چگونه پوستی زیبا و جوان داشته باشیم؟

0

رپورتاژ

معمولاً بر اثر عواملی همچون استرس، آلودگی‌هوا، بیماری‌ها، فشارهای عصبی تغذیه نادرست و …. بسیاری از مردم دچار پیری زودرس می‌شوند و عوارضی همچون افتادگی پلک، بروز چین و چروک و.. در فرد ایجاد می‌گردد که بروز این عوارض، موجب کاهش اعتماد به نفس و ناراحتی فرد خواهد شد، درنتیجه این افراد برای مقابله با این موضوع به مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند. اما بهترین مرکز جوانسازی پوست کدام است؟ همانطور که می دانید کلینیک‌های زیادی در زمینه جوانسازی پوست و زیبایی فعالیت دارند، انتخاب و مراجعه به یکی از تخصصی ترین کلینیک‌ها مربوط به پوست بسیار مهم است تا جوانسازی پوست به بهترین صورت ممکن انجام شود و عوارضی سلامتی پوست را تهدید نکند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های نوین جوانسازی پوست نظیر تزریق ژل و تزریق بوتاکس، خدمات میکرونیدلینگ و میکرودرم و … برای داشتن پوستی جوان، زیبا و شفاف نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است. از ملاک‌ها مهم در انتخاب یک کلینیک خوب می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • مجوز رسمی داشته باشد.
  • دارای تجهیزات مدرن و به روز باشد.
  • محیطی آرام، تمیز و بهداشتی داشته باشد.
  • کادر درمانی دارای تخصص لازم در خدمات ارائه شده را داشته باشد.
  • برخورد پرسونل محترمانه باشد.
  • و….

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی روش‌های نوین جوانسازی که در بهترین مراکز زیبایی انجام می‌شوند بپردازیم، اما در ابتدا بهتر است با فرآیند پیری پوست آشنا شویم.

پیری پوست؛ چرا و چگونه؟

دلیل اصلی تخریب اجزای شکل دهنده پوست بالا رفتن سن است. در واقع پروتئین‌های کلاژن و الاستین مهمترین اجزایی هستند ک بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر فراوان دارند. اما رفتارهایی مانند ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و…. در کنار بالا رفتن سن، باعث می‌شود تا به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف شود و در نهایت پوست دچار چین‌وچروک شود. پوست از سه لایه تشکیل شده است که شامل روپوست (اپی درم)، درم و زیرپوست (هیپودرم) می‌شود. با افزایش سن این لایه‌ها و بافت‌های مجاور تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

پیری پوست داری 4 علامت اصلی است که شناخت هر یک از آنها این فرصت را به شما می‌دهد تا از روش مناسب برای جوانسازی پوست استفاده کنید.

1- چین و چروک

از سن 25 سالگی به تدریح خطوط پوستی روی صورت ظاهر می‌شوند و با مرور زمان عمق آنها بیشتر می‌شود و در اصطلاح به آنها چین و چروک گفته می‌شود. این خطوط حتی بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. این خطوط خط اخم، خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی، خط خنده و خطوط شعاعی دور لب را شامل می‌شود. اما از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست در اثر چین و چروک می‌توان از بوتاکس، لیزر درمانی، تزریق فیلر یا ژل، هایفوتراپی، لیزر اندولیفت و …. نام برد.

2- کاهش حجم

کاهش پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست با افزایش سن اتفاق می‌افتد و باعث شل شدن پوست می‌گردد. در سنین بالای ۵۰-۶۰ سالگی چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیج‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها تحلیل می‌رود. اما رو‌ش‌های جوانسازی پوست وقتی موثرند که در سنین پایین‌تر انجام شوند. شایع‌ترین محل‌های کاهش حجم در زیر چشم، گونه‌ها،زوایای فک و چانه و اطراف لب و بینی رخ می‌دهد.

3-افتادگی پوست

بخش‌های عمیق پوست باعث قوام و شادابی پوست هستند. رشته‌های پروتئین کلاژن اسکلت اصلی بافت پیوندی زیر پوست را می‌سازد و هیالورونیک اسید باعث استحکام بافتی عمل می‌کند. در نهایت رشته‌های پروتئین الاستین، باعث خاصیت کشسانی یا الاستیسته پوست می‌شوند.

دلیل افتادگی پوست از دست رفتن خاصیت کشسانی آن است که ناشی از کاهش حجم هیالورونیک اسید و تخریب استخوان‌ها است. از شایع‌ترین محل‌های کاهش خاصیت کشسانی می‌توان دور لب، کناره فک، زیر چشم، پیشانی را نام برد. به بهترین روش‌های جوان‌سازی افتادگی پوست می‌توان: لیزر اندولیفت، هایفوتراپی، میکرونیدلینک، اسکارلت، پلاسما جت و… اشاره کرد.

4- تغییر در لایه‌های پوست

همانطور که قبلا گفته شد پوست از سه لایه تشکیل شده است. لایه‌ی سطحی اپی‌درم یا روپوست به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس‌تر می‌شود. لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی تشکیل شده است و وظیفه‌ حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم‌طراوت می‌شود. لایه‌ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی است. کاهش تعداد سلول‌ها منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک‌ها می‌گردد.

در کلینیک تخصصی زیبایی دکتر فائزه عامری همواره بهترین و به‌روزترین روش‌های درمانی را برای مراجعین عزیز تدارک دیده‌ایم. با توجه به این که بیشترین توجه علم پزشکی امروزی به سمت روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است، سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این حوزه به مراجعین خود ارائه کنیم در ادامه برخی از روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست که در کلینیک تخصصی دکتر فائزه عامری انجام می‌شوند را معرفی می‌ کنیم اما در ابتدا با خانم دکتر فائزه عامری بیشتر آشنا خواهیم شد.

خانم دکتر فائزه عامری پزشک عمومی موسس کلینیک تخصصی زیبایی جوانسازی در حکیمیه است و مدرک معتبر در زمینه لیزر، کربوکسی‌تراپی، آر اف فرکشنال و گرمایی، دوره‌های مقدماتی و پیشرفته فیلر و بوتاکس، انواع مزوتراپی، نسخه‌نویسی اصولی بیماری‌های پوستی خود را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده است. همچنین وی موفق به کسب دوره لیفت با نخ صورت از آکادمی چلسی کانادا شده است. از سوابق ایشان می‌توان به فعالیت در مرکز بهداشت دانشگاه شهید بهشتی و سایر مراکز زیبایی اشاره کرد.

از جمله خدماتی که در  کلینیک تخصصی زیبایی دکتر فائزه عامری به متقاضیان ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تزریق ژل

ژل‌ها از مواد طبیعی یا مصنوعی برای که برای حجم‌دهی پوست استفاده می‌شوند، ساخته می‌گردند.جنس ژل در ماندگاری آن نقش مهمی دارد به طور مثال ژل‌های کلاژنی کمترین ماندگاری و ژل‌‌های دائمی ساخته شده از ماده‌ PMMA دارای طولانی‌ترین زمان ماندگاری می‌باشند. اما ژل‌‌های نیمه دائم که از هیالورونیک اسید هستند و به دلیل طبیعی بودن، تاثیر بهتر و عارضه کمتر پرطرفدارترین نوع ژل‌ها هستند.

ژل درمانی بسته به جنس ژل می‌توانید بین 6 ماه تا 5 سال اثر گذار باشد، البته برای حفظ اثرات آن نیاز به تمدید در بازه‌های مشخص دارد. بیشترین استفاده از ژل‌ها برای پر کردن خطوط صورت مثل خط خنده، اخم، دورلب و… صورت می‌گیرد.

2- لیزر موهای زائد

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است و شاهد افزایش تقاضا در این زمینه هستیم. لیزر موهای زائد باعث شده تا از دست خیلی از روش‌های قدیمی و گاها دردناک مانند اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی و… خلاص شویم. اما انتخاب صحیح در  مرکز لیز مناسب براى انجام لیزر موى زائد می‌تواند از هدر رفتن پول و زمان و به خصوص سلامتی جلوگیری کند. لیزر موى زائد در مرکز زیبایی و جوانسازی لیزر تهران‌پارس با در اختیار داشتن به روز‌ترین دستگاه می‌تواند مکان امنی برای انجام این کار باشد. با توجه به زمان‌بندی جلسات، نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، ناحیه درمان میزان زمان‌بندی جلسات متفاوت است. از بهترین دستگاه‌های موجود در ایران می‌توان لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت، لیزر روبی، تور پالسی بالا، ND:YAGو لیزر دایود نام برد.

3- هایفوتراپی

یکی از بهترین شیوه‌های درمانی ایمن برای جوانسازی پوست هایفوتراپی است که با استفاده از امواج فراصوت، دیگر نیازی به برش، زخم و بخیه وجود ندارد. با قرار دادن دستگاه هایفوتراپی به صورت مستقیم روی پوست و انتشار امواج فراصوت، ر روی لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد و باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود. افزایس کلاژن باعث سفتی پوست شده و چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد. این روش برای افرادی که دچار شل شدگی خفیف تا متوسط پوست شده‌اند، توصیه می‌شود. ماندگاری این روش بین 1 تا 3 سال است و بعد از یک جلسه سالیانه نیاز به جلسات ترمیمی دارد. از این روش برای لیفت صورت وگردن، رفع چین و چروک‌ها و…. استفاده می‌شود.

یکی از بهترین شیوه‌های درمانی ایمن برای جوانسازی پوست هایفوتراپی است که با استفاده از امواج فراصوت، دیگر نیازی به برش، زخم و بخیه وجود ندارد. با قرار دادن دستگاه هایفوتراپی به صورت مستقیم روی پوست و انتشار امواج فراصوت، ر روی لایه‌های زیرین پوست اثر می‌گذارد و باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود. افزایس کلاژن باعث سفتی پوست شده و چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد. این روش برای افرادی که دچار شل شدگی خفیف تا متوسط پوست شده‌اند، توصیه می‌شود. ماندگاری این روش بین 1 تا 3 سال است و بعد از یک جلسه سالیانه نیاز به جلسات ترمیمی دارد. از این روش برای لیفت صورت وگردن، رفع چین و چروک‌ها و…. استفاده می‌شود.

 

 

4- بلفاروپلاستی

افزایش سن و تجمع چربی در پلک، باعث پف و ورم کردن و درنهایت ایجاد افتادگی پلک می‌شود. از طرفی شل شدن پوست و ضعیف شدن عضلات نیز به مرور به این موضوع دامن زده تا جایی که جذابیت و زیبایی چشم‌ها و صورت را کاهش می‌دهد. بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اشاره دارد که از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست ولی می‌تواند موجب زیبایی و جوانی صورت شما شود.

5- تزریق چربی

ماندگارترین روش برای حجم دهی و ماندگاری در زیبایی و جوان سازی پوست، تزریق چربی است. برای استفاده این روش باید از بافت‌های طبیعی بدن مثل چربی‌‌های ران یا شکم و برداشت از آنها به روش لیپوساکشن و خالص‌سازی آنها، در زیر پوست در نواحی مورد نظر تزریقات صورت پذیرد. ماندگاری آن می‌تواند به صورت دائم باشد و معمولا یک جلسه کافی است اما ممکن است نیاز به جلسات ترمیمی نیز داشته باشد. بهترین کاربرهای آن پر کردن چین و چروک‌ها، درمان افتادگی و شل شدن پوست جوانسازی پشت دست و… است.

6- تزریق بوتاکس

پرطرفدارترین روش‌ جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است. با تزریق سم بوتولونیوم به زیر پوست باعث فلج شدن عضلات صورت می‌گردد. این روش بیشتر یک روش پیشگیر است و زمانی موثر تر است که چین و چروک‌های صورت هنوز دائمی نشده باشند. این روش کم‌هزینه، ایمن و موثر است. ماندگاری آن حدودا تا 6 ماه است و برای حفظ هر چه بهتر اثرات آن باید هر 6 ماه تمدید شود.بهترین بخش‌ها برای استفاده از بوتاکس در خطوط صورت، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه لب و … است.

7- کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی را می‌توان از باسابقه‌ترین روش‌ها جوانسازی پوست نام برد. در این روش مقادیری از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید باعث تحریک خونرسانی و فعال کردن واکنش‌های ترمیمی پوست می‌شود و بافت‌ها به صورت طبیعی وارد فرآیند جوانسازی می‌شوند.ماندگاری این روش بین 4 الی 6 ماه است و 4 الی 8 جلسه درمانی نیاز دارد. این روش موثر در درمان ریزش مو، برطرف کردن جای زخم، درمان افتادگی‌های پوست، رفع چین و چروک‌ها و… کاربرد دارد.

8- فیشیال و پاکسازی

فیشیال یک روش درمانی رایج و محبوب برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. این روش درمانی در چند مرحله به مدت 1 ساعت انجام می‌شود. فیشیال صورت یک از روش‌های جدید جوانسازی پوست به‌صورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است. فیشیال صورت کاملاً غیرتهاجمی است. فیشیال پوست یکی از روشهای ساده و در عین حال موثر برای بازگرداندن شادابی و نشاط به پوست صورت و گردن است. از مزایای این روش می‌توان به پاکسازی پوست، ماساژ صورت، جوانسازی، کاهش چین‌وچروک‌ها، رفع جوش‌های سرسیاه، صاف و یکدست شدن رنگ پوست، لیفت و سفت شدن پوست و… اشاره کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.