آیا مسئولان لیگ برتر انگلیس دیوانه‌اند که اجازه حضور آن همه تماشاگر را در بازی امروز منچستر یونایتد در اولدترافورد داده‌اند؟

0

امروز منچستر یکی از درخشان‌‌ترین بازی های آغازین لیگ برترش را در سال‌های اخیر انجام داد و با درخشش برونو فرناندز و پول پوگبا موفق شد که پنج بر یک، لیدز یونایتد را شکست بدهد. گرچه از روی بازی اول نمی‌شود نظر داد، اما به نظر می‌رسد امسال منچستر نگاه ویژه‌تری به صدر جدول داشته باشد.

اما شاید مهم‌تر از این پیروزی پر گل، نکته مهم‌تر برای هر کسی که این مسابقه را به صورت زنده از تلویزیون می‌دید، این بود که ورزشگاه پر از جمعیت بود و خبری از فاصله‌گذاری هم نبود.

آیا مسئولان لیگ برتر به کلی بی‌خیال رعایت پروتکل‌های کرونا شده بودند؟!

در این میان در گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی، زمزمه‌های جهت‌دار برخی از کاربران به گوش می‌رسد که به طور ضمنی اشاره می‌کنند شاید این همه فاصله‌گذاری برای ما هم لازم نباشد!

اما اگر به سایت لیگ برتر انگلیس بروید می‌بینید که اتفاقا تلاش مسئولان لیگ برتر برای رعایت ایمنی و سلامت تماشاگران قابل ملاحظه بوده است.

مسئولان لیگ برتر تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که شرایط همه‌گیری کرونا در انگلیس به همین روال کنونی باشد، محدودیتی برای حضور تماشاگران قائل نشوند.

آنها برای اینکه مطمئن نشوند که شخص بیماری یا غیرایمنی وارد استادیوم نمی‌شود، جایگاه‌های کنترل اجباری گواهی واکسیناسیون پیشبینی کرده‌اند. به تماشاگران در این مراکز به هنگام ورود بعد از کنترل، کد رهگیری ورود به استادیوم داده می‌شود و آنها تشویق می‌شوند که در داخل استادیوم، رفتار مخل سلامتی نداشته باشند.

تنها اجازه حضور تماشاگرانی داده می‌شود که:

1- تست منفی کرونا داشته باشند که 48 ساعت اخیر انجام شده باشد.

2- گواهی واکسیناسیون داشته باشند.

تماشاگران این گواهی را از طریق اپلیکیشن NHS (خدمات سلامت ملی) یا سایت آن، باید دریافت کنند. 

این گواهی خیلی ساده به صورت یک بار کد روی گوشی موبایل طرفدارها نمایان می‌شود و مسئولان کنترل، این بارکد را اسکن می‌کنند تا از معتبر بودن آن، اطمینان کسب کنند.

همان طور که گفتیم راه دیگر حضور در استادیوم، در صورتی که کسی واکسینه نشده باشد، این است که نتیجه منفی تست کرونا را نشان بدهد. در این مورد اگر شخص علائم کرونا را نداشته باشد، تست سریع یا رپید کافی است. این تست رپید به رایگان توسط خود NHS، برخی داروخانه‌ها و نیز به صورت سفارش آنلاین به مردم انگلیس داده می‌شود.

همچنین NHS در تلاش است که ایستگاه‌های انجام همین تست‌ها را در خود استادیوم‌ها با در نظر گرفتن حداکثر ایمنی و پرهیز از ایجاد شلوغی و آشفتگی، راه‌اندازی کند.

تماشاگران همچنین در همه نقاط مسقف استادیون بایستی ماسک بزننند و کلیه مسیرهای استادیوم باید یک سویه باشند.

همچنین لیگ برتر انگلیس و همه باشگاه‌های ملزم و متعهد به رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های ملی انگلیس شده‌اند. با این همه در هر آن ممکن است مقررات حضور تغییر داده شوند.


آمار واکسیناسیون در انگلیس به صورت شفاف از طریق سایت Gov.uk قابل دسترسی است.

مثلا می‌توان دید که در هفته اخیر، به طور متوسط روزانه بیش از 162 هزار واکسیناسیون دوز اول و نزدیک به 35 هزار واکسیناسیون دوز دوم در انگلیس انجام شده.

مطابق نمودار زیر درصد واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف بسیار قابل توجه است.طبق تازه‌ترین اطلاعات 89.3 درصد مردم انگلیس (بالای 18 ساله‌ها) دوز اول واکسن و 76 درصد آنها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

در ضمن متوسط میزان مرگ‌های اخیر ناشی از کرونا اخیر در انگلیس، اخیرا 64 مورد در هر روز بوده است.

پس مسئله عجیب اجازه حضور تماشاگران، در چنین فضایی و با عنایت به میزان فعلی بیماری صورت گرفته است.

در این زمینه بد نیست نگاهی به دو نمودار دیگر هم بیندازیم:

در نمودار اول می‌بینیم که مثلا در امارات به ازای هر 100 نفر 173 دوز واکسن تززریق شده (شامل دوز اول و دوم) و در انگلیس این عدد 129 است.

اما نمودار جالب‌تر و سخن پایانی ما:

انگلیس در ماه ژانویه اوج یا پیک میزان مرگ و میر را تجربه کرد، در این زمان متوسط میزان مرگ‌های روزانه حدود 1200 مورد بود. در آن زمان تنها 8 درصد جمعیت انگلیس واکسن دریافت کرده بودند. اما بعد شتاب واکسیناسیون در انگلیس اوج گرفت. تنها در عرض دو ماه آمار واکسیناسیون به 38 درصد رسید و ظرف دو ماه بعد به بالای 65 درصد رسانده شد.

من برای دقت شما دو نمودار میزان واکسیناسیون و میزان مرگ و میر در انگلیس را در کنار هم درج کرده‌ام و زمان‌ها را که در محور افقی مشخص شده‌اند بر هم منطبق کرده‌ام. در تصویر زیر، شما در قسمت بالا درصد واکسیناسون را می‌بینید و در نمودار زیرین میزان مرگ ناشی از کرونا را.

می‌بینید که چطور با اوج‌گیری واکسیناسیون در انگلیس، آمار مرگ و میر به صورت دراماتیک کاهش پیدا کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.