راننده‌های آلمانی از این دوربین تنفر داشتند!

0

شصت و پنج سال پیش با افزایش تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی به ۱۳ هزار نفر، پلیس آلمان با دوربینی به شکار خلافکارانی رفت که سرعت مجاز را رعایت نمی‌کردند. این دوربین‌ها اما عکس‌های جالبی نیز به ثبت رسانده‌اند.

دستگاه “VRG2” به گونه‌ای طراحی شده بود که قابل حمل باشد و با نصب در کنار جاده بتواند سرعت رانندگان را ثبت کند. برای اولین بار پلیس آلمان در روز ۲۱ ژانویه سال ۱۹۵۷ این دستگاه را آزمایش کرد و از آن سال بطور مرتب از این دوربین ثبت سرعت در جاده‌ها و خیابان‌ها استفاده شده است.

برخی مواقع نیز مأموران پلیس دوربین را در خودرویی مخفی می‌کردند (در خودرو پارک شده) و در صورت ثبت سرعت غیر مجاز با بی‌سیم به همکارانشان که صد متر جلوتر مستقر بودند خبر می‌دادند و آن‌ها نیز به خودرو خاطی دستور ایست داده و راننده را جریمه می‌کردند. از همان روز اول و با مشخص شدن کاربرد دستگاه و برگه‌های صادر شده جریمه، تقریبا همه رانندگان از این دوربین‌ها متنفر شدند.

حالا نه ‌تنها دستگاه‌ها مدرن‌تر شده‌اند، بلکه در ۱۸۰۰ نقطه آلمان دوربین‌های ثابت نصب شده‌اند که دائما هدف رنگ‌پاشی، اره کردن پایه، آتش‌زدن و دیگر حملات رانندگان جریمه‌شده خشمگین و انتقامجو قرار می‌گیرند. در کنار این دوربین‌ها، از دوربین‌های سیاری نیز روزانه در خیابان‌ها و جاده‌ها برای کنترل سرعت استفاده می‌شود.

دوربین‌های جدید پلیس حالا سرعت غیر مجاز را با لیزر محاسبه می‌کنند و بیشتر کنترل‌ها هم بصورت ضربتی صورت می‌گیرد. جالب اینکه در سال‌های اخیر مردم با تماس تلفنی با رادیو‌های موج “اف ام” محل این تله‌های پلیس را گزارش می‌دهند و آن‌ها هم با اعلام محل ” فلش زدن پلیس” از رانندگان می‌خواهند که مراقب سرعت خود باشند تا جریمه نشوند.

در ۶۵ سالی که از عمر این دستگاه می‌گذرد، عکس‌های جالبی به ثبت رسیده‌اند. این عکس مربوط به سال ۲۰۱۰ پلیس گوتنیگن در اتوبان شماره ۷ است. بعدا معلوم شد این موتورسوار که شاخ گوزنی را در جلوی موتور خود روی چمدان چسبانده یک پلیس ایتالیایی است که از سفر دانمارک در حال بازگشت به ایتالیا بوده است.

در همه این سال‌ها رانندگان خلافکار نیز در مقابل این دوربین‌ها از ترفند‌های گوناگونی همچون چسباندن شبرنگ‌های پلاستیکی برای مخدوش کردن پلاک خودرو استفاده کرده‌اند. این راننده اما یک “سی‌‌ دی” زیر آینه خود نیز چسبانده است با این خیال که از طریق منعکس کردن نور فلاش دوربین چهره خود را مخدوش و غیر قابل شناسایی کند.

سرعت این اسب در “امس‌لند” آنقدر زیاد نبود که در روز اول ژوئیه سال ۲۰۱۱ رأس ساعت ۱۶ و ۴۴ دقیقه باعث بکار افتادن دوربین اتوماتیک پلیس شود. پشت سر این اسب، خودرو سفید رنگی با سرعت زیاد از روی نوار الکترونیکی در روی خیابان رد شده و دوربین را فعال کرده است. اسب فراری چند دقیقه بعد از ثبت این عکس سالم به اصطبل برگردانده شد.

فرزند سوزانه راتسکه در شامگاه هجدهم نوامبر سال ۱۹۹۷ در اتومبیل همسرش در حالی که با سرعت زیاد به سمت زایشگاه در حرکت بود، متولد شد. علیرغم اینکه دوربین به علت سرعت زیاد تصویر خودرو آن‌ها را ثبت کرده، اما جای نگرانی نیست زیرا آن‌ها توسط یک اتومبیل پلیس با آژیر و چراغ اسکورت می‌شدند.

سرعت این مرغابی هم باعث فعال شدن سنسورهای دوربین پلیس و ثبت تصویر شد. متاسفانه زمان کم حضور مرغابی در مقابل سنسورها باعث شد تا دستگاه نتواند سرعت پرنده را محاسبه و ثبت کند.

این بابا نوئل هم گویا خیلی عجله داشته و در منطقه‌ای که فقط سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت مجاز بوده، در تله دوربین پلیس افتاده است. پلیس آلمان اعلام کرده است که “با توجه به کمبود وقت و استرس بابا نوئل‌ها برای رسیدن به همه کودکان، به این بابا نوئل‌های خاطی فقط به طور شفاهی تذکر داده که سرعت مجاز را رعایت کنند و از جریمه آن‌ها صرف‌نظر کرده است”.

در سال ۲۰۰۲ راننده این مرسدس بنز که با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در حال مطالعه یک پرونده بود در دام پلیس افتاد. برای روشن شدن ابعاد خطری که این راننده را تهدید می‌کند باید گفت که خودرو او ۴۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کند در حالی که او حواسش به خواندن پرونده است و شانسی برای نشان دادن عکس‌العمل ندارد.

حالا شصت و پنج سال است که خلافکاران این نامه را به همراه یک کپی از عکس مربوطه دریافت می‌کنند که دیگر جایی برای “حاشا کردن” باقی نمی‌گذارد. حاصل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سالانه صدها میلیون یورو جریمه‌ای است که روانه خزانه دولت می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.