5+1 روش ساده برای انتخاب مناسب ترین لوازم برقی برای آشپزخانه

0

رپورتاژ

بخش مهم هر خانه آشپزخانه آن است و باید برای آن بهترین لوازم را با بهترین چیدمان انتخاب کنیم. در این صورت است که همه اعضای خانه نسبت به آشپزخانه احساس خوبی را خواهند داشت. یکی از نکات مهمی که در هنگام چیدمان لوازم آشپزخانه باید برای آن اهمیت قائل باشیم؛ انتخاب لوازم برقی مناسب برای آن است. به خصوص افرادی که می‌خواهند زندگی جدیدی را شروع کنند و اقدام به خرید جهیزیه می‌کنند، باید در ابتدا از خود بپرسند که به کدام لواز برقی برای آشپزخانه خود نیاز دارند و آیا این موارد کاربردی هستند یا خیر.

لوازم برقی آشپزخانه معمولا به دو بخش لوازم بزرگ مانند مانند یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و غیره و لوازم خانگی کوچک مانند چای ساز، آسیاب و مخلوط کن، همزن دستی، خرد کن و غذاساز که برای آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ تقسیم می‌شوند. برای انتخاب همه این وسایل هم باید به ابعاد آشپزخانه خود هم توجه کنید. در ادامه به چند روش ساده برای انتخاب مناسب‌ترین لوازم آشپزخانه برقی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. انتخاب نوع و شکل یخچال فریزر

یکی از مهم‌ترین لوازم برقی آشپزخانه یخچال فریزر است که از جمله لوازم بزرگ برای این فضا به شمار می‌آید. این وسیله معمولا در انواع دو قلو، تک درب و یخچال فریزرهای طرح اسمگ و رنگی طراحی و تولید می‌شود. برخی از این وسایل در بخش بالا فریزر و در پایین یخچال هستند یا برعکس و برخی دیگر هم فریزر و یخچال در کنار هم قرار گرفته‌اند که به آنها ساید بای ساید می‌گویند.

شما در انتخاب این وسیله در کنار برند مناسب باید به بودجه خود و فضای موجود در آشپزخانه هم توجه کنید. پیشنهاد ما به شما در این زمینه یخچال فریزر هیمالیا است که با طراحی خاص خود به زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما کمک می‌کند. شما با خرید یخچال و فریزر هیمالیا در کنار قیمت مناسب و مصرف بهینه انرژی آن می‌توانید از انواع دوقلو، امگا، پانوراما و دیگر انواع آن دیدن کرده و یخچال و فریزر هیمالیا در سایزهای 22 تا 34 فوت را خریداری کنید.

  1. انتخاب نوع جاروبرقی

جاروبرقی هم یکی دیگر از انواع لوازم ضروری خانه است. برای خرید جاروبرقی باید به توان موتور، توان مکش و به خصوص وزن جاروبرقی توجه ویژه‌ای داشته باشید. زمانی که وزن جاروبرقی بسیار زیاد باشد کار جارو زدن برای شما بسیار سخت خواهد شد و به همین دلیل احتمالا آن را به تعویق خواهید انداخت. این موضوع منزل شما را از زیبایی و آراستگی دور می‌کند. این وزن سنگین می‌تواند مربوط به خود جاروبرقی یا لوله‌های آن باشد؛ بنابراین در هنگام انتخاب حتما باید آن را در دست بگیرید.

صدای جاروبرقی هم نکته مهم دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. شما می‌توانید از فروشنده بخواهید که جاروبرقی را برای شما روشن کند. معمولا جاروبرقی‌های پیشرفته‌تر صدای کمتری هم دارند و البته این مدل‌ها معمولا قیمت بالاتری هم دارند. در این زمینه ما به شما جارو برقی پارس خزر را پیشنهاد می‌کنیم. این جاروبرقی دارای مدل  و قیمت‌های متنوعی است که در هنگام خرید می‌توانید با مراجعه به نمایندگی جاروبرقی های پارس خزر، انواع آن را مشاهده و مقایسه کرده و از مدل‌های 2500 وات، 2200 وات  و حتی 1500 وات آن خریداری کنید. این جاروها با قدرت مکش بالا تمامی خرده ریزهای موجود بر روی فرش را جمع آوری می‌کنند.

  1. انتخاب انواع اجاق گاز

همانطور که می‌دانیم پخت و پز در خانه‌های ایرانی دارای جایگاه خاصی است که آشپزخانه را تبدیل به قلب خانه کرده است. برخی از افراد ترجیح می‌دهدند که اجاق ‌گازهایی را خریداری کنند که تعداد شعله‌های آن بیشتر باشد. اجاق گازهایی با 5 یا 6 شعله  و مجهز به فر و غیره؛ اما باید دقت کنید که در این حالت، باید اندازه‌ای مناسب هم در داخل آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

زمانی که  آشپزخانه شما کوچک باشد، شما می‌توانید در این حالت از یک اجاق ‌گاز رومیزی با تعداد شعله کمتری استفاده کنید. در این زمینه دقت کنید که یکی از معایب این نوع از اجاق‌ها آن است که فر ندارند و به همین دلیل هم شما نیاز دارید که فری جداگانه تهیه کنید. این فرها معمولا در دیوار یا داخل فضای کابینت نصب می‌شوند.

  1. انتخاب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هم اخیرا تبدیل به یکی از لوازم برقی ضروری برای خانه شده است. حدودا بیش از یک دهه است که این وسیله وارد خانه‌ها شده و برای طراحی آشپزخانه و به خصوص کابینت‌ها باید به جای قرار گرفتن ماشین ظرفشویی هم دقت ویژه‌ای داشته باشید. معمولا ماشین ظرفشویی بهتر است در کنار سینک ظرفشویی قرار بگیرد تا کار جابجایی ظرف‌ها و تخلیه آنها راحت‌تر باشد. اگر نخواهید از ظرفیت بالای ماشین‌های ظرفشویی بزرگ استفاده کنید می‌توانید به سراغ انواع رومیزی آن بروید که برای خانواده‌های کوچک و فضاهای کوچک مناسب‌تر است.

شما در کنار توجه به اندازه و ظرفیت ماشین ظرفشوی باید به میزان مصرف آب، انرژی و صدایی که تولید می‌کند هم توجه داشته باشید. معمولا ماشین ظرفشویی‌هایی که تا 45 دسیبل صدا ایجاد می‌کنند می‌توانند در آشپزخانه استفاده شوند.

  1. انتخاب ماشین لباسشویی

گاهی اوقات از ماشین لباسشویی در حمام یا کنار سرویس بهداشتی استفاده می‌شود اما با توجه به طراحی و انتخاب خود می‌توانید از آن در آشپزخانه استفاده کنید. به همین دلیل باید جای آب و محل خروج و فاضلاب هم در نظر گرفته شود. ماشین لباسشویی معمولا دارای ظرفیت‌های متنوعی مانند 5 تا 9 کیلو است که این موضوع موجب تغییر در اندازه کلی ماشین لباسشویی هم می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود بر اساس لباس‌های کثیف در هفته این حجم را انتخاب کنید. در انتخاب ماشین لباسشویی بهتر است علاوه بر این نکات کلیدی، به میزان صدای آن هم توجه کنید تا در هنگام کارکردن در آشپزخانه یا استراحت اذیت نشوید.

  1. انتخاب هود آشپزخانه

انتخاب هود با توجه به آنکه فضایی از زمین آشپزخانه را اشغال نمی‌کند، کمی راحت‌تر است. در هنگام انتخاب هود شما باید به میزان ظرفیت آن توجه داشته باشید. بهترین نوع از هودهای آشپزخانه معمولا ظرفیت ۱ cfm در ۱۰۰ btu دارند که این میزان از ظرفیت قادر است به خوبی هوا را به جریان انداخته و بوی غذا و روغن‌ را به طور کامل مکش کرده و از فضای خانه و آشپزخانه خارج کند.

نویسنده : وحیده امینی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5