سه روش محبوب برای زیباسازی و جوانسازی صورت

0

رپورتاژ

یکی از نیازهای غریزی انسان، دستیابی به زیبایی و زیبا بودن است. زیبایی در فرهنگ‌ و ملل مختلف، تعاریف مختلفی هم دارد. در طول تاریخ، همواره بشر در پی آن بوده تا ظاهر خود را به‌وسیله تکنیک‌ها و روش‌های متعددی از جمله آرایش، تغییر رنگ و مدل مو و مسائلی از این قبیل زیباتر کند. امروزه نیز عمل‌های زیبایی مانند تزریق ژل، بوتاکس صورت و زاویه‌سازی، از روش‌هایی هستند که توانسته‌اند محبوبیت زیادی در این زمینه پیدا کنند و به عنوان عاملی برای حفظ زیبایی افراد در نظر گرفته شوند.

این روش‌های زیبایی با توجه به نوع روش درمانی، ‌‌‌می‌توانند دائمی و یا موقتی بوده و نه تنها عیوب و چین و چروک‌ افراد مسن را که بر اثر گذر زمان، باعث تغییراتی در ساختار پوست و اجزای صورت‌شان شده بهبود بخشند، بلکه ‌‌‌می‌توانند نواقص و عیوب ظاهری افراد جوان را نیز برطرف کرده و از بروز چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری کنند. در این مطلب قصد داریم درباره سه روش زیبایی پرطرفدار در حوزه پزشکی و جراحی زیبایی صحبت کنیم.

تزریق ژل طبیعی لب

افراد زیادی خواهان لب‌هایی برجسته هستند و آن را یکی از معیارهای زیبایی ‌‌‌می‌دانند. تزریق ژل لب طبیعی برای دو دسته از افراد کاربرد فراوانی دارد.

گروه اول شامل افرادی است که گذر زمان بر روی بافت و شکل ظاهری لب‌هایشان تاثیر گذاشته و باعث شده تا فرم لب‌های بالا و خط مرزی‌شان دارای چروک شود. ضمن اینکه گذر زمان موجب شده تا فرم‌ لب‌ها باریک‌تر شده و از زیبایی طبیعی‌شان نیز کاسته شود. اما گروه دوم، افراد جوانی هستند که از فرم و برجستگی لب‌های خود راضی نبوده و مایلند تا کمی شکل و فرم آن را برجسته‌تر و نمایان‌تر کنند.

تزریق ژل لب طبیعی باید توسط متخصصین زیبایی انجام شود تا از هرگونه عوارض بعدی در بدشکلی فرم لب، عفونت، انسداد عروقی و … جلوگیری شود. متخصص زیبایی با توجه به فرم صورت، میزان مورد نیاز ژل را تعیین کرده و با نحوه صحیح تزریق ژل لب، ‌‌‌می‌تواند نتیجه کار مطلوبی را برای بیمار فراهم آورد.

بهترین روش تزریق لب به صورت موقتی است که عوارض کمی دارد. رایج‌ترین و بهترین ژل لب در این روش، ژل هیالورونیک اسید است.

میزان ماندگاری ژل لب

ماندگاری ژل لب به عوامل مختلفی از جمله برند و نوع ژل مصرفی، میزان حجم‌دهی و متابولیسم بدن بستگی دارد. اما به طور معمول این ماندگاری بین 6 تا 9 ماه در نظر گرفته ‌‌‌می‌شود و بعد از این مدت نیاز است تا مجددا لب‌‌ها ‌ترمیم شوند.

ترمیم ژل لب

بهترین زمان ‌ترمیم ژل یا فیلر لب، زمانی است که 25 تا 30 درصد از حجم ژل قبلی بر روی لب وجود داشته باشد و سپس برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه شود.

برای بیشتر افراد تزریق 1 سی‌سی ژل کافی است و باعث می‌شود لب‌ها حالت طبیعی و زیبایی پیدا کنند؛ اما این مقدار ژل ممکن است با توجه به میزان حجم‌دهی و سلیقه بیمار تا 2 سی‌سی هم متغیر باشد. بهترین روش برای تزریق ژل طبیعی آن است که نصف ژل یا سرنگ به لب‌ها تزریق شود و سپس بعد از یک الی دو هفته، مجددا بیمار به پزشک مراجعه کند تا تزریق نصف دیگر ژل نیز انجام شود.

مدل های مختلف تزریق ژل لب

تزریق ژل لب طبیعی در مدل‌های مختلفی انجام ‌‌‌می‌شود. بعضی از این مدل‌ها عبارتند از تزریق ژل لب روسی، تزریق ژل لب عروسکی، تزریق ژل لب قلبی و تزریق ژل لب ‌‌هالیوودی.

‌زاویه سازی فک صورت

‌زاویه سازی فک و صورت روشی است که به منظور زیباسازی و ‌فرم‌دهی چانه، صورت، خط فک و همچنین جوان‌سازی و رفع عدم تقارن صورت انجام ‌‌‌می‌شود. در این روش بسیار مهم است تا کشیدگی‌‌های پوست و ‌زاویه‌سازی در این ناحیه با توجه به دیگر اجزا و تناسب‌‌شان در صورت انجام شود تا نتیجه دلخواه بدست آید.

‌روش های زاویه سازی صورت

زاویه‌سازی فک صورت به دو روش عمده بدون جراحی و با استفاده از عمل جراحی انجام ‌‌‌می‌شود. ‌زاویه‌سازی فک صورت بدون عمل جراحی بسیار پرطرفدار بوده و به روش‌‌های متعددی انجام ‌‌‌می‌شود.

  • ‌زاویه‌سازی فک با استفاده از نخ، برای بالا کشیدن پوست و رفع افتادگی آن انجام ‌‌‌می‌شود. در این روش به 4 الی 6 نخ نیاز است و ماندگاری آن بین 6 تا 12 ماه است.
  • روش دیگر، با استفاده از تزریق ژل یا فیلر است. در این روش از 1 تا 4 سی سی ژل بر اساس آناتومی و فرم فک هر فرد استفاده ‌‌‌می‌شود و ماندگاری آن بین 12 تا 18 ماه است.
  • ‌زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس نیز برای افرادی که ‌‌‌می‌خواهند فرم صورت‌‌شان به شکل V شود گزینه مناسبی است. ماندگاری این روش، نسبت به تزریق ژل، کمتر بوده و بعد از 3 تا 4 ماه نیاز به ترمیم مجدد دارد. برای زاویه سازی فک در این روش معمولا از30 تا 60 واحد بوتاکس استفاده ‌‌‌می‌شود.
  • ‌زاویه سازی با تزریق چربی نیز روش دیگری است که معمولا از چربی خود فرد برای فرم‌دهی استفاده ‌‌‌می‌شود.
  • ‌زاویه سازی فک به روش کیبلا برای حذف چربی اضافه در ناحیه فک و زیر چانه‌ها استفاده ‌‌‌می‌شود. در این روش به 1 تا 6 ویال کیبلا نیاز است.
  • ‌زاویه‌سازی فک با هایفوتراپی و آر اف نیز از دیگر روش‌‌های غیرجراحی برای ‌فرم‌دهی فک به شمار ‌‌‌می‌روند.
  • ‌زاویه سازی فک به روش جراحی (ارتوگناتیک) نیز برای افرادی در نظر گرفته ‌‌‌می‌شود که دارای پوست بسیار شلی در ناحیه گردن و فک هستند که نمی‌توان آن را بوسیله روش‌‌های غیرجراحی برطرف کرد. این روش دائمی بوده و خط فک اصلاح شده تا آخر عمر فرد و با مراقبت و پیشگیری از چاقی و چربی اضافه در این ناحیه حفظ ‌‌‌می‌شود. زمان جراحی بین 1 تا 2 ساعت است.

بوتاکس صورت

یکی از روش‌های زیبایی و صاف کردن خطوط و چین و چروک صورت استفاده از بوتاکس است. در این روش، پزشک با استفاده از تزریق سم بوتولونیوم به عضلات صورت، باعث فلج شدن موقتی آنها شده و در نتیجه خطوط صورت را از بین ‌‌‌می‌برد.

خطوط و چین و چروک صورت بر اثر حرکات زیاد ماهیچه‌ها و عضلات صورت پدیدار ‌‌‌می‌شوند؛ بنابراین با فلج کردن موقتی عضلات، ‌‌‌می‌توان از این عارضه جلوگیری کرده و صورتی جوان‌تر و شاداب‌‌‌تر داشت. از بوتاکس صورت به خصوص برای رفع خطوط و چین و چروک نواحی پیشانی، اطراف چشم و به طور کلی نواحی از صورت که نیاز به حرکات عضلانی ندارند استفاده ‌‌‌می‌‌شود.

علاوه بر این، از تزریق بوتاکس صورت ‌‌‌می‌توان برای درمان و رفع خط اخم، خطوط افقی پیشانی، چروک‌‌های گردن، بالابردن گوشه‌‌های لب و بالابردن بینی نیز استفاده کرد.

چقدر بوتاکس باید تزریق شود؟

دوز مورد استفاده بوتاکس در نواحی مختلف صورت متغیر است. عموما برای رفع افتادگی گوشه لب‌‌ها از 2 تا 8 واحد بوتاکس و برای رفع خط اخم، از 20 تا 40 واحد بوتاکس استفاده ‌‌‌می‌کنند. هزینه بوتاکس صورت به عمق خطوط، برند بوتاکس و محل تزریق بستگی دارد.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری اثرات تزریق بوتاکس با تاثیر از عواملی چون الاستیسیته (انعطاف‌پذیری پوست)، عمق چین و چروک‌‌ها و خطوط پوستی و سن بیمار تعیین ‌‌‌می‌شود. اما به طور معمول این ماندگاری بین 4 تا 6 ماه پس از تزریق تعریف ‌‌‌می‌شود و بعد از این مدت باید مجددا بوتاکس را به نواحی موردنظر تزریق کرد.

توجه داشته باشید تزریق مجدد بوتاکس، کمتر از 3 ماه توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است مقاومت بدن در برابر سم بوتولونیوم افزایش پیدا کرده و میزان اثرگذاری دارو را کم کند.

سخن آخر

این روزها روش‌های زیادی برای زیباسازی صورت وجود دارد و هرروزه نیز به محبوبیت آن‌ها اضافه می‌شود. زیرا ساده و بدون خطر هستند و از آنجایی که موقتی هستند، در صورتی که شخص از نتیجه کار راضی نباشد، می‌تواند به حالت قبل برگردد.  نکته مهم در انجام این روش‌ها، مراجعه به مراکز معتبر و پزشک متخصص و ماهر است. یادتان باشد که صورت، از اجزای مهم بدن شماست و نباید زیبایی آن را با مراجعه به افراد نامعتبر، در خطر قرار دهید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.