7 نکته مهم که بعد از نقل مکان به خانه جدید باید در نظر داشته باشید

0

رپورتاژ

نقل مکان به خانه جدید، با شوق و استرس‌هایی روبروست. شوق حضور در خانه جدیدی که احتمالا تناسب بیشتری با تصورات ما از یک خانه خوب دارد و استرس از ابهاماتی که در انتظار ماست. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که کمک می‌کند فرایند انتقال به خانه جدید و تسلط کامل بر اوضاع آسان‌تر شود. در این مقاله قصد داریم این نکات را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

1- از باربری مناسب کمک بگیرید

یکی از مواردی که پیش از جابجایی اثاث به خانه جدید باید به خوبی بررسی کنید، انتخاب اتوبار و یا باربری اثاثیه منزل مناسب است. این موضوع بسیار اهمیت دارد، چرا که انتخاب باربری ممطئن سبب می‌شود، افرادی برای حمل بار انتخاب شوند که در کار خود مهارت کافی دارند، در صورت نیاز شما، وسایل لازم برای اسباب کشی را در اختیارتان قرار می‌دهند و قیمت‌ها را درست برحسب مصوبه سازمان حمل و نقل ارائه می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با خیال آسوده‌تری اسباب کشی را انجام دهید و بودجه معقولی برا اینکار در نظر بگیرید.

2- نظافت خانه جدید را انجام دهید

اگر پیش از ورود به خانه جدید، توانسته باشید کار نظافت و گردگیری را تا حدود زیادی انجام داده باشید، پس از انتقال اسباب و اثاثیه به این منزل، زمان کمتری برای نظافت نیاز خواهید داشت و همچنین حس و حال شما برای قرار دادن وسایل در این مکان نو، بهتر خواهد بود.

اما اگر پیش از انتقال به خانه جدید، امکان نظافت و تمیزی آن را پیدا نکرده‌اید، سعی کنید، تمام لوازم و یا موارد اساسی را روی نایلونی با متراژ بزرگ، ملافه و یا حت فرش کهنه قرار دهید تا پس از آن اقدام به تمیزکاری و گردگیری خانه کنید.

گردگیری و تمیزی خانه را از جاهایی شروع کنید که تا اتمام نظافت کامل خانه، کمتر به آن محیط‌ها می‌روید و در نتیجه آلودگی‌ها گسترش پیدا نمی‌کند.

برای گردگیری، ابتدا به سراغ تمیز کردن دیوارها بروید. اگر دیوارها با رنگ روغنی، نقاشی شده‌اند، به راحتی می‌توانید با دستگاه بخار شور و یا مقداری آب و تی تمیز، کار شستشو و تمیزی دیوارها را انجام دهید.

اما اگر خانه نیاز به نقاشی دوباره دارد، می‌توانید خود شما به عنوان صاحب‌خانه و یا مستاجر (اجازه صاحبخانه) دیوارهای خانه را نقاشی کنید. برای نقاشی ساختمان، سعی کنید از خدمات حرفه ای و معتبر رنگ آمیزی منزل کمک بگیرید و از آنها بخواهید دیوار، سقف و یا داخل خانه را مطابق با سلیقه شما و انواع سبک‌های کلاسیک و مدرن، نقاشی کنند.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید، اگر قصد نقل مکان به خانه جدید را دارید، بهتر است پیش از انتقال، با پرسیدن از نرخ و اجرت از خدمات نقاشی ساختمان بخواهید خانه را نقاشی کنند تا پیش از ورود شما به خانه، تمام کارهای نقاشی ساختمان تمام شده باشد.

3- تعمیرات انجام دهید

ممکن است خانه جدید به تعمیرات کوچکی نیاز داشته باشد. مانند تعویض واشر شیر آب برای قطع چکه کردن، تعویض قفل‌های خانه و مواردی از این دست. سعی کنید اینکارها را نیز در حین نظافت اولیه منزل انجام دهید تا پس از آن، نظافت دوباره آن بخش، نیاز نباشد. همچنین اگر خانه به تعمیرات بیشتری نیاز دارد، لیستی از این موارد و وسایل مورد نیاز آن تهیه کنید تا بتوانید در اسرع وقت، از تعمیرکاران کمک بگیرید و یا خودتان در زمان مشخص، اینکارها را انجام دهید.

4- جرم‌گیری انجام دهید

بهتر است از همان ابتدای ورود به خانه، جرم‌گیری تمام شیرهای آب، دوش حمام و شیرهای آب سرویس بهداشتی انجام شود تا علاوه بر ایجاد نظافت، شکل این وسایل نیز سالم‌تر و براق‌تر به نظر برسد. برای این کار می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید.

5- چیدمان وسایل را انجام دهید

بعد از تمیزکاری‌های دقیق، به سراغ چیدن وسایل هر اتاق بروید و بعد از آن نوبت به ایجاد دکوراسیون سالن پذیرایی و آشپرخانه می‌شود. برای نصب پرده‌ها می‌توانید قبل از ورود به خانه جدید، پنجره‌ها را اندازه بگیرید تا متناسب با آن، پرده تهیه کرده باشید تا در روز اسباب کشی، آنها را نصب کنید.

در دکوراسیون آشپزخانه، از همان ابتدای ورود به خانه جدید، یخچال را در سر جای مناسب قرار دهید، اما آن را به پریز برق وصل نکنید، انجام فوری اینکار پس از ورود به خانه جدید، ممکن است باعث سوزاندن یخچال شود. بسته به نوع یخچالی که دارید، بین 8 تا 12 ساعت خاموشی لازم است. پس از آن، یخچال را به پریز برق متصل کنید و مواد غذایی مورد نظر را در یخچال بگذارید.

داخل کابینت‌ها اگر تمیز هستند، داخل آنها روکش کابینت قرار دهید و تمام وسایل مورد نظر را داخل آنها قرار دهید و در نهایت، کار جارو و تی کشیدن زمین را انجام دهید تا اصول کلی نظافت منزل پس از ورود به خانه جدید را انجام داده باشید.

6- به سراغ نصب اینترنت و تلویزیون بروید

در دنیای امروز، بدون حضور اینترنت در خانه، موضوع مهمی گم شده است. پس بعد از آنکه کار نظافت منزل و چیدمان را انجام دادید، باید به سراغ تهیه سرویس اینترنت برای خط تلفن خود باشید و هرچه سریع‌تر اینترنت را راه‌اندازی کنید. گام‌های اشاره شده درباره نصب اینترنت شاید برای نصب آنتن و همگام‌سازی تلویزیون خانه باید زودتر انجام شود.

7- آدرس دقیق خانه را یاد بگیرید و با همسایه‌ها آشنا شوید

پس از ورود به خانه جدید، باید آدرس پستی جدید را مشخص کنید، با محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید و با همیسایه‌ها و قوانین ساختمان آشنا شوید. همچنین از خود این افراد می‌توانید راهنمایی بگیرید تا محله و امکانات آن را به شما معرفی کنند.

موارد اشاره شده از گام‌های ابتدایی برای آماده کردن خانه جدید هستند که به تازگی به آنها نقل مکان کرده‌اید. اما این شرایط ممکن است با توجه به اولویت‌هایی که افراد مختلف دارند، تغییر کند، موارد بیشتری به آنها اضافه و یا کم شود. اما مهم‌ترین عاملی که به شما کمک می‌کند تا فرایند جابجایی و نقل مکان به خانه جدید آسان‌تر شود، داشتن برنامه‌ریزی و چشم‌انداز نسبت به انتظارات و خواسته‌هایتان است تا بتوانید متناسب با آن عمل کنید

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.