فیلم امپراتوری نور – معرفی و بررسی – Empire of Light

0

فیلم امپراتوری نور  یک فیلم درام رمانتیک بریتانیایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مشترک سم مندز است. داستان این فیلم در یک شهر ساحلی انگلیسی در اوایل دهه 1980 می‌گذرد، این فیلم در مورد قدرت ارتباط انسانی در زمان‌های آشفته است. اولیویا کولمن، مایکل وارد، مونیکا دولان، تام بروک، تانیا مودی، هانا اونزلو، کریستال کلارک، توبی جونز و کالین فرث در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در چهل و نهمین جشنواره فیلم تلوراید در 3 سپتامبر 2022 داشت و توسط سرچ لایت پیکچرز از طریق یک اکران محدود در ایالات متحده در 9 دسامبر 2022 و در بریتانیا در 9 ژانویه 2023 به نمایش درآمد. Empire of Light نقد‌های متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، آن‌ها بازی کولمن و فیلمبرداری راجر دیکینز را تحسین کردند، اما از فیلمنامه انتقاد کردند. در هشتادمین جوایز گلدن گلوب، این فیلم برای کولمن نامزد بهترین بازیگر زن فیلم درام شد. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلمبرداری در نود و پنجمین جوایز اسکار شد.

در سال 1980، هیلاری اسمال به عنوان مدیر وظیفه در “سینما امپایر”، مارگیت، در ساحل شمالی کنت، انگلستان کار می‌کند. هیلاری با اختلال دوقطبی دست و پنجه نرم می‌کند، به تنهایی زندگی می‌کند، توسط پزشک عمومی او لیتیوم تجویز کرده است و با رئیسش دونالد الیس رابطه جنسی خارج از ازدواج دارد.

یک کارمند جدید، استفن، که سیاه پوست بریتانیایی است و با مادرش، دلیا، پرستار زندگی می‌کند، کار جدید خود را در سینما آغاز می‌کند. هیلاری وقتی استفن خوش تیپ و جذاب را به او نشان می‌دهد، با استفن خوش تیپ و جذاب همراه می‌شود و زمانی که او طبقه بالای سینما را به او نشان می‌دهد.

هیلاری وقتی استفن شروع به معاشرت با جانین، یک کارمند جوانتر می‌کند، حسادت می‌کند. هیلاری در حین تماشای آتش بازی شب سال نو از پشت بام سینما، استفن را می‌بوسد. این دو نفر شروع به رابطه جنسی می‌کنند. هیلاری ارتباط الیس را قطع می‌کند و با خوشحالی از رابطه جدید، مصرف دارو‌های او را متوقف می‌کند.

هیلاری می‌بیند که استفن با یک مشتری نژادپرست برخورد می‌کند و بعداً توسط گروهی از پوسته پوستان در خیابان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. استفن در مورد نژادپرستی که با آن روبروست به او اعتماد می‌کند. هیلاری و استفن به ساحل ‌می‌روند، جایی که استفن از عشق اول خود، روبی، که در همان بیمارستان مادرش کار می‌کند، به او می‌گوید. هنگامی که استفن در مورد گذشته خود می‌پرسد، او در مورد مردان ناراضی می‌گوید و با عصبانیت قلعه شنی را که آن‌ها ساخته بودند ویران می‌کند.

نیل، یک همکار، رابطه آن‌ها را کشف می‌کند و به استفن در مورد سلامت روان هیلاری هشدار می‌دهد. الیس به کارگران اطلاع می‌دهد که تئاتر برای اولین نمایش منطقه‌ای ارابه‌های آتش انتخاب شده است. در اولین نمایش، هیلاری شیدایی روی صحنه می‌رود و قبل از اینکه همسر الیس را در مورد رابطه آن‌ها مطلع کند، یک سخنرانی آشفته ارائه می‌کند.

سلامت روان هیلاری رو به وخامت گذاشته و او در نهادینه شده است. استفن تمرینات خود را با نورمن، پیش‌بینی‌کننده تئاتر آغاز می‌کند. او در تئاتر با روبی برخورد می‌کند و دوباره شروع به قرار ملاقات می‌کنند. هیلاری از بیمارستان مرخص می‌شود و سر کار باز می‌گردد. استفن به او توصیه می‌کند که در تئاتر فیلم ببیند، کاری که هرگز انجام نداده است. در طول جشن خوش آمدگویی او، یک جمعیت اسکین هد از مقابل تئاتر عبور می‌کنند. وقتی استفن را می‌بینند، وارد می‌شوند و به او حمله می‌کنند. هیلاری او را تا بیمارستان همراهی می‌کند و در آنجا با مادر استفن ملاقات می‌کند.

با بهبودی استفن، هیلاری در ابتدا دور می‌ماند. نورمن به او اعتماد می‌کند که پسری دارد که سال هاست او را ندیده است زیرا او خانواده‌اش را ر‌ها کرده است و به او هشدار می‌دهد که فرار نکند. او در بیمارستان استفن را ملاقات می‌کند. مادرش به هیلاری می‌گوید که استفن را خوشحال می‌کند. هیلاری بسیار خوشحال با عجله به سالن تئاتر باز می‌گردد و نورمن را مجبور می‌کند برایش فیلمی بازی کند: آنجا بودن.

استیون به تئاتر برمی گردد اما به هیلاری اطلاع می‌دهد که به دنبال توصیه‌های او تصمیم گرفته است به کالج بازگردد و شهر را ترک خواهد کرد. استفن اوقات خود را با هیلاری در یک شام دور با روبی و مادرش به یاد می‌آورد. این دو در پارکی با هم آشنا می‌شوند، جایی که هیلاری به او کتابی می‌دهد و در نهایت با او خداحافظی می‌کند.

هنگامی که استفان در قطار حرکت می‌کند، از کتاب می‌خواند: پنجره‌های بلند نوشته فیلیپ لارکین.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5