چگونه یک متخصص تغذیه انتخاب کنیم؟

0

رپورتاژ

اگر می‌خواهید از انباشت چربی‌های مضر و اضافه‌وزن در بدن خود اجتناب کنید

اگر می‌خواهید دچار سو مصرف املاح و ویتامین‌ها و مواد غذایی مختلف نشوید

اگر می‌خواهید از بیماری مزمن و ناتوان‌کننده‌ای که در اثر کمبود برخی مواد غذایی ضروری در بدن ایجاد می‌شود جلوگیری کنید و از بیماری‌هایی که مصرف بیش از حد برخی مواد و املاح و رسوب آنها در ارگان‌های مختلف مثل کبد و قلب و کلیه ایجاد می‌کند اجتناب کنید

اگر فرزندانی می‌خواهید که هم‌زمان با تناسب‌اندام رشد خوبی داشته باشند و از سلامت ذهنی بالایی برخوردار باشند

اگر برای درمان بیماری خود دنبال رژیم‌درمانی هستید و اگر به دنبال جدیدترین و علمی‌ترین برنامه‌های غذایی هستید

پس شما نیاز به یک متخصص تغذیه خوب دارید؛ اما چگونه یک متخصص تغذیه خوب و باتجربه و چگونگی را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ما به سراغ آقای دکتر فرزاد احمدی متخصص تغذیه و رژیم لاغری در اصفهان رفتیم و گفتگویی با ایشان داشتیم که در ادامه می توانید در این مقاله با ما همره باشید.

آیا متخصص تغذیه فقط برای گرفتن رژیم و لاغری است؟

تأثیراتی که مواد غذایی مصرفی در طول زمان بر بدن و روح ما می‌گذارد بسیار شگرف و قابل‌تأمل هستند از دوران‌های قدیم و به‌خصوص در زمان جنگ،  قحطی کمبود مواد غذایی مختلف و ویتامین‌ها باعث به‌وجودآمدن نقایص بسیار بزرگ و ماندگار بر انسان و حتی نسل‌های بعدی وی شده است . وقتی ژاپنی‌ها با اصلاح الگوی غذایی توانستند بر متوسط قد مردم خود تأثیر مثبتی بگذارند چنانچه امروزه بر خلاف قدیم افراد قدبلند زیادی در جامعه ژاپن دیده می‌شوند که به همت متخصصان تغذیه این کشور و دوراندیشی آنها در طی سالیان دراز به‌دست‌آمده است.
اهمیت تغذیه مناسب بر عملکرد صحیح ژن‌های انسان بیش‌ازپیش مشخص می‌شود. ظاهر افرادی که سوءتغذیه دارند نیز با اصلاح رژیم غذایی تغییرات واضح می‌کند چشم‌ها درشت‌تر پوست سالم‌تر و ظاهری جذاب‌تر پیدا می‌کند این تأثیرات نه فقط بر ظاهر افراد که بر سلامت روح و روان آنها نیز چشمگیر است .

در سال‌های نه‌چندان دور با اجرای برنامه‌های تغذیه در مدارس مشخص شده که سطح هوش و درک مطلب دانش‌آموزان به‌صورت چشم‌گیری بهبودیافته است .

از طرفی متأسفانه اخیراً افراط در مصرف خوراکی‌های مختلف هم چنین مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها باعث سقوط از طرف دیگر بام شده و اکثر کودکان دارای اضافه‌وزن و یا علائم مسمومیت با برخی ویتامین‌ها و املاح می‌شوندکه بیانگر اهمیت نقش تغذیه صحیح می باشد .

به‌خصوص وقتی مشخص می‌شود که برخی از این عوارض مزمن شده و غیرقابل‌برگشت می‌شود. یک متخصص تغذیه حرفه‌ای و باتجربه با مدیریت صحیح برنامه غذایی افراد می‌تواند از تمامی این مشکلات جلوگیری کند و اهمیت کار متخصص و کارشناس تغذیه می‌تواند حتی در نسل‌های بعدی هم خود را نشان بدهد.

اپلیکیشن رژیم غذایی FBS که یکی از بهترین اپلیکیشن های رژیم غذایی و  پایش وزن در سطح کشور میباشد، توسط کلینیک تخصصی اف بی اس تولید شده است که در این خصوص می تواند به افراد کمک کند و شامل برنامه رژیم لاغری و یا چاقی می باشد، در این اپلیکیشن شما میتوانید رژیم های کاهش و افزایش وزن زیر نظر متخصصین تغذیه و ژیم درمانی دریافت نمایید. همچنین این اپلیکشن داری سیستم هوشند پایش وزن می باشد.

در چه شرایطی لازم است حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

این که در چه مواردی حتماً باید به متخصصین یا کارشناسان تغذیه خوب مراجعه کنیم بسته به اهمیت قضیه متفاوت است بدون شک در صورت وجود یک بیماری خاص و مزمن حتماً باید با متخصص تغذیه و شاید حتی کمیسیونی که شامل چند تخصص مختلف مثل داخلی ، قلب ، کلیه و اطفال هست مراجعه  کرد  ولی در بسیاری از موارد هم کارشناسان باتجربه و کاربلد برای دادن رژیم غذایی وقت بیشتری دارند و از این لحاظ کمک بیشتری خواهند کرد .

آنچه بسیار مهم است بررسی همه ‌جانبه پاسخ بیمار به رژیم غذایی در جلسات بعدی و ایجاد تغییرات لازم برحسب نیاز است.

بزرگ‌ترین اشتباه درنظرگرفتن بیمار به‌عنوان یک ظرف بزرگ غذا و یا درنظرگرفتن غذاها به‌عنوان واحدهای کالری است. یک متخصص تغذیه خوب می‌داند که هر فرد برای خودش به‌صورت جداگانه باید بررسی شود.  بسیاری از مواد غذایی جدای از میزان کالری که دارند ممکن است تأثیرات خاصی بر بدن فرد داشته باشند، جدای از این مسئله ترکیب مواد غذایی ممکن است اثر آنها را بر بدن هر فرد به‌صورت جداگانه تغییر دهد مثلاً پروتئین به تنهایی یا ترکیب پروتئین با کربوهیدرات‌ها هرکدام چه تأثیری بر بدن افراد دارد.  بدون شک برای بررسی مسائل از قبل همه چیز قابل پیش‌بینی نیست و باید بیمار در درازمدت تحت‌نظر گرفته شود و در فواصل زمانی منظم این تأثیرات آنالیز شود .

یکی از اشتباهاتی که اخیراً خیلی رایج شده استفاده از واژه‌های کلی  مثل طبع سرد یا طبع گرم است. اینکه یک نفر به‌صورت کامل طبعش سرد است و باید از کلیه مواد غذایی این گروه محروم بشود یک تصمیم عجولانه است و متأسفانه اخیراً این آموزش‌های غلط زیاد داده می‌شود.

یک کارشناس تغذیه خوب باید تأثیر تک‌تک مواد غذایی را که سرد یا گرم محسوب می‌شوند به‌صورت جداگانه و در حالات مختلف روی بدن فرد بررسی کند گاهی با این منطق که شما طبع سردی دارید  یک  گروه بسیار مهم و پر منفعتی از مواد غذایی مثل لبنیات را برای شما قطع می شود که بدون شک در درازمدت عوارض زیادی ایجاد خواهد کرد.  نقش یک کارشناس حرفه‌ای تغذیه در این موارد برجسته‌تر می‌شود مثلاً اگر ترکیب ماست با مقدار کمی زنجبیل تمام علائم ناخواسته‌ای که برای بیمار به وجود آمده را برطرف کند پس نیازی به محروم کردن فرد از این ماده غذایی کامل و بسیار مفید نخواهد بود.

بدون شک استفاده از تمام مواد غذایی که در هرم غذایی برای انسان‌ها با درصدهای ویژه در نظر گرفته شده بسیار واجب است و در صورت عدم تحمل به هرکدام از این مواد یک متخصص تغذیه خوب باید بتواند با تغییر ترکیبات غذایی و یا زمان‌های دریافت این مواد تحمل‌پذیری بیمار را افزایش دهد.

چه انتظاراتی که از یک متخصص تغذیه می توان داشت؟

اکثر کسانی که برای گرفتن رژیم غذایی به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنند باتجربه‌های مکرر کاهش وزن و برگشت مجدد وزن روبه‌رو بوده اند. این تجربه در یک نوبت هم بسیار دلسردکننده است چه برسد که چندین بار هم تکرار شده باشد درک صحیح فیزیولوژی بدن کار آسانی نیست و توضیح دقیق اینکه چرا گاهی بی‌دلیل وزن بدن اضافه می‌شود و یا در اثر چه پدیده‌ای یک دوره ایست وزن داریم. علت اشتهای زیاد وپرخوری‌های عصبی چیست واینکه علت علاقه به یک طعم خاص مثل شیرینی چیست باید به‌صورت مبسوط برای بیماران توضیح داده شود.

بدون شک حالات روحی و روانی بیماران در شرایط مختلف نیز باید در نظر گرفته شود و به‌صورت خلاصه یک متخصص تغذیه خوب باید هم‌زمان یک روان‌درمانگر تغذیه خوب هم باشد این مسائل به‌خصوص برای کودکان بسیار مهم و حساس است . رژیم دادن به کودکان کار آسانی نیست و حتی اگر شما تمام دانش تغذیه را هم به‌خوبی بلد باشید ولی بلد نباشید چگونه کودک را جذب کنید راه به جایی نخواهید برد و برای مؤثر بودن رژیم در کودکان باید هم تأثیر خوبی بر کودک داشته باشید و هم بر والدین کودک.  سایر گروه‌های سنی مثل جوانان به‌خصوص در سنین بلوغ، افراد میان‌سال که مشغله‌های کاری باعث پرخوری‌های عصبی در آنها می‌شود، خانم‌های باردار با تغییرات روحی روانی دوران بارداری ناشی از هورمون‌ها و افراد مسن‌تر که حساسیت‌های روحی روانی خاص خود را دارند هرکدام نیاز به یک روش روان‌درمانی خاص دررابطه‌با رژیم غذایی خود دارند ، به همین دلیل بهترین متخصص تغذیه تنها کسی نیست که علوم آکادمیک مربوط به رشته تغذیه را خوب بداند بلکه کسی است که علاوه بر دانش و تجربه لازم وقت، حوصله و مهارت کافی برای بررسی تمام مسائل روحی روانی مختلف بیماران را هم داشته باشد.

در چه شرایطی لازم است حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

بدون شک افرادی که مشکل زمینه ای خاصی ندارند  به خصوص علت اضافه وزن آنها پر خوری، عدم تحرک و عدم رعایت میزان غذا بوده شاید با ایجاد تعادل در خورد و خوراک و یک رعایت ساده غذایی به راحتی وزن کم کنند و به هدفی که دارند برسند ، ولی گاهی رژیم های سرخود و تکرار رژیم های نوشته شده  برای دوستان و همسایگان اگر چه باعث کاهش وزن می شود ولی مشکلات نهفته ای در افراد ایجاد میکند که شاید حتی روی نسل های بعدی هم  اثر بگذارد  پس هر کسی بیماری زمینه ای  خاصی دارد ویا در سابقه فامیلی خود دارای یک بیماری خاص مثل دیابت هست و هرکس که علت  اضافه وزنش صرفا  پرخوری نبوده و نیاز به رعایت رژیم طولانی و یا تمام عمر را داشته باشد بهتر است شالوده ی این رژیم را در نزد یک متخصص تغذیه خوب ببندد و برای تنظیم آن در ادوار مختلف زندگی مثل جوانی میان سالی و پیری زیر نظر یک متخصص تغذیه اقدام به بازبینی رژیم و اضافه کردن مکمل های لازم نماید.

داشتن یک رژیم غذایی خوب نیاز به آگاهی و دانش نسبی راجب  خواص مواد غذایی و ترکیب مواد غذایی مختلف دارد.  حفظ سلامت بدن،  پیشگیری از بیماری های مزمن و داشتن یک احساس سر زندگی و حس خوب در لحظات مختلف زندگی منوط به حفظ وزن و تناسب اندام  بدن است.

پیشگیری از بیماری های ناشی از کمبود آهن، روی و سایر املاح معدنی یا پیشگیری از کمبود ویتامین ها نیاز به بررسی های دوره ای دارد پس یافتن یک متخصص تغذیه خوب و یافتن بهترین کلنیک های تغذیه ای که دارای برنامه های جزو مهم ترین معیار های درمانی و حفظ روح و سلامت جسمانی فرد است. پیگیری و عدم رها نمودن بیمار پس از کاهش وزن نیز اهمیت زیادی دارد.

تغذیه سالم برای افراد در فرایند تشکیل استخوان ها و حفظ تراکم مواد معدنی نقش اساسی دارد که در صورت عدم رعایت عوارض آن در سنین کهن سالی با ارتروز یا بیماری های محدود کننده حرکتی خود را نشان می دهد.  هم چنین حفظ پوستی زیبا و جلو گیری از افتادگی و تخریب بافت کلاژن در پوست درخانم ها تا حدود زیادی به تغذیه سالم و عدم کمبود مواد غذایی ضروری بستگی دارد.

دوستانی که اصفهان هستند می توانند به صورت حضوری به کلینیک و مرکز تخصصی لاغری و رژیم درمانی “اف بی اس کلینیک” به آدرس: اصفهان، دروازه شیراز، اول خیابان چهارباغ،کوچه شهید رئیسی(شماره 39)، پلاک 79 مراجعه کنند و این خدمات را زیر نظر بهترین متخصص تغذیه و دکتر رژیم و لاغری در اصفهان دریافت کنند. همچنین سایر عزیزان می توانید به صورت تلفنی از سراسر ایران از طریق تماس با شماره های: 03136625628 – 03133906 – 03136615712 – 09133898959 – 03131325487 یا به صورت آنلاین از سایت fbsclinic.com و یا ازطریق نصب  اپلیکشن رژیم غذایی fbs از خدمات تخصصی مجموعه اف بی اس کلینیک آقای دکتر فرزاد احمدی استفاده کنند.

با صنعتی شدن جوامع، امروزه جامعه اهمیت کمتری برای فرد قائل می شود ولی هر شخص خود باید به خودش اهمیت بیشتری بدهد و با برگزیدن یک رژیم غذایی مناسب با شرایط زندگی خود نه تنها تناسب اندام خود را حفظ کند بلکه با مشاوره با یک متخصص تغذیه خوب  مواد ضروری مورد نیاز بدنش را در دراز مدت در سطح مطلوبی نگه دارد و از لحاظ سلامتی جسمی در شرایط مطلوب باقی بماند.  تناسب اندام و سلامت جسم بدون شک یک احساس خوب و خوشایند در هرکس ایجاد می کند که باعث نگهداری  مطلوب شرایط روحی خواهد شد.

منبع: مطب365

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.