کاندوم چیست و چه کاربردی دارد؟

0

رپورتاژ

همه ما جعبه‌های کوچک رنگی را هنگام خرید از داروخانه‌ها دیده‌ایم و شاید برایمان سوال پیش آمده باشد که این بسته‌های طرح‌دار و بعضی اوقات ساده چه چیزی هستند و برای چه مواردی به کار برده می‌شوند؟ کاندوم پوشش کشسانی و منعطف است که از تماس مستقیم آلت تناسلی طرفین در زمان برقراری روابط جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد. جنس پلاستیک این وسیله عمدتا از لاتکس است. در این وسیله مراقبت جنسی از مواد روان کننده برای سهولت در برقراری روابط جنسی استفاده می‌شود. این روان‌کننده بر پایه آب هستند زیرا روغن به جنس لاتکس این وسیله آسیب وارد می‌کند. برخی از کاندوم‌ها حاوی مواد اسپرم‌کش هستند تا احتمال بارداری را به کمترین میزان برسانند.

کاربرد اصلی کاندوم پیشگیری از بارداری است. در این روش جلوگیری از بارداری، منی مرد درون این پوشش خاص ریخته می‌شود، به همین دلیل از ورود اسپرم‌ها با داخل رحم زن و تشکیل لقاح جلوگیری به عمل می‌آید.

چگونه از این وسیله مراقبت جنسی استفاده کنیم؟

این وسیله باید دقیقا قبل از استفاده از بسته خارج شود تا آلودگیهای محیط را به خود جذب نکند. در قسمت انتهایی این وسیله فضای خالی وجود دارد که باید آن را قبل از استفاده جهت تخلیه هوا فشار داد. در هنگام استفاده از این وسیله باید هوشیار باشید تا به ناخن کشیده نشود و پاره نشود.

این وسیله مراقبت جنسی انواع مختلفی دارد که در طرح‌ها و بسته‌های مختلف تولید می‌شود و زوجین با توجه به ترجیحات خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنند.

کاندوم مردانه

نوع مردانه رایج‌ترین مدل موجود در بازار است که به شکل یک لاتکس نازک لوله‌ای شکل، روی اندام جنسی در حالت نعوظ کشیده می‌شود. این نوع  معمولا یک نوک اضافی دارد که به عنوان مخزن عمل می‌کند و جلوی ریخته شدن منی را داخل واژن یا به بیرون می‌گیرد.

کاندوم زنانه

نوع زنانه (Female Condom) به صورت لوله ای پلاستیکی، نازک و قابل انعطاف از جنس پلی اورتان (polyurethane) یا لاتکس ساخته شده است که طول آن در حدود 18 سانتیمتر می باشد و در حین رابطه جنسی توسط زن مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل کاملا داخل مهبل (واژن) را می پوشاند و از بارداری ناخواسته و انواع بیماری های مقاربتی مانند ایدز پیشگیری می نماید.

انواع کاندوم بر اساس نوع

  • تاخیری ( در این وسیله از مواد بی‌حس کننده‌ای مانند بنزوکائین و لیدوکائین استفاده می‌شود)
  • ساده و کلاسیک ( این وسیله تنها از انتقال بیماریهای جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد)
  • شیار دار ( این وسیله داری شیارهایی برای افزایش لذت جنسی در زنان و تعویق انزال در مردان است)
  • خاردار (این وسیله به افزایش لذت جنسی در زنان و تعویق انزال در مردان کمک می‌کند)
  • ترکیبی ( این وسیله دارای تمامی ویژگی تمامی کاندومها برای افزایش لذت جنسی است)

تاخیری

کاندوم تاخیری در طولانی کردن زمان رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین این مدل برای آقایانی که از مشکل زود انزالی رنج می‌برند، یک درمان موثر اما مقطعی است.

در بسیاری از موارد برخی از مردان نحوه استفاده از اسپری تاخیری را به‌درستی نمی‌دانند یا به دلیل بالا بودن قیمت اسپری تاخیری به نسبت کاندوم، تمایلی به استفاده از این ماده ندارند. در این شرایط استفاده از این مدل توصیه می‌شود. زیرا در عین حال که از ویژگی‌های بهداشتی و پیشگیری‌کننده برخوردار است، مدت زمان انزال مردان را نیز افزایش می‌دهد.

طرز استفاده استفاده نیز در عملکرد مثبت آن تاثیر بسیار زیادی دارد، زیرا ماده تاخیری که شامل بنزوکائین است، در داخل نوک کاندوم قرار دارد و نوک آلت تناسلی مرد را با ماده تاخیری آغشته می‌کند و عصب‌های این ناحیه را به‌طور موقت بی‌حس می‌کند. این بی‌حسی، مدت زمان رابطه جنسی را تا رسیدن به ارگاسم مرد طول می‌دهد.

کاندوم خاردار

مدل های خاردار یکی از محبوب‌ترین انواع کاندوم مردانه است که با داشتن خارهایی از جنس خود لاتکس، لذت جنسی بیشتری به طرفین می‌دهد.

معمولا استفاده از مدل خاردار در روابط جنسی با مقداری درد بیشتر برای بانوان همراه است. به همین سبب کسانی که به دلایل مختلفی در واژن خود زخم دارند یا آستانه تحمل درد آن‌ها پایین است، بهتر است از روان کننده نیز در هنگام رابطه استفاده کنند.

کاندوم ساده

ساده ترین مدل که سالهاست در جهان تولید می شود کلاسیک Classic یا ساده می باشد که به خوبی از انتقال بیماری ها مانند ایدز (HIV) و بارداری ناخواسته با دقت بسیار بالا جلوگیری می کند. کاندوم ساده به دلیل اینکه عاری از هرگونه خار یا ماده تاخیری است از محبوب ترین محصولات محسوب می شود. این نوع مدل به دلیل عاری بودن از هرگونه جزئیات گیج کننده رضایت اکثر مشتریان را جلب می کنند.

مزایای استفاده از کاندوم

مزیتهای استفاده از این وسیله به شرح زیر هستند:

  • جلوگیری از انزال زودرس در مردان
  • جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی
  • اثر بخشی موثر
  • دسترسی آسان
  • شرایط استفاده آسان
  • در 95 درصد موارد بدون حساسیت

معایب استفاده از کاندوم

  • این وسیله یکبار مصرف است و دایمی نیست و برای هر رابطه جنسی باید یکبار مورد استفاده قرار گیرد.
  • ممکن است جنس لاتکس این وسیله برای برخی از افراد حساسیت زا باشد.
  • احتمال پارگی در طول برقراری رابطه جنسی

کادولین با فراهم سازی بستر امن اینترنتی این امکان را فراهم ساخته است تا تنها با یک کلیک از منزل و یا محل کار محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

برای کاهش خطرات احتمالی بهتر است طرز استفاده از کاندوم را یاد بگیرید و از نکات ایمنی زیر پیروی کنید:

  1. قبل از استفاده به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید.
  2. کاندوم را چند دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی از پوشش پلمب خود درآورید.
  3. از قرار دادن آن در مجاورت گرما یا زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  4. از پاره نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
  5. از هر کاندوم تنها برای یک رابطه جنسی استفاده کنید.
  6. پس از استفاده، آن را داخل توالت نیندازید.
  7. با بررسی مدل های مختلف کاندوم در فروشگاه اینترنتی کادولین، مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

Kadolin.ir

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.