با استفاده از این وسایل بهداشت و سلامت خانواده و خانه‌تان را ارتقا بدهید

0

رپورتاژ

رعایت بهداشت خانه و خانواده از موضوعات مهمی است که معمولا توجه جدی به آن نداریم ولی غافل از اینکه اکثر مشکلات و بیماری ها از همین محل می تواند آسیب جدی به اعضای خانواده بزند مخصوصاً زمانی که جامعه درگیر بیماری های واگیرداری نظیر کرونا ویروس است لزوم و ضرورت این مهم بیشتر از پیش خودنمایی می کند.

ما در این مقاله بهداشت خانواده را از چند منظر مهم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

وسایل سنجش سلامت :

یکی از مواردی که می تواند در تشخیص زود هنگام بیماری و جلوگیری از مراجعه بی مورد به بیمارستان ها در ایام کرونایی می تواند باشد این است که لوازم سنجش سلامت از قبیل فشار سنج ، دماسنج لیزری یا معمولی ، اکسیژن سنج و … است که هم می تواند در تشخیص به موقع بیماری ها موثر باشد و احتمال تشخیص نادرست را پایین بیاورد چرا که تشخیص نادرست سبب مراجعه بی مورد به بیمارستان و در نتیجه احتمال آلوده شدن افراد خانواده را بالا می برد.

بنابراین توصیه ما این است که در حد توان خود وسایل زکر شده را تهیه و در خانه موجود داشته باشیم.

جلوگیری از ورود لوازم مشکوک به آلودگی به منزل :

در این ایام سعی کنیم تا از رفت و آمدهای اضافی به بیرون پرهیز کنیم و اگر مجور به حضور در اماکن پرخطر هستیم قبل از ورود به خانه کفش ها و لباس های خود را در خارج از خانه درآوریم و بالافاصله دست ها و صورت خود را به مدت 20 ثانیه با کف فراوان بشوییم .

احتمال ورود آلودگی به خانه از طریق حیوانات خانگی و حشرات اگر چه تاکنون به اثبات نرسیده اما می توانیم برای احتیاط حیوانات خانگی را هم مثل خودمان در قرنطینه خانگی نگه داریم و برای جلوگیری از ورود حشرات نیز از درب توری مجیک مش استفاده کنیم که تا حدود بسیار زیادی جلوی ورود حشرات به خانه حتی در زمان باز بودن در یا پنجره را می گیرد.

ورزش مرتب داخل خانه :

  • قبل از شروع به ورزش برنامه ریزی کنیم
  • انتخاب محلی مناسب برای ورزش مانند حیاط و یا گوشه خانه
  • چیدن وسایل لازم بریا ورزش در محل مورد نظر
  • استفاده از برنامه ورزشی مناسب که توسط متخصص این کار تهیه شده باشد.

عدم استفاده از هر نوع دستگاه بخور:

بر خلاف تصور عامه مردم استفاده از بخور هیچ تاثیری در جلوگیری و یا درمان ویروس کرونا ندارد بلکه سبب انتشار آلودگی نیز می شود به دلیل رشد قارچ در بخور احتمال ایجاد حساسیت برای ریه ها نیز وجود دارد و می تواند به طور جدی خطرناک بوده باشد و معمولا در حالت کرونایی نیاز به تهویه و ضد عفونی منزل وجود ندارد و میتوان با باز گذاشتن در یا پنجره هوای داخل را تهویه نمود. گاهی مشاهده شده که هموطنان علاوه بر استفاده از انواع دستگاه های بخور گرم و سرد در داخل منزل موقع مسافرت نیز با استفاده از دستگاه بخور فندکی در داخل ماشین نیز از آن استفاده می کنند که سبب پخش آلودگی های احتمالی موجود در زیر کفش و لباس ها در فضای داخل ماشین می شود.

مراقبت از فرد مبتلا به کرونا در داخل خانه :

اگر فردی از اعضای خانواده به ویروس مبتلا شد بلافاصه پس از مشاهده اولین علائم اتاق وی را از بقیه اعضای خانواده جدا کنیم در صورت امکان سرویس بهداشتی و حمام ایشان را از بقیه افراد متمایز کنیم اما اگر این امکان میسر نبود می توانیم پس از استفاده فرد مبتلا آنها را ضد عفونی کنیم .

مایعات زیادی در اختیار فرد مبتلا قرار دهیم اگر به مشکلات تنفسی مبتلا شد به نزدیکترین مرکزی که بریا بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است مراجعه نماییم.

فرد مبتلا همیشه از ماسک استفاده کند تا از منتشر شدن بیشتر ویروس جلوگیری به عمل آید.

خواب به موقع و کافی و باکیفیت:

خواب مناسب و کافی و عمیق نقش مهمی در مبارزه با ویروس کرونا دارد و کم خوابی و بی خوابی احتمال ابتلای ما به کرونا را افزایش می دهد  برای داشتن خوابی بهتر اولاً باید در محل همیشگی بخوابید و خواب نصف شب را از دست ندهید به میزان ساعات مناسب خواب دقت داشته باشید در وقت خواب همیشگی به تخت خواب بروید نور اتاق خواب را به متعادلترین حالت تنظیم کنید سعی کنید تاثیر استرس کرونا بر خوابتان به حداقل برسد همچنین میتوانید برای راحتی خواب و اینکه صبح سرحال از خواب بیدار شوید از پد سم زدایی کینوکی استفاده نمایید که 5 روز استفاده پشت سرهم از آن توصیه شده است.

اجتناب از حضور در مکان های عمومی :

حدالامکان از حضور در مکان های عمومی پرخطر اجتناب کنیم و اگر مجبور به حضور هستیم از حضور بدون ماسک اجتناب کنیم و افراد حاضر در محل را هم به استفاده از ماسک تشویق کنیم .

برای مثال آرایشگاه های زنانه و مردانه و بالاخص زنانه  از مکان هایی است که کرونا به شدت در آنها جریان دارد و شلوغی آنها در ایام کرونا موید همین مطلب است اما آیا می توان از حضور در این چنین مکان هایی اجتناب کرد همانطور که می دانید گاهی مجبوریم در این چنین جاهایی حضور  بیابیم پس اگر چنین است ساعاتی را انتخاب کنیم که کمترین ترافیک را داشته باشد  مانند اول صبح ، ظهر و یا آخر شب.

همینطور می توانیم برای کارهایی مانند اپیلاسیون که میتوان در خانه نیز به وسیله ماشین های اصلاح و یا کرم موبر دائمی و یا اسپری های موبر انجام داد به این مراکز مراجعه نکنیم تا هم خود و هم سایر افراد خانواده و جامعه را به خطر نیندازیم و در قطع زنجیره اپیدمی سهیم باشیم.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.