اینفوگرافی: میزان تولید انواع فلزات در جهان در هر سال چقدر است؟

3

فلزات در اطراف ما هستند و در هر چیزی که تصورش را می‌توان کرد از گوشی‌های موبایل و خودروها گرفته تا خانه‌ها و ساختمان‌های اداریریال مصرف می‌شوند.

آن‌ها بخشی اساسی از اقتصاد مدرن هستند. اما به دست آوردن این مواد یک فرآیند پیچیده است که شامل استخراج، پالایش و سپس تبدیل آن‌ها به اشکال قابل استفاده است.ء

تصور می‌کنید چقدر فلز در سال استخراج می‌شود؟

سنگ معدن سنگ‌های طبیعی هستند که حاوی فلزات و ترکیبات فلزی هستند. فلزات جزئی از سنگ معدن هستند. در نتیجه، تولید سنگ معدن به طور معمول بسیار بیشتر از محتوای واقعی فلز سنگ معدن است. به عنوان مثال، معدنچیان 347 میلیون تن سنگ معدن بوکسیت در سال 2019 تولید کردند، اما مقدار فلز آلومینیوم استخراج شده از آن تنها 62.9 میلیون تن بود.

بر اساس گزارش زمین‌شناسی بریتانیا، در جدول زیر می‌توانید تمام فلزات و سنگ معدن استخراج شده در سال 2019 را ببینید:

فلز/سنگ معدنمقدار استخراج شده (تن)درصد کل
سنگ آهن3،040،000،00093.57
فلزات صنعتی207،478،4866.39
فناوری و فلزات گرانبها1،335،8480.04
جمع3،248،814،334100٪

 

معدنچیان تقریباً سه میلیارد تن سنگ آهن در سال 2019 تولید کردند که تقریبا 94 درصد از کل فلزات استخراج شده را تشکیل می‌دهد. کاربرد اصلی بیشتر این آهن‌ها ساخت فولاد است. در حقیقت، 98 درصد سنگ آهن در صنایع  فولادسازی به کار می‌رود و بقیه کاربرد‌های مختلف دیگری دارند.

جدول دوم:

فلزمقدار استخراج شده (تن)درصد کل
آلومینیوم62،900،00030٪
سنگ معدن منگنز56،600،00027٪
سنگ معدن و کنسانتره کروم38،600،00019٪
مس20،700،00010٪
فلز روی12،300،000
تیتانیوم (محتوای دی اکسید تیتانیوم)6،300،000
سرب4،700،000
نیکل2،702،000
مواد معدنی زیرکونیوم (زیرکون)1،337،000
منیزیم1،059،736
جمع207،478،486100٪

 

جای تعجب نیست که آلومینیوم بیشترین فلز صنعتی است. این فلز سبک یکی از متداول‌ترین مصالح موجود در جهان است که کاربرد‌های آن از ساخت فویل و قوطی نوشیدنی گرفته تا ساختمان‌ها و قطعات هواپیما کاربرد دارد.

منگنز و کروم از نظر فلز استخراج شده به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و از اجزای مهم تولید فولاد هستند. منگنز به تبدیل سنگ آهن به فولاد کمک می‌کند و کروم فولاد را سفت و سخت می‌کند. علاوه بر این، منگنز یکی از اجزای مهم باتری‌های لیتیوم-منگنز-اکسید کبالت (NMC) برای وسایل نقلیه برقی است.

اگرچه تولید مس حدود یک سوم آلومینیوم است، ولی نقش مهمی در امکان‌پذیر کردن زندگی مدرن دارد. فلز قرمز تقریباً در هر سیم، موتور و لوازم برقی در خانه‌ها و دفاتر ما وجود دارد. همچنین برای فناوری‌های مختلفی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و خودرو‌های برقی بسیار مهم است.

جدول سوم:

فلزمقدار استخراج شده در سال 2019 (تن)درصد کل
قلع305،00023٪
مولیبدن275،00021٪
عناصر کمیاب زمین220،00016٪
کبالت123000
لیتیوم97،500
تنگستن91،500
وانادیوم81000
نیوبیوم57000
کادمیوم27،500
تانتالوم27000
جمع1،335،848100.00٪

قلع در سال 2019 بیشترین استخراج شده را داشت و طبق گفته انجمن بین المللی قلع، تقریبا نیمی از آن به قلع لحیم کاری تبدیل شد.

لیتیوم، کبالت، وانادیوم و مولیبدن در تولید باتری‌های لیتیوم یونی، نیروگاه‌های بادی و فناوری‌های ذخیره انرژی ضروری هستند.

اما از 220000 تن از عناصر کمیاب استخراج شده در سال 2019 حدود  60٪ آن در چین تولید می‌شود.

مشخص است که طلا، نقره و فلزات گروه پلاتین (PGMs) نادرتر از همه هستند و کمترین مواد معدنی استخراج شده هستند.

جهان سالانه 100.6 میلیارد تن مواد اولیه از هر نوع مصرف می‌کند. از این میزان مواد اولیه، 3.2 میلیارد تن فلزات هستند یعنی تنها 3 درصد از مصرف کلی مواد اولیه ما را تشکیل می‌دهند. در مقام مقایسه تولید سالانه سیمان در جهان به تنهایی حدود 4.1 میلیارد تن است.

اشتهای جهان برای مواد اولیه با افزایش جمعیت آن در حال افزایش است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…
منبع visualcapitalist
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    دکترجان من خیلی سالهاست که به وب سایت شما سر میزنم چه زمانی که ایران بودم و چه الان که سالهاست از ایران خارج شده ام. ولی حداقلش این بود که به خاطر اون اشتباه در ترجمه سرب که متذکر شدم یک ایمیل خشک و خالی میفرستادین؛ نه اینکه یواشکی متن رو اصلاح کنین و نظری که ارسال کردم رو هم منتشر نکنین. از شما انتظار داشتم چون سالهاست که ایتجا دم از تفکر و تعمق و پرهیز از سطحی گرایی میزنین.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اشتباه ذات انسان است. از شما به خاطر تذکر ممنونم. من اشتباهات را تا جایی که ممکنه اصلاح می‌کنم. اما وقت محدود خودم را برای نوشتن بیشتر حفظ و ذخیره می‌کنم. در صورت درنگ واقعا نمی‌توانم بیشتر از یک پست در روز منتشر کنم. وقت بسیار محدودی دارم که تنها فرصت پاسخ‌های سریع و ضرروی را به من می‌دهد. در هر صورت پوزش که محدودیت‌ها من اجازه نمی‌دهد همیشه پاسخ نیکو داشته باشم.
      بله! اشتباه تایپی و اشتباهاتی از این دست وارد متن من گاهی می‌شه و گریزی از آن نیست. مهم مفهوم کلی و برداشت کلی است.

      1. علیرضا می گوید

        ممنونم از پاسختون دلگرم شدم که باز هم اینجا سر بزنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5