کلمات کلیدی LSI چه کلماتی هستند و چرا برای سئو اهمیت ندارند؟

0

رپورتاژ

کلمات کلیدی LSI مخفف Latent Semantic indexing است و به عباراتی گفته می‌شود که از لحاظ معنایی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی و موضوعات شما هستند. در مورد این نوع عبارات شایعاتی در حوزه انجام سئو ایجاد شده است که واقعیت ندارند.

این مقاله نوشته شده تا شایعات مربوط به کلمات کلیدی LSI توضیح داده و رد شوند. همچنین با وجود اینکه کلمات کلیدی LSI برای سئو، فایده‌ای ندارند، اما استفاده از آنها و ایجاد موضوعات مرتبط با موضوع اصلی در متن، یک روش مقبول برای بهبود کیفیت محتوای شماست.

 

همانطور که گفتیم کلمات کلیدی LSI کلمات و عباراتی هستند که از لحاظ معنایی مرتبط با کلمات کلیدی اصلی شما هستند.

به عنوان مثال اگر موضوع اصلی مطلب شما بدن‌ سازی باشد، کلمات کلیدی LSI در این حالات عباراتی مانند باشگاه، تناسب اندام، کاهش وزن، تمرینات ورزشی، دمبل و… است.

معمولا فرض بر این است که اگر یک صفحه از مطالب شما شامل کلمات کلیدی مرتبط و مترادف با کلمات کلیدی اصلی و همچنین شامل کلماتی باشد که صفحات برتر نتایج گوگل در مطالب خود از آن استفاده کرده‌اند، این صفحه رتبه بهتری را دریافت خواهد کرد.

بنا بر این فرض بهتر است که این کلمات کلیدی مرتبط یا همان LSI را پیدا کنید و از آنها در جای‌جای متن خود استفاده کنید بنابراین گوگل صفحه شما را به عنوان یک صفحه مرتبط‌تر با موضوع اصلی شناسایی می‌کند.

بیایید با هم بررسی کنیم که این فرضیه‌ها از کجا ایجاد شدند و چرا این روش یک تکنیک تحقیق کلمات کلیدی معتبر نیست.

حقایقی درباره کلمات کلیدی LSI

متخصصان خود گوگل و بسیاری از سئوکاران معروف اذغان کرده‌اند که کلمات کلیدی LSI و تکنیک استفاده از آنها معتبر نیست. با این حال اگر این عبارت را جستجو کنید مطالب بسیار زیادی را در اینترنت در مورد این تکنیک و اهمیت آن پیدا می‌کنید.

پس بالاخره تکلیف چیست؟

تکنیک LSI چیست؟

این تکنیک، یعنی «فهرست‌بندی معنایی پنهان» یک روش برای بازیابی اطلاعات است که اغلب با نام تحلیل معنایی پنهان از دهه هشتاد میلادی ایجاد شده است.

این تکنیک به شکلی از پردازش زبان طبیعی اشاره دارد که ارتباط بین واژ‌ها و مطالبی که از این واژه‌ها استفاده کرده‌اند را معین می‌کند.

این فرآیند که البته توضیح اصلی آن دارای پیچیدگی‌های دشوار ریاضی است و ما قصد نداریم به آن بپردازیم، می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. مثلا این تکنیک در تحلیل (آماری) پایگاه‌های داده تجاری بسیار کاربردی است و می‌تواند کارهای زیر را انجام دهد:

– طبقه‌بندی اسناد و مطالب

– فیلتر کردن اسپم‌ها

– رتبه‌بندی و امتیازدهی آسان

– تصویری‌سازی اطلاعات

آیا گوگل از تکنیک LSI استفاده می ‌کند؟

خیر! گوگل از تکنیک فهرست‌بندی معنایی پنهان استفاده نمی‌کند و دلیل آن هم مشخص است: LSI یک تکنولوژی از رده خارج شده است.

گوگل نیازی ندارد که از فرآیندهایی قدیمی مانند LSI استفاده کند چون الگوریتم‌های پیشرفته‌ تری دارد. این الگوریتم‌ها مطالب معتبر و با کیفیت بسیار بالا را در نتایج جستجو در اولویت قرار می‌دهد و مطالبی که دارای خوانایی و کیفیت کمتری هستند و باعث از دست رفتن اعتماد کاربران می‌شوند را در رتبه‌های بعدی قرار می‌دهد.

اما سوال اینجاست که چرا بسیاری از مردم فکر می‌کنند که گوگل از LSI  استفاده می‌کند؟

اینکه متوجه شویم این عقیده به چه دلیل در برخی سئوکاران شکل گرفته است کمی دشوار است و احتمالا ترکیبی از این چند مورد به شرح زیر باشد:

۱. مردم LSI را با بحث مفاهیم هم‌معنی اشتباه می‌گیرند

اغلب افراد که ادعا می‌کنند گوگل از LSI استفاده می‌کند در واقع منظورشان این است که گوگل از واژه‌های مترادف و مرتبط از لحاظ معنایی استفاده می‌کنند.

البته گوگل حتما به صورت کلی از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کنند تا مفاهیم جستجو شده را بهتر درک کنند.

به گفته خود گوگل به کاربردن و توجه به کلمات هم‌معنی به الگوریتم گوگل کمک می‌کند که تا قصد کاربران را بهتر متوجه شود و بتواند نتایج بهتری را به کاربران نشان دهد.

این موضوع هرچند با تکنیک LSI متفاوت است اما اغلب با آن یکی گرفته می‌شود.

۲. ممکن است این تکنیک در گذشته مفید بوده باشد

استفاده از کلمات کلیدی به صورت مکرر و غیرطبیعی در یک زمان رایج بود. اما به مرور الگوریتم گوگل هوشمند شد و دیگر این تکنیک پاسخگوی سئو نبود و حتی به عنوان سئوی کلاه‌ سیاه که موجب جریمه نیز خواهد شد، شناخته شد.

اصلی‌ترین خطر استفاده از کلمات کلیدی LSI این است که خیلی شبیه به تکنیک استفاده از کلمات کلیدی مکرر در متن هستند که قبلا استفاده می‌شد و اکنون به جریمه شدن سایت‌ها منجر می‌شود.

۳. جالب بودن این تکنیک

شاید برخی فکر کنند به خاطر اسم علمی که این تکنیک دارد حتما پیشرفته است و برای سئو نیز مفید خواهد بود. این نکته تله‌ایست که اغلب افرادی که سئو آموزش می‌دهند در آن گرفتار می‌شوند.

بیشتر بخوانید : seo چیست و چه تکنیک هایی دارد؟

آیا می ‌توان به استفاده از کلمات کلیدی LSI کمکی به سئوی سایت کرد؟

در واقع خیر! یا حداقل به نحوی که این تکنیک معمولا توضیح داده می‌شود، کاربردی نیست.

مشکل اصلی تکنیک کلمات کلیدی LSI این است که بیش از حد بر استفاده از کلمات کلیدی خاصی در متن به صورت مصنوعی تاکید می‌کند.

اما باید این دو نکته مهم را به خاطر داشته باشید:

– اگر از روی یک لیست شروع به نوشتن کلمات کلیدی در متن خود کنید، یا بدتر از آن اگر بخواهید به تعداد خاصی از این کلمات در متن استفاده کنید صداقت و اعتبار متن شما به خطر خواهد افتاد.

– شما در اصل نباید برای موتورهای جستجو مطلب بنویسید. بلکه باید مخاطبین اولویت شما باشند. بنابراین نیازی نیست که هر کلمه مرتبط با کلمات کلیدی را در متن خود جای دهید.

بنابراین سعی کنید به صورتی طبیعی بنویسید و از دانش و شم خود برای پرداختن به موضوع مورد نظر به بهترین شکل ممکن بپردازید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌توانید به این دو نکته توجه کنید:

۱. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است.

این ابزارها پیشنهادهای بسیار خوب و نسبتا کاملی را به شما ارائه می‌دهند. فقط کافیست که کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. مشخص است که نباید از تمامی این واژه‌ها در متن خود استفاده کنید.

علاوه بر این پیشنهادها متوجه خواهید شد که:

– چه میزان از افراد این کلمات را جستجو می‌کنند.

– این کلمات چقدر رقابتی و دشوار هستند.

– چه صفحاتی برای این کلمات کلیدی در یک لوکیشن خاص، رتبه گرفته‌اند.

– و چگونه تعرفه سئو را برای این کلمات مشخص کنید.

۲. رقبا را تحلیل کنید

تحلیل رقبا بخش جدایی‌ناپذیر سئو است.

این تحلیل فقط به این معنا نیست که تحقیق کنید رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. بلکه باید به صفحات برتر در کلمات کلیدی مد نظر خود نیز دقت کنید و بر روی این موارد تمرکز کنید.

– چه نوع محتوایی برای این کلمه کلیدی رتبه گرفته است؟

– این محتواها از چه نوع ساختاری استفاده کرده‌اند.

– این محتواها چقدر جامع هستند.

– این مطالب از چه موضوعات فرعی دیگر استفاده کرده‌اند.

این کار اشتباه است که فقط لیستی از کلمات کلیدی رقبای خود را به دست آورید و از آنها در متون خود استفاده کنید.

همانطور که مشاهده کردیم کلمات کلیدی LSI در حوزه سئو یک افسانه هستند و تاثیر مثبتی در سئو ندارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.