ویزای استارتاپ کانادا

0

رپورتاژ

یکی از انواع ویزا که دولت کانادا به متقاضیان مهاجرت ارائه می‌دهد ویزای استارتاپ است. همانطور که از نام این ویزا مشخص است این ویزا در واقع برای کسانی است که ایده و مهارت ایجاد کسب و کار استارتاپی در کانادا را دارند.

 ساز و کار ویزای استارتاپ چگونه است؟

ویزای استارتاپ کانادا برای افرادی صادر می‌شوند که مهارت و توان راه اندازی کسب و کارهایی که نوآور باشند، قابلیت ایجاد شغل داشته باشند، و توان رقابت در بازار جهانی را داشته باشند.

اگر تخصص، ایده یا مهارتی دارید که قابلیت ایجاد این گونه کسب و کار‌ها را دارید می‌توانید با شرکت‌های معتبر موجود در این زمینه جهت دریافت حمایت مالی تماس بگیرید تا در صورت داشتن شرایط مورد از حمایت‌های مالی این شرکت‌ها برخوردار شوید.

چه کسانی قابلیت دریافت ویزای استارتاپ را دارند؟

افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند باید شرایطی داشته باشند که نشان دهنده توانمندی آنها در کسب و کار و استارتاپ است.

این افراد باید:

یک کسب و کار با شرایط مشخص تعیین شده از طرف دولت آمریکا ایجاد کنند.

کسب و کار مورد نظر باید شرایط ذیل را داشته باشد:

  • دارای تاییدیه حمایت مالی از شرکت‌های سرمایه‌گذار معتبر باشند. در هر استارتاپی با ازای کل سهام کسب و کار، جهت تایید هر متقاضی بایستی بیش از 10 درصد حق رای و 10 درصد از سهام کل شرکت را در اختیار داشته باشد. حد اکثر 5 نفر می‌توانند به عنوان صاحبان کسب و کار از این ویزا استفاده کنند.
  • متقاضی و شرکت وام دهنده مجموعا بیش از 50 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشند.

زمانی که اقامت دائم خود را دریافت می‌کنید بایستی کسب و کار شما شرایط ذیل را داشته باشد:

  • امور شرکت در کانادا به نحو مناسبی درحال انجام باشد.
  • بخش مهمی از فرایند کسب و کار از نظر جغرافیایی در کانادا انجام شود.
  • این شرکت در کانادا ثبت قانونی شده باشد.
  • نامه حمایت از طرف سرمایه‌گذاران استارتاپی داشته باشد.

نامه حمایت مالی چیست؟

هر کسب و کاری در هر جای جهان با ریسک‌هایی مواجه است. دولت کانادا از متقاضیانی که برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کرده است میخواهد تا تاییدیه و نامه‌ای از طرف یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار که از کسب و کار شما حمایت می‌کنند را در پرونده درخواست خود قرار دهید.

  • با وام دهنده استارتاپ خود درباره چگونگی دریافت این حمایت مالی تماس بگیرید
  • سازمان حامی را مجاب کنید که طرح شما ارزش حمایت داشته و بازگشت قابل قبولی دارد
  • نامه‌ای از طرف این شرکت حامی جهت تایید این موضوع برای مراجع ذیصلاح تهیه کنید

فرایند پذیرش در سازمانهای حامی و وام دهنده به استارتاپ‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت است. ‌مکن است شرکتی بیزنس پلن کامل شرکت با جزئیات را بخواهد و شرکتی دیگر با مذاکره شفاهی، صلاحیت متقاضیان را مورد بررسی قرار دهد.

شرکت حامی بعد از توافق نامه‌ای مبنی بر حمایت از کسب و کار شما صادر خواهد کرد. زمانی که برای ویزای استارتاپ اقدام می‌کنید این نامه نیز باید در پرونده شما موجود باشد. این نامه به مراجع رسیدگی کننده اعلام می‌کند که شما در کشور کانادا برای انجام برنامه‌های خود حامیان مالی مشخصی دارید.

افزون بر این، شرکت حامی نسخه‌ای از این نامه برای مراجع ارسال می‌کند و در پرونده ویزای استارتاپ هر دوی این نامه‌ها برای بررسی صلاحیت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که هر کدام از این دو نامه در پرونده نباشد درخواست ویزای استارتاپ رد خواهد شد.

نکته مهم:

در طول زمانی که پرونده شما برای دریافت ویزای کارآفرینی در حال بررسی است، می‌توانید درخواست ویزای کار موقت بدهید و قبل از تایید رسمی ویزای استارتاپ وارد کانادا شده و مقدمات کسب و کار خود را فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در کانادا

داشتن مدارک مورد نیاز جهت دانش زبان

توانایی برقرای ارتباط و اداره امور کسب و کار نیاز به سطح مناسبی از زبان انگلیسی یا فرانسه دارد. بدین منظور باید از سازمانهای مختلف که مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی صادر می‌کنند، حداقل دانش زبانی مورد تایید را داشته باشید. می‌توانید در آزمون‌های مشخصی که موردد تایید دولت کانادا است شرکت کرده و امتیازات لازم را به دست آورید. یکی از مدارک اصلی که باید در پرونده درخواست حتما موجود باشد، مدرک زبان است در غیر این صورت ادامه بررسی متوقف خواهد شد و درخواست شما رد می‌شود.

باید حداقل سطح مورد تایید سازمان زبان کانادا را در زبآنهای انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. توجه کنید که مهارت‌های شما در هر چهار مهارت زبانی سنجیده می‌شود.

تامین مالی

دولت کانادا افرادی که با ویزای استارتاپ وارد این کشور شده‌اند را مورد حمایت مالی قرار نمی‌دهد. وقتی درخواست ویزا می‌کنید باید حتما مقدار کافی پول برای پرداخت هزینه‌های زندگی دالشته باشید. توجه کنید که نمی‌توانید از شخصی دیگر در کانادا این پول را قرض بگیرید.

میزان مخارج بستگی به تعداد نفرات خانواده دارد در لیست ذیل میزان هزینه‌ای که شما در طور متوسط در طول یک سال باید برای اقامت خود در کانادا بپردازید لیست شده است:.

(با اضافه شدن هر یک نفرر به انتهای این لیست مبلغ 3492 دلار به هزینه‌ها اضافه می‌شود)

تعداد افراد خانوادهمیزان پول مورد نیاز
1$12,960
2$16,135
3$19,836
4$24,083
5$27,315
6$30,806
7$34,299

 

دست کم چه مقدار باید پول همراه داشته باشیم؟

برای تعیین این میزان ابتدا باید هزینه زندگی در کانادا را برآورد کرده و دست کم به این مقدار پول همراه داشته باشید.

ونچر کاپیتال و انجل اینوستر، شرایط این گروه از حامیان مالی

  • ونچر کپیتال‌ها، venture capitalsاین شرکت‌ها از کسب و کار‌هایی حمایت می‌کنند که مراحل اولیه استارتاپ انجام شده باشد و شرکت از فروش و‌تراز مالی خوبی بر خورار باشد. توجه داشته باشید این گروه حامی از ایده‌های استارتاپی که هنوز پیاده سازی نشده‌اند حمایت نمی‌کنند.
  • انجل اینوستورها، angel investors: این گروه حامیان مالی افراد یا شرکت‌هایی هستند که از ونچر‌ها راحت‌تر پروژه را قبول می‌کنند. این شرکت‌ها اکثرا در ازای این حمایت مالی درصدی از سهام شرکت را مطالبه می‌کننند.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا چقدر هزینه دارد؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و سوالات متقاضیان معمولا میزان هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا است.  در ادامه به مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای دریافت ویزای استارتاپ باید پرداخت کنید اشاره می‌کنید.

هزینه های شرکت‌های حامی

هیچ هزینه الزامی برای انجل اینوستورها و ونچرها وجود ندارد. این شرکت‌ها پول به کسب و کار شما تزریق می‌کنند و غیر از بخشی از سهام، پول دیگری از شما دریافت نمی‌کنند.

انکوباتور‌ها

مراکزی جهت رشد و نظارت بر استارتاپ‌ها به عنوان انکوباتور‌ها وجود دارند که به نوعی مراکز رشد استارتاپ‌ها هستند. افرادی که استارتاپی را اداره می‌کنند و از خدمات آموزشی این شرکت‌ها استفاده می‌کنند باید هزینه‌های این آموزش‌ها را پرداخت کنند این مبلغ بین پنجاه تا صد هزار دلار متغیر است.

هزینه‌های درخواست ویزای استارتاپ چقدر است؟

  1. جاب آفر  ۲۳۰ دلار
  2. ورک پرمیت          ۲۵۵ دلار
  3. ورک پرمیت همسر  ۲۵۵ دلار
  4. ویزای بازدید فرزندان            ۱۰۰ دلار
  5. مبلغ درخواست اقامت دایم در برنامه استارتاپ به ازای هر متقاضی اصلی
  6. اقامت دائم            ۲,۰۷۵ دلار
  7. اقامت دائم همسر    ۱,۳۲۵ دلار
  8. اقامت هر کدام از فرزندان       ۲۲۵ دلار

گواهینامه تعهد در برنامه استارتاپ کانادا Commitment certificate

شرکت صادر کننده یک نامه به اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده و این سازمان را را در جریان توافق بین متقاضی و سرمایه‌گذار و افرادی که صاحبان کسب و کار هستند قرار خواهد داد.

افراد کلیدی

اعضای کلیدی نفرات اصلی پروژه هستند. این افراد کسانی هستند که به عنوان مثال توسعه دهنده یا صاحب ایده استارتاپی هستند.  کسب و کار از نبود افراد کلیدی آسیب جدی دیده از این رو در صورت رد شدن پرونده هر کدام از اعضای کلیدی، درخواست بقیه افراد نیز رد می‌شود. نکته مهم دیگر این که اگر درخواست افراد وابسته به نفرات کلیدی مانند همسر و فرزند مردود شود باز هم درخواست تمام اعضای گروه رد خواهد شد.

آیا همسر و فرزندان هم می‌توانند ویزای همراه بگیرند؟

اگر برای مجوز کار یا همان Work Permit اقدام می‌کنید، می‌توانید همسر و فرزندان وابسته خود را تحت شرایطی با خود در مهاجرت به کانادا همراه کنید.

کار کردن همسر

اگر همسر شما نیز قصد کار در کانادا را دارد می‌تواند با عنوان همسر نیروی ماهر، برای مجوز کار Open Work Permit درخواست ارسال کند.

فرزندان

در صورتی که فرزندان قصد تحصیل یا کار در کانادا را داشته باشند باید نسبت به اخذ مجوز تحصیل و کار اقدامات لازم را انجام دهید.

شانس افراد برای دریافت این ویزا چقدر است؟

در طول سال های گذشته تعداد افرادی که در سال پرونده انها مور بررسی قرار می گیرد محدود است. این محدودیت باعث می شود تا عده‌ای از افراد شانس دریافت این ویزا را پیدا نکنند. در سال 2012 تصویب شد که حداکثر 2750 در سال بررسی شود. در سال 2020 این ظرفیت شامل برنامه‌های استارتاپ و خود اشتغالی، مجموعا به 2000 نفر کاهش پیدا کرد.

اما متاسفانه در 2021 این مقدار 1000 نفر است. از این رو شانس افراد برای دریافت این ویزا در این مدت دائما کم شده است. باید سعی کنید مدارک و اعتبارنامه های خود مانند زبان و ایده استارتاپی را با کیفیت مناسبی تهیه کنید تا شانس شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا هر چه بیشتر افزایش پیدا کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.