چگونه یک درایو USB پرتابل ویندوز ۱۱ بسازیم تا روی هر «پی سی» ای اجرا شود؟

آموزش استفاده از ویندوز ۱۱ قابل حمل روی چندین کامپیوتر

0

سال‌ها است که از دیسک‌های لایو لینوکس (Linux Live) استفاده می‌کنیم که از طریق یک حافظه فلش یا درایو نوری اجرا و راه‌اندازی می‌شوند.

این سیستم‌عامل‌های قابل حمل زمانی مفید هستند که بخواهید چیزی را امتحان کنید؛ بدون اینکه با سخت‌افزار یا سیستم‌عامل نصب شده روی آن کاری داشته باشید. همین‌طور، بهترین ابزار برای تعمیر سیستم‌عامل‌های نصب شده روی هارددیسک یا درایوهای SSD هستند. هنگامی که بخواهید دائما میان چند کامپیوتر حرکت کنید ولی برنامه‌ها و سیستم‌عامل خود را داشته باشید؛ باز یک OS قابل حمل به کمک‌تان می‌آید.

اکنون که ویندوز ۱۱ منتشر شده است؛ با لطف برنامه رایگان Rufus که درایوهای قابل بوت USB می‌سازد؛ می‌توانیم یک ویندوز ۱۱ قابل حمل روی فلش مموری درون جیب خود داشته باشیم و هر زمان نیاز بود؛ آن را به کامپیوتر زده و استفاده کنیم. با آزمایش ویژگی Windows to Go برنامه Rufus، موفق شدیم از یک دیسک ویندوز ۱۱ روی دو کامپیوتر متفاوت با حداقل دردسرها استفاده کنیم.

آخرین نسخه نرم‌افزار Rufus نه تنها به شما اجازه ساخت یک نسخه Windows to Go از ویندوز ۱۱ را می‌دهد؛ بلکه می‌تواند از مشکلات نیازمندی‌های TPM و CPU در سیستم‌عامل جدید نیز جلوگیری کند. بنابراین، اگر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود TPM 2.0 ندارید یا دارای یک پردازنده مرکزی سازگار با ویندوز ۱۱ (اینتل نسل هشتم و بالاتر یا ای‌ام‌دی رایزن سری ۲۰۰۰ و بالاتر)؛ می‌توانید دیسک WIndows to Go را بدون مشکلی روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

در این مطلب، می‌خواهیم نحوه ساخت یک درایو نصب ویندوز ۱۱ قابل حمل روی حافظه فلش USB را آموزش داده و بعد نشان دهیم چگونه می‌توان بین دو کامپیوتر سوئیچ کرد:

چگونه درایو نصب ویندوز ۱۱ قابل حمل بسازیم

اگر نمی‌خواهید ویندوز ۱۰ نصب شده روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را پاک کنید یا خدشه‌ای به آن وارد شود؛ ساخت دیسک نصب ویند مححملوز ۱۱ قابل حمل برای شما مفید است.

طبیعتا، ویندوز ۱۱ قابل حمل محدودیت‌هایی دارد؛ از جمله اینکه وقتی می‌خواهید روی دستگاه دیگری استفاده کنید؛ شما را وادار می‌کند که رمزعبور را دوباره تعریف کنید ولی تنها چیزی که نیاز دارید؛ یک درایو USB 3.0 سریع است و بعد شما می‌توانید بدون درگیر شدن با سخت‌افزار و از بین بردن ویندوز اصلی خود، تجربه استفاده از ویندوز ۱۱ را داشته باشید.

برای ساخت درایو نصب ویندوز ۱۱ قابل حمل، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- آخرین نسخه نرم‌افزار Rufus را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. در زمان نوشتن این مقاله، آخرین نسخه منتشر شده نسخه ۳.۱۶ است که از ایمیج Extended Windows 11 پشتیبانی می‌کند.

۲- یک درایو حافظه فلش USB با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و بیشتر اما کاملا خالی را به کامپیوتر وصل کرده و بعد نرم‌افزار Rufus را اجرا کنید. استفاده از یک درایو یو‌اس‌پی سریع بهتر است؛ چون قرار است به عنوان درایو اصلی شما کار کند.

۳- درایو USB که می‌خواهید ویندوز ۱۱ روی آن نصب شود را انتخاب کنید.

۴- مطمئن شوید در گزینه Boot Selection عبارت «Disk or ISO image» نمایش داده می‌شود. روی کلید DOWNLOAD روبروی آن کلیک کنید.

۵- گزینه Windows 11 را انتخاب و روی Continue کلیک کنید.

۶- آخرین نسخه انتشاری ویندوز ۱۱ را انتخاب و دوباره روی Continue کلیک کنید.

۷- ادیشن ویندوز ۱۱ مورد نظر خود را انتخاب و روی Continue بزنید.

۸- نوبت به انتخاب زبان اصلی ویندوز ۱۱ رسیده است. آن را انتخاب و دوباره روی کلید Continue بزنید.

۹- معماری کامپیوتر خود را انتخاب (۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی) و Continue را کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می‌شود و می‌پرسد که می‌خواهید ایمیج ISO را ذخیره کنید؟ این فایل را در پوشه دانلودهای خود ذخیره کنید. در صورت تمایل می‌توانید فایل ایزو ویندوز ۱۱ را با مرورگر وب خود دانلود کنید.

۱۰- منتظر بمانید تا دانلود فایل ایزو ویندوز ۱۱ به پایان برسد.

۱۱- روی منوی کشویی افتادنی گزینه Image option کلیک کنید و Windows To Go را بزنید. این گزینه، ویندوز ۱۱ را به طور مستقیم روی درایو یو‌اس‌پی شما نصب می‌کند.

۱۲- دوباره درایوی که می‌خواهید ویندوز ۱۱ روی آن نصب شود را بررسی کنید تا درست انتخاب شده باشد. روی Start بزنید تا پروسه نصب آغاز شود.

۱۳- پروسه نصب مقداری طول می‌کشد و بستگی به سرعت درایو USB شما دارد. وقتی نصب تمام شد؛ درایو USB را جدا کرده و حالا به دستگاهی بزنید که می‌خواهید ویندوز ۱۱ روی آن اجرا شود.

۱۴- کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را ریستارت کرده و وارد منوی بوت دستگاه شوید. باید اینجا بوت از روی درایو USB را انتخاب کنید.

۱۵- گزینه Windows 11 boot drive را انتخاب و کامپیوتر را بوت کنید.

۱۶- برای راه‌اندازی کامپیوتر و بالا آمدن ویندوز ۱۱، مراحل نصب استاندارد ویندوز ۱۱ را دنبال کنید.

اکنون، درایو USB شما دارای یک ویندوز ۱۱ نصب شده کامل است و می‌توانید از آن روی هر سیستمی استفاده کنید.

استفاده از درایو ویندوز ۱۱ قابل حمل روی کامپیوترهای مختلف

هر باری که درایو ویندوز ۱۱ قابل حمل را روی یک دستگاه جدید قرار دهید؛ با مشکل تایید احرازهویت روبرو خواهید شد:

۱- درایو USB ویندوز ۱۱ را به کامپیوتر جدید مورد نظرتان متصل کرده و دستگاه را ریستارت کنید و روی بوت از درایو USB قرار دهید.

۲- در صفحه لاگین روی گزینه Setup my PIN کلیک کنید تا پروسه تایید هویت شما شروع شود.

۳- اطلاعات اکانتی که در هنگان نصب ویندوز ۱۱ استفاده کردید را وارد کنید. می‌توانید اطلاعات یک اکانت مایکروسافت را نیز وارد کنید.

۴- روی گزینه Email و آدرس ایمیل خود کلیک کنید تا کد احرازهوایت برای شما ایمیل شود.

۵- روی دستگاه دیگری یا گوشی موبایل باید اکانت ایمیل خود را باز کرده و کد ارسال شده را وارد پرومت ویندوز ۱۱ کنید.

۶- وقتی از شما سوال می‌شود که می‌خواهید رمزعبور خود را ریست کنید؛ روی Continue بزنید.

۷- یک پین جدید بسازید و روی OK بزنید تا پروسه لاگین به ویندوز ۱۱ آغاز شود.

هر بار که درایو USB ویندوز ۱۱ را روی یک کامپیوتر جدید نصب کنید؛ مجبور هستید این روند را تکرار کرده و برای خودتان یک پین جدید تعریف کنید ولی روی همان کامپیوتر قدیمی خود می‌توانید بارها و بارها ویندوز ۱۱ را از روی درایو یو‌اس‌پی بوت کرده و مشکلی نخواهید داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…
منبع tomshardware
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5