چگونه دفتر کار خانگی خود را برای حداکثر خلاقیت طراحی کنیم؟

یک تغییر کوچک می‌تواند راه طولانی را طی کند

1

در یک استارتاپ خلاقیت معادل ارز و پول است. وقتی در رویای کسب‌وکاری بزرگ و بوی پارچه روغنی مشغول به کار هستید؛ خلاقیت بزرگ‌ترین اهرم قدرت شما است. یک گروه خلاق و با انگیره از افرادی که می‌توانند روی یک مشکل تمرکز کنند؛ باعث می‌شود مقدار زیادی از راه را طی کرده باشید و نتایج بزرگی به دست بیاورید.

ایجاد فضایی که در آن بتوانید کار کنید؛ کافی نیست. این فضا می‌تواند باعث افزایش خلاقیت شما شود و شما را قدرتمندتر کند. اما وقتی شما و تیم شما در خانه کار می‌کنند؛ چگونه می‌توانند آینده را پیش‌بینی کرده و خلاقیت خود را پرورش دهند؟

خلاقیت چیست؟ باور کنید یا نکنید همان «lightbulb moments» یا روشن شدن لحظه‌ای یک لامپ یا جرقه زدن لحظه‌ای در ذهن شما است. همان لحظه‌ای است که یک ارتباط جدید در مغز شما بین اطلاعات قبلی ذخیره شده ایجاد می‌شود. اطلاعاتی که ممکن است از کودکی، نوجوانی، تجربه‌های کاری، تحصیل و سرگرمی در ذهن خود ذخیره کرده باشید و اکنون به روشی جدید با هم ارتباط برقرار می‌کنند و شکلی تازه در مغز شما می‌گیرند.

اما وقتی نوبت به کار می‌رسد؛ خلاقیت عبارت است از ارائه ایده‌های جدید و مفید. برای یافتن یک ایده مفید، ابتدا باید صدها ایده یا ارتباط جدید پیدا کنید. محیط پیرامون شما به طور قابل توجهی دارای صدها ارتباطات است که شما می‌توانید آن‌ها را کشف و ایجاد کنید. محیط به شدت روی کیفیت این ارتباطات نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین، چگونه می‌توانید در خانه محیطی ایجاد کنید که این خلاقیت را پرورش می‌دهد؟

۱- فضای بیشتری بدهید؛ به معنای واقعی کلمه

ذهن برای خلاقیت نیاز به فضای بیشتری نیاز دارد. شاید تعجب‌آور باشد ولی داشتن یک فضای باز و بزرگ و بیشتر نیز به همان اندازه موثر است. در مطالعه سال ۲۰۰۷ که برای ژورنال Consumer Research انجام شد؛ محققان دریافتند ارتفاع سقف محیط کار می‌تواند روی پردازش اطلاعات توسط مغز شما تاثیرگذار باشد.

سقف‌های بالاتر می‌توانند افکار آزادتری در ذهن راه‌اندازی کنند و به مغز کمک می‌کنند تا داده‌ها را به طور آزادانه‌ای مرتب‌سازی کرده و اشتراکات یا ارتباطات جدیدی بین آن‌ها پیدا کنند؛ به عبارت دیگر «خلاقیت»!

اگر به اندازه کافی خوش‌سانس نیستید که در محیط خانه از یک سقف بلند استفاده کنید؛ می‌توانید به پارک‌ها یا فضاهای دیگری بروید که احساس آزادی بیشتری می‌کنید. برخی فضاهای کاری اشتراکی دارای چنین ویژگی‌هایی هستند. حداقل می‌توانید برخی جلسات کاری را در این فضاها برگزار کنید.

۲- رنگ‌ها را وارد کنید

تحقیقات زیادی درباره چگونگی تاثیرگذاری رنگ‌ها بر مغز و ذهن ما انجام شده است. مثلا، یک تحقیق می‌گوید رنگ قرمز مانع از خلاقیت می‌شود و رنگ‌های آبی باعث کشف و شهود و آزمایش بیشتر چیزهای تازه می‌شوند. مطالعه دیگری نشان می‌دهد نورهای رنگی بیشتر از نور سفید باعث بروز خلاقیت می‌شوند.

گنجاندن رنگ در فضای کاری می‌تواند به طور باورنکردنی در پرورش خلاقیت موثر باشد. البته، نباید همه دیوارهای خانه یا دفتر کار خانگی خود را قرمز کنید. همین‌طور، نیاز نیست حجم گسترده‌ای از رنگ‌ها استفاده شود؛ بلکه استفاده از بالش‌های رنگی یا المان‌های رنگی کافی است. گاهی گذاشتن یک گلدان رنگی روی میز کار باعث افزایش خلاقیت ذهنی می‌شود. دنبال روش‌هایی باشید که ذهن شما با دیدن رنگ‌ها و اشیا، تحریک‌ شده و فعالیت بیشتری در پیش بگیرد.

۳- کنجی برای مدیتیشن کوتاه مدت بسازید

شما اگر یک قهرمان المپیک هم باشید؛ نمی‌توانید ۱۰ ساعت متوالی کار کنید. بسیاری از ما توانایی ذهنی در حدود انجام یک یا دو ساعت کار را داریم. تصور کنید یک جلسه کاری دو ساعته بسیار سنگین و پرفشار را گذرانده باشید؛ آیا انتظار دارید پس از آن ذهن شما خلاق باشد؟

دقیقا مانند یک ورزشکار نیاز داریم به ذهن خود استراحت بدهیم. کارآفرینان و افراد خلاق سعی می‌کنند در بازه‌های مشخصی به ذهن خود استراحت کامل بدهند.

یکی از روش‌های تحقیق شده برای انجام این کار، مدیتیشن‌های کوتاه مدت است. یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد یک مدیتیشن کوتاه مدت ۳۰ دقیقه در طول روز می‌تواند عملکرد خلاقانه ذهن را افزایش دهد. وقتی صحبت از دفتر کار می‌شود؛ شما باید یک گوشه یا صندلی مناسبی برای مراقبه و مدیتیشن داشته باشید و همیشه آماده برای آزادسازی و استراحت ذهنی شما باشد.

۴- فضای باز را وارد کنید

ما می‌دانیم گیاهان چقدر برای هوای خانه شما مناسب هستند اما آیا می‌دانید که برای مغز شما هم مفید هستند؟

یک مطالعه جهانی نشان می‌دهد افرادی که در محیط کار با عناصر طبیعی مانند گیاهان کار می‌کنند؛ نه تنها سطح بالاتری از رفاه را گزارش کردند؛ بلکه در مجموع ۱۵ درصد خلاق‌تر بودند.

بنابراین، اگر می‌خواهید از خانه یا انبار یا گاراژ خود برای دفتر کار استفاده کنید؛ سعی کنید چند گیاه جذاب و آپارتمانی روی میزکار یا محیط اطراف خود داشته باشید و طوفان‌های مغزی خود را در کنار این عناصر طبیعی انجام دهید.

در نهایت، همیشه دنبال ترفندها و روش‌هایی برای افزایش خلاقیت هنگام کار در خانه باشید. به یاد داشته باشید که پیش از اینکه ذهن خلاقی داشته باشید؛ باید ایده‌های خلاقانه‌ای وارد محیط کار و مغز خود کنید. هر چیزی که باعث پرواز ذهن شما می‌شود؛ یک ایده خلاقانه محسوب می‌شود؛ خواه یک تابلو از طبیعت باشد یا یک گلدان گیاه طبیعی کوچک روی میز کار شما یا نوعی صندلی برای استراحت!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
منبع اینک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Maryam می گوید

    سلام و عالی بود ??
    با اجازه بعضی تصاویر رو سیو کردم ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.