران اوج و فساد آتلانتیک سیتی به قلم نلسون جانسن نوشت.

بعد هم قرار شد مارتین اسکورسیزی قسمت اول سریال را بسازد و حال و هوای آن را پایه‌گذاری کند. اسکورسیزی در کار انتخاب بازیگران هم دخیل بود. ایده حضور استیو بوسیمی در سریال وقتی مطرح شد که اسکورسیزی ابراز علاقه کرد با او کار کند. وینتر هم قبلا در خانواده سوپرانو با بوسیمی همکاری کرده بود. مایکل شانون هم وقتی برای انتخاب نقش یکی از مجریان قانون انتخاب شد که تازه برای بازی در جاده رولوشنری (سام مندز، ۲۰۰۸) نامزد اسکار شده بود.

مارتین اسکورسیزی در مورد او گفته: «من عاشق شخصیت چندلایه‌ی استیو بوسیمی هستم. حضور او سرشار از حس دراماتیک است و بوسیمی در عین حال می‌تواند حس شوخ طبعی‌اش را هم حفظ کند»

«سریال درباره‌ی حس شیفتگی جامعه آمریکا نسبت به گنگستر به عنوان یک قهرمان تراژیک است. ما گنگستر‌ها را به خاطر این دوست داریم که آن‌ها هر کاری که ما نمی‌توانیم انجام بدهیم انجام می‌دهند اما دلمان می‌خواهد در پایان هم تقاص آن کار‌ها را پس بدهد.»

ترنس ویتنر: «من همیشه شیفته وقایع دههی بیست آمریکا بوده‌ام. این دوره کمتر هم به فیلم و سریال تبدیل شده. با مطالعه‌ دقیق تحولات آن دوران، مثل تلاش زنان برای به دست آوردن حق رأی، به این نتیجه رسیدم که می‌شود از چنین بستر تاریخی برای خلق داستان‌های جذابی استفاده کرد. ».


آتلانتیک سیتی دهه‌ بیست برای فیلمبرداری سریال در بروکلین نیویورک بازسازی شد. مارتین اسکورسیزی در خصوص بازسازی فضای آتلانتیک سیتی آنقدر وسواس به خرج داد که اصرار کرد تخته‌کوب‌های پیاده‌رو دقیقا همان انداز‌ه‌ای باشند که در آتلانتیک سیتی آن روز‌ها بوده‌اند.

برای ساخت قسمت اول سریال ۱۸ میلیون دلار خرج شد که پرهزینه‌ترین پایلوت سریال‌های تلویزیونی در زمان ساخت بود. ساخت قسمت اول سریال گمشدگان ۱۰ میلیون دلار خرج روی دست شبکه ای بی‌سی گذاشت.

شخصیت‌ ناکی تامپسن از‌ناکی جانسن واقعی الهام گرفته شده، جانسن مردی قدبلند با هیکلی ورزیده بود و مو‌های کم پشتی داشت، چهره‌ او بیشتر شبیه به شخصیت تونی سوپرانو در سریال خانواده سوپرانو بوده و شباهتی به استیو بوسیمی نداشته اما ترنس وینتر، که از نویسندگان خانواده سوپرانو بود، شخصیت‌ ناکی تامپسن را با در نظر داشتن بوسیمی نوشت و سعی کرد آن را از نظر ظاهری کاملا متفاوت با تونی سوپرانو خلق کند.

مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین کارگردانی اتحادیه کارگردانان آمریکا را برای ساخت قسمت اول سریال به خود اختصاص داد.

استیو بوسیمی برنده‌ جایزهی گلدن گلوب بهترین بازیگر سریال درام سال ۲۰۱۰ شد. امپراتوری پیاده رو هم جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام سال را گرفت.

تیتراژ آغازین سریال همراه با موسیقی راک گروه آمریکایی «برایان جونزتاون مسکر» درست شبیه به یک ویدئو کلیپ خوش ساخت و تماشایی است. ایده هجوم بطری‌ها از دریا به ساحل و رسیدن آن‌ها به زیر پای استیو بوسیمی در نقش‌ ناکی تامپسن خوش قد و قامت همراه با قاب‌هایی که یادآور تابلو‌های نقاش سوررئال بلژیکی رنه ماگریت است، یک تیتراژ تماشایی برای سریال رقم‌زده است.

اسکورسیزی دوست دارد این سریال هم مثل فیلم‌هایش پر از ترانه‌های دورهی تاریخی خودش باشد. به همین خاطر ساندترک آن مملو از ترانه‌های دهه‌ی بیست موسیقی آمریکاست. فیلمبرداری و خشونت جاری در سریال هم که امضای اسکورسیزی پای این سریال است.

قسمت اول آن به کارگردانی مارتین اسکورسیزی عصار‌ه بسیاری از فیلم‌های گنگستری دوران ساز تاریخ سینماست، از پدرخوانده کوپولا گرفته تا رفقای خوب خود اسکورسیزی و حتی سگدانی کوئنتین تارانتینو.

تماشای امپراتوری پیاده رو برای دوستداران سینمای گنگستری حکم اور دوز دارد!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5