مجسمه گوریل قربانی در برابر مجسمه گاو وال استریت، اعتراضی به ثروتمندتر شدن یک درصدی‌ها و نادیده گرفته شدن مردم و در واقع یک ترفند بازاریابی!

0

مجسمه چارچینگ بول یا گاو پولساز که ملقب به «گاو وال‌استریتی» و «گاو باولینگ گرین» هم هست، در منطقه اقتصادی منهتن/نیویورک که «باولینگ گرین» نام دارد نصب شده. این مجسمه، ساخته «آرتورو دی مودیکا» مجسمه‌ساز ایتالیایی است که همتای آن را پیشتر ساخته و در ویتوریای سیسیل ایتالیا نصب کرده بود. این مجمسه برنزی ۳۲۰۰ کیلوگرمی که ۳ متر و ۴۰ سانت ارتفاع و ۴ متر و ۹۰ سانت طول دارد.

مجسمه گاو وال استریت در سال ۱۹۸۹ نصب شد. این اثر نمادی از نیرو و قدرت مردم آمریکا در واکنش به بحران مالی سال ۱۹۸۷ بود. به ادعای امریکایی‌ها، سمبل خوش‌بینی اقتصادی و شکوفایی است. سر آن که به طرف پایین قرار دارد به معنی آمادگی او جهت پول‌سازی برای دیگران است.

اما به تازگی یک شرکت پس از انتشار بیانیه‌ای گیج‌کننده درباره سرمایه‌داری، یک گوریل برنزی در مقابل این مجسمه نمادین نصب کرده است.

اگر یادتان باشد چند سال پیش هم به صورت نمادین مجسمه “دختر بی‌باک” در اینجا نصب شده بود.

این مجسمه جدید را  شبکه Sapien، یک پلتفرم شبکه اجتماعی در حال توسعه، در 18 اکتبر امسال نصب کرد.

اسم مجسمه هارامبل است. این مجسمه از روی گوریلی به نام هارامبل ساخته شده که یک گوریل باغ وحش سینسیناتی و باغ گیاه‌شناسی این شهر بود. این گوریل در ماه مه 2016 به یک رسانه تبدیل شد و توسط محافظان باغ وحش برای محافظت از یک کودک مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

حالا از این گوریل برای اعتراض به اختلاف ثروت طبقاتی در آمریکا استفاده شده است. برپاکنندگان این مجسمه هزاران موز را در برابر گاو خشمگین ریخته‌اند.

بر اساس اطلاعات پلاکاردی که در این مجل نصب شده، این کار نمادین برای این انجام شده که بیان کند چطور وال استریت خودش را وارد زندگی عادی کرده و سرمایه‌داری زندگی‌های عادی را به چالش کشیده و نابرای وحشتناک بین ثروت 1 درصد‌ها و بقیه توده مردم ایجاد کرده است.

البته  این کارها یک ترفند بازاریابی محسوب می‌شود. شبکه اجتماعی Sapien می‌خواهد خودش را مطرح کند. شبکه‌ای که شعارش برآوردن نیازها و رفاه انسان‌هاست.

در واقع Sapien می‌خواهد بگوید که همان طور که آن گوریل که مشکلی برای امنیت دختربچه‌ای که وارد قفس شده بود ایجاد نکرده بود، بی‌رحمانه شکار شد، میلیون‌ها انسان عادی هم تحت ستم سیستمی قرار گرفته‌اند که درصدی از نخبگان ثروتمند‌تر را فربه‌تر می‌کند و آدم‌های عادی را فراموش می کند.

در ضمن موز‌های استفاده شده در این چیدمان هنری در نهایت به مردم نیازمند اهدا خواهند شد.

البته از آن سو، دی مودیکا، هنرمندی که مجسمه گاو خشمگین را ساخته بود و  در ماه فوریه درگذشت، بار‌ها گفته بود که کار او جانبداری از وال استریت نبوده، بلکه صرفا نمادی از مقاومت آمریکا در زمان رکود اقتصادی است.

مشخص نیست که این مجسمه چقدر اینجا خواهد ماند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.