فکر میکنید کاراکترهای کارتونی تخیلی سینمایی، تلویزیون و گیم در دنیای واقعی چه شکلی میشدند؟!
کاراکترهای کارتونی خیلی وقتها واقعگرا نیستند، مثلا از نظر نسبت اجزای صورت یا نسبت اندازه سر به بدن و اندامها. بنابراین ناخواسته ما نمیتوانیم تخیل کنیم که این کاراکترها، در دنیای واقعی هم وجود خارجی داشته باشند.
اما حسین دیبا توانسته با هنر خود به زیبایی کاراکترهای دو بعدی را به شخصیتهای ملموس تبدیل کند، گویی که از آنها عکس گرفته شده. او توانسته مدل سهبعدی آنها را با ظرافت و صرف وقت درست کند.
او از سال 2008 مشغول آفرینش شخصیتهای در پروژههای مختلف به صورت تمام وقت و نیز به فریلنسری (آزادکاری) بوده است و اطلاعات خوبی در مورد آناتومی انسان هم دارد.
به نمونههایی از کارهای او توجه کنید:
ماریو از سوپر ماریو:
باز لایتیر از توی استوری:
آقای سیبزمینی از انیمیشن داستان اسباببازی:
گرامپا سیمپسون:
گوکو از دراگون بال:
ند فلندرز از سیمپسونها:
میلهاوز فن هوتن از سیمپسونها:
جسی از داستان اسباببازی:
لوییجی از سوپر ماریو:
بلوتو از ملوان زبل Popeye
رد هارلو از Red Dead Revolver
بروس وین از Beware The Batman
جان مارستون از Red Dead Redemption
چارلی براون از اسنوپی
بیگانهها از داستان اسباببازی:
آرتور مورگان از Rdr 2