تزریق چربی ولنجک : نحوه انتقال چربی به صورت و …

0

رپورتاژ

در روش پیوند زدن چربی، چربی‌ها را از نواحی مختلف بدن، که چربی اضافی دارد مانند ناحیه بیرونی ران‌ها، برداشته و به نواحی دیگری از بدن که فاقد حجم کافی است، مانند صورت، دست‌ها، سینه و باسن یا تزریق چربی به واژن، تزریق می‌کنند. این روش مطمئن، بادوام و بدون حساسیت، نتایجی کاملاً طبیعی ایجاد می‌کند. هر ساله، هزاران نفر از افراد روش موفق تزریق چربی را انتخاب  می‌کنند و از نتایج آن بسیار راضی هستند.

مزایا

موارد زیر از مزیتهای تزریق چربی در ولنجک می‌باشند:

  • چربی‌های گرفته شده از بدن (از بدن خود شخص) بر خلاف ژل، چون از بافت بدن جایگزین می‌شود، احتمال واکنش‌ها به وجود ماده خارجی در بدن را کاهش می‌دهد.
  • نتایج تزریق چربی بسیار طبیعی و با ماندگاری طولانی مدت و مطمئن است.
  • تزریق چربی یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی چهره است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی هستند؟

هدف از تزریق چربی، برجسته کردن و پر کردن نواحی از بدن است که حجم کافی ندارد. نواحی که بطور معمول چربی به آنها تزریق می‌شود یا انتقال داده می‌شود، شامل دست‌ها، صورت ( مانند لب‌ها) فرورفتگی‌های پوست (پس از لیپوساکشن و زخم) و سینه و باسن (جهت برجسته کردن) است. البته باید نواحی اهدا کننده نیز داشته باشید، که از آن ناحیه بتوان چربی برداشت کرد. مهم است که دچار مشکلات گردش خون ناشی از بیماری یا سیگار کشیدن، نباشید.

  • تزریق چربی به صورت: اگر صورت شما دچار چین و چروک شده است، مانند خط خنده یا خط لبخند و خطوط پنجه کلاغی، می‌توان چربی را از دور شکم، ران‌ها یا دیگر نواحی برداشت و به صورت تزریق کرد. جای جوش و نواحی گود‌افتاده در صورت، لب‌ها و گونه‌ها نیز می‌توانند با چربی پر شوند. جراح پلاستیک می‌تواند چربی را به خطوط بسیار کوچک بین بینی و دهان تزریق کند، گود‌شدگی یا فرورفتگی‌های پوست را اصلاح کرده و چین و چروک‌های پیشانی را برطرف کند.
  • بزرگ کردن سینه: اگر تمایل دارید که اندازه سینه را کمی بزرگتر کنید، کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به سینه هستید، اما سینه‌ها باید شکل و حالت ارتجاعی پوست مناسبی داشته باشد. اگر سینه، پوستی نامناسب داشته باشد و دچار افتادگی باشد، و تمایل دارید که سایز آن را بیش از اندازه بزرگ کنید، روش بزرگ کردن سینه با تزریق چربی، برای شما مناسب نیست. بزرگ کردن سینه فقط با استفاده از تزریق چربی، با این مشکل مواجه است که به برداشت مقدار بسیار زیادی چربی نیاز دارد.
  • پروتز سینه همراه با تزریق چربی: اگر شکل سینه در طول روش پروتز سینه، نیاز به برجستگی بیشتری داشته باشد، استفاده از تزریق چربی می‌تواند مؤثر واقع شود. در صورتی که پس از انجام پروتز سینه، هنوز نامنظمی‌هایی در شکل آن وجود داشته باشد، می‌توان این نواحی را با استفاده از چربی پر کرد، تا شکل مساعدتر و خوش‌فرم‌تری ایجاد شود.
  • بازسازی سینه با تزریق چربی : اگر پس از انجام جراحی توده برداری به دلیل سرطان سینه، بخواهید این نقصان را برطرف کنید، تزریق چربی یک روش کارآمد برای مرتفع کردن این نیاز است. تزریق چربی همچنین پس از عمل ماستکتومی (برداشتن سینه) برای بازسازی کامل سینه انجام می‌شود؛ اگر چه جهت دستیابی به حجم کافی برای سینه، بطور معمول روندی چند مرحله‌ای انجام می‌شود که حداقل به دو تا چهار دوره متوالی تزریق چربی نیاز دارد.
  • برجسته کردن باسن با تزریق چربی : بسیاری از افرادی که دوست دارند باسنی برجسته و گرد داشته باشند، گزینه مناسبی برای روش لیفت باسن برزیلی هستند، که از پیوند چربی شخص برای افزایش انحنای باسن بدون استفاده از پروتز استفاده می‌کند. معمولاً از لیپوساکشن برای فرم‌دهی نواحی اطراف و جمع آوری چربی از بدن شخص برای تزریق استفاده می‌شود.
  • جوانسازی دست با تزریق چربی : تزریق چربی به دست‌ها برای افزایش حجم، رفع چین و چروک، پوشش رگ‌ها و تاندون‌ها و بهبود کیفیت پوست با گذشت زمان سودمند است.

دکتر الناز احمدی پزشک پوست، قبل از انجام تزریق چربی درباره ی مناسب بودن این روش، با بیمار صحبت خواهد کرد.

در صورتی سلامت عمومی شما مناسب باشد، انتظارات واقع‌بینانه و نگرش مثبت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که کاندیدای مناسبی برای این روش باشید.

تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

چربی از یک ناحیه از بدن برداشت می‌شود، پاکسازی و خالص‌سازی شده و سپس به دقت با سوزن‌هایی که بطور خاصی طراحی شده‌اند، در نواحی که نیاز برجسته‌سازی دارد، تزریق می شود. ممکن است چندین بار تزریق چربی لازم باشد، تا نتیجه دلخواه به دست آید.

دکتر الناز احمدی، پزشک زیبایی ولنجک قبل از شروع تزریق چربی و یا در جلسه مشاوره  توضیح مختصری از روش درمان را برای بیمار بازگو میکند.

تزریق چربی را می‌توان در سه مرحله توضیح داد: برداشت چربی، خالص سازی و تزریق و جایگذاری.

  • برداشت: شما به همراه جراح، ناحیه‌ای را، برای برداشتن چربی انتخاب می‌کنید و سپس بی‌حسی موضعی به آن ناحیه تزریق می‌شود. سپس جراح یک برش کوچک در آنجا ایجاد می‌کند تا چربی از آنجا خارج شود و با یک اصول استریل، یک لوله متصل به سرنگ را با دقت برای استخراج چربی وارد می‌کند. (لیپوساکشن)
  • خالص‌سازی و انتقال: هنگامی که مقدار کافی چربی از ناحیه اهدا کننده بدست آمد، جراح کارهایی را روی آن انجام می‌دهد تا سلول‌های چربی را برای انتقال به سرنگ‌های کوچک، که برای تزریق چربی بکارمی‌رود، آماده کند. خالص‌سازی ممکن است نیاز به استفاده از سانتریفیوژ داشته باشد تا چربی را برای روند فیلتر و جدا کردن ناخالصی‌ها بچرخاند.
  • جایگذاری: سپس ناحیه‌ای که برای تزریق چربی در نظر گرفته شده است، آماده می‌شود. جراح یک سوزن یا میله را در برشی در ناحیه ای که نیاز به برجسته سازی دارد، وارد می‌کند. سوزن تزریق معمولاً چندین بار در آن ناحیه وارد و خارج می‌شود تا برجسته سازی انجام شود. هر بار که سوزن یا میله بیرون کشیده می‌شود، دسته‌ای از بافت‌های گروهی چربی به دقت در سطح بافت طبیعی قرار می‌گیرد. این روند تا زمانی تکرار می‌شود که اصلاح مورد نظر بدست آید و شبکه‌ای از چربی‌های پیوندی ایجاد شود.

برخی از جراحان توصیه می‌کنند ناحیه تزریق چربی را ماساژ دهید تا تغییر شکل مناسب ایجاد شود. برخی دیگر ترجیح می‌دهند که به روش جایگذاری انجام شده اعتماد کنید، تا برجسته سازی مناسب ایجاد شود. جراح همچنین در ناحیه تزریق شده، پانسمان یا بانداژ قرار می‌دهد.

بهبودی و مراقبت‌های پس از درمان

از پزشک بپرسید که چه مدت طول می‌کشد تا پس از انجام این روند، بتوانید به سطح فعالیت‌های طبیعی  و کار خود بازگردید. پس از جراحی، شما و پرستار یک دستورالعمل کامل درباره مراقبت‌های پس از جراحی که شامل اطلاعات زیر می‌باشد، دریافت می‌کنید:

  • اگر در آن ناحیه پانسمان قرار دارد، آن را تعویض کنید
  • علائم معمولی که ممکن است تجربه کنید
  • نشانه‌های نهانی از عوارض

 

بلافاصله پس از انجام تزریق چربی، چه شرایطی را تجربه می‌کنیم؟

جراح پلاستیک به شما توصیه می‌کند که چگونه از ناحیه‌ای که چربی استخراج شده، مراقبت کنید. بهبودی پس از تزریق چربی متغیر است و مشاهداتی که از دوران بهبودی دارید، نیز کاملاً متفاوت است. در ادامه برخی از اطلاعات عمومی دوران بهبودی که با تزریق چربی صورت ارتباط دارد، بیان می‌کنیم:

  • ورم و کبودی در طول هفته اول پس از جراحی قابل توجه است، و شما آمادگی برخوردهای اجتماعی و کاری را نخواهید داشت.
  • در هفته دوم، کبودی برطرف می‌شود، اما ورم هنوز ادامه دارد
  • در اکثر موارد در روزهای هفتم تا دهم، بهبودی قابل توجهی ایجاد می‌شود اما ممکن است هنوز آمادگی لازم برای خارج شدن از خانه و قرار گرفتن در مکان‌های عمومی را نداشته باشید. بیشتر افرادی که مرخصی کوتاهی دارند، یک هفته مرخصی با دو روز آخر هفته در کنار آن را در نظر می‌گیرند. افرادی که می‌توانند دو هفته یا بیشتر مرخصی دریافت کنند، موقعیت بهتری برای بازگشت به کار دارند.
  • در هفته سوم، شما به حالت طبیعی خود برمی‌گردید. استفاده از مقدار کمی آرایش می‌تواند در پوشاندن نشانه‌های باقی مانده از ورم یا کبودی، مفید باشد.
  • هنگامی که ورم کاهش یافت، می‌توانید از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید، اما رفع کامل ورم، تا چند هفته طول می‌کشد.

نتیجه تزریق چربی تا چه مدت ماندگاری دارد؟

می‌توانید مشاهده کنید که نواحی دریافت کننده چربی نرم‌تر و برجسته‌تر به نظر می‌رسد، و ظاهری باطراوت و جوان به شما می‌دهد. حتی ممکن است احساس کنید که بافت پوست نیز بهبود یافته است.

  • دوام و ماندگاری نتیجه، به مهارت جراح، چگونگی برداشت و خالص‌سازی چربی و روش و محل تزریق بستگی دارد. برای اینکه تزریق چربی با موفقیت انجام شود، لازم است که توسط جراحی با مهارت بسیار بالا و تجربه و اطلاعات لازم درخصوص این روش، انجام شود.
  • روشی که پیوند میکروفت نامیده می‌شود، گرچه کار پرمشقتی است، اما بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است که بالاترین درصد چربی دریافت می‌شود.
  • هنگامی که تزریق چربی با موفقیت انجام می‌شود، یک منبع خونی تازه از بدن را فراهم می‌کند و مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ خود را دریافت می‌کند. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، نتایج می‌توانند دائمی باشند. با این وجود، ممکن است درصدی از چربی ها به این منبع دسترسی نداشته باشند که به همین دلیل گاهی اوقات نیاز به اصلاح برخی از نواحی، با تکرار این روش می‌باشد.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5