اطلاعات کامل و جامع طبنا در مورد قرص لوراتادین

0

رپورتاژ

افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می‌شوند برای این که بتوانند عوارض این بیماری را تا حدود زیادی کاهش دهند نیاز به مصرف برخی از داروهای آنتی هیستامین نظیر لوراتادین دارند. بسیاری از افراد در طول زندگی خود آلرژی و حساسیت فصلی به گل و گیاهان را تجربه می‌کنند لذا این افراد در طول فصول مختلف دچار خارش بینی، عطسه، آبریزش بینی و علائم دیگر می‌شوند.

قرص و شربت لوراتادین به عنوان یک داروی آنتی هیستامین است که برای جلوگیری از حساسیت‌های فصلی مفید است. اگر می‌خواهید در مورد تداخل دارویی لوراتادین، نحوه مصرف و عوارض آن بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی کلی با قرص لوراتادین

لوراتادین به عنوان یکی از معروف‌ترین آنتی هیستامین‌های قابل تجویز پزشکان است که برای درمان بیماری آلرژیک، خارش، کهیر، عطسه و آبریزش بینی مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد. این دارو به دو شکل خوراکی شربت و قرص در بازار وجود دارد که بسته به نیاز بیمار قابل تجویز است. دوز مصرفی دارو 24 ساعت یک بار بوده که برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی قرص لوراتادین به این آدرس مراجعه کنید : https://tebna.ir/health/قرص-لوراتادین-و-عوارض-جانبی-آن/

کودکان زیر 2 سال مجاز به مصرف لوراتادین نیستند چرا که عوارض کلی این دارو می‌تواند سلامتی آنان را به خطر بیندازد. داروی آنتی هیستامین لوراتادین را می‌توان بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کرد. شرکت محصولات بهداشتی بایر به عنوان اولین شرکت سازنده این دارو شناخته می‌شود.

نحوه مصرف داروی لوراتادین

لوراتادین در داروخانه‌ها به شکل‌های مختلف قابل خریداری است. اگر قرص لوراتادین را تهیه کردید بهتر است در هنگام مصرف، آن را از وسط نشکنید. قرص را به صورت کامل با آب قورت داده و یک الی دو لیوان آب میل کنید. قرص جویدنی لوراتادین قبل از بلعیدن به صورت کامل جویده شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد.

زمانی که به دنبال خرید شربت لوراتادین هستید، برای مصرف این دارو بهتر است با قاشق یا سرنگ، میزان دقیق تجویز شده را میل کنید. قرص بازشونده دهانی لوراتادین نیز در بازار وجود دارد که طبق دستور پزشک قابل مصرف است.

مصرف داروی لوراتادین برای کودکان

به صورت معمول داروی لوراتادین برای کودکان به دو شکل مختلف تجویز می‌شود که شامل تجویز موقت و دوره‌ای است. بسیاری از پزشکان با مشاهده وضعیت آلرژی مقطعی کودکان، ترجیح می‌دهند تا با تجویز موقت این دارو، میزان نشانه‌های بیماری را تا حد زیادی کاهش دهند.

برای کودکانی که در طول فصول مختلف دچار حساسیت هستند، مصرف دوره‌ای این دارو مؤثر است. به عنوان نمونه کودکانی که در فصل بهار یا تابستان دچار عارضه تب یونجه می‌شوند، بهتر است برای درمان کامل، به شکل دوره‌ای این آنتی هیستامین را مصرف نمایند. دوز دارو بر اساس میزان شدت بیماری کودک قابل تعیین است. داروی لوراتادین برای کودکان به دو شکل قرص و شربت بدون نسخه از داروخانه‌ها قابل تهیه است.

موارد منع مصرف قرص لوراتادین

آنتی هیستامین لوراتادین به مانند سایر قرص‌های شیمایی دارای موارد منع مصرف است که افراد با شناخت آن می‌توانند کنترل بهتری بر روی وضعیت سلامتی‌شان داشته باشند. از موارد منع مصرف قرص لوراتادین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمارانی که به مواد تشکیل دهنده این دارو حساسیت دارند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند.
  • افرادی که از اختلالات مادرزادی نظیر فنیل کنونوری رنج می‌برند، بهتر است از مصرف این قرص خودداری کنند.
  • بیماران کلیوی و افرادی که دچار بیماری آسم هستند، قبل از مصرف این دارو با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

موارد مصرف لوراتادین در دوران بارداری

طبق تحقیقات انجام شده مصرف داروی لوراتادین برای دوران بارداری بدون ضرر است اما خانم‌های باردار بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک متخصص خود مشورت کنند. به شکل معمول مصرف لوراتادین در دوران شیردهی خطر خاصی برای مادر و کودک ندارد، چرا که مقدار بسیار کمی از دارو وارد شیر مادر می‌شود.

در صورتی که در دوران بارداری یا شیردهی هستید، بهتر است قبل از مصرف داروی لوراتادین با پزشک خود مشورت کنید تا عوارض احتمالی این آنتی هیستامین به کمترین مقدار خود برسد.

عوارض مصرف داروی لوراتادین

آنتی هیستامین لوراتادین که در اشکال مختلف قابل خریداری است، به مانند سایر داروهای موجود در بازار عوارض ناچیزی را از خود نشان می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • خواب آلودگی و خستگی
  • سردرد و خشکی چشمر
  • خشکی دهان و گلو
  • تحریک سیستم عصبی مرکزی که می‌تواند احساس هیجان را به دنبال داشته باشد
  • در موارد نادر اسهال

علاوه بر عوارض بیان شده، در برخی از افراد این عوارض به شکل‌های شدیدتر و جدی‌تر خود را نشان می‌دهد که قابل بررسی است. از جمله عوارض جدی قرص لوارتادین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب و آسیب‌های کبدی
  • گرفتگی و یا احساس درد در قفسه سینه
  • بیهوشی ناگهانی و تشنج
  • کاهش پلاکت‌های خون

شناخت تداخلات دارویی با لوراتادین

قرص لوراتادین ممکن است با سایر داروهای مصرفی بیمار تداخل داشته باشد. شناخت این داروها باعث خواهد شد تا بیماران بتوانند کنترل بهتری بر روی سلامت خود داشته باشند. داروهای غیرمجاز، داروهای بدون نسخه و داروهای گیاهی از جمله مواردی است که باید قبل از مصرف داروی لوراتادین توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

مصرف همزمان لوراتادین با داروی درمان آنژین صدری که به نام تجاری رانکسا شناخته می‌شود خطرناک است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عدیده در بدن شود. افراد پیش از مصرف لوراتادین اگر داروهای آمیودارون، داورنایر، ریتوناویر، سایمتیدین، کنوکونازول، اریترومایسین و میدودرین مصرف می‌نمایند بهتر است حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

جمع بندی

داروی لوراتادین یکی از آنتی هیستامین‌های رایج است که برای تسکین موقت نشانه‌های آلرژی مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد. افرادی که خارش در گلو، آبریزش بینی و حساسیت‌های چشمی دارند، از این دارو برای تسکین عوارض بیان شده استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی شده است تا داروی لوراتادین به صورت کامل و جامع بررسی شود.

اگر بخواهید در زمینه دارویی و پزشکی، اطلاعات خود را افزایش دهید می‌توانید به وب سایت طبنا مراجعه کنید. وب سایت طبنا یک خبرگزاری سلامت است که با داشتن بخش‌های پزشکی فراوان می‌تواند آگاهی‌های عمومی مردم را به شکل هدفمند افزایش دهد. اگر می‌خواهید در بخش سبک زندگی، روانشناسی، رژیم غذایی، راهنمای دارویی و غیره اطلاعات خود را تکمیل کنید بهتر است به وب سایت طبنا به آدرس tebna.ir مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی عرق زنیان همین حالا اقدام کنید

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.