ایرانیان در ترکیه چگونه طلاق میگیرند؟

0

رپورتاژ

در چند سال اخیر تعداد ایرانیانی که به کشور ترکیه مهاجرت کرده‌اند زیاد شده است. با توجه به حجم مهاجرین ایرانی ممکن است نیاز به اطلاع رسانی درباره امور حقوقی و وکالتی نسبت به شهروندان داشته باشیم. یکی از مهم‌ترنی مواردی که ایرانیان مقیم کشورهای دیگر باید به آن توجه داشته باشند احوال شخصیه است. به اموری مانند انحصار وراثت، طلاق، ارث و وصیت که به واسطه آن افراد دارای حق و حقوقی در جامعه می‌شوند، احوال شخصیه گفته می‌شود. به این معنا که ایرانیان در هر کشوری زندگی کنند برای احوال شخصیه باید مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران پیش روند.

با توجه به افزایش آمار طلاق در چند سال گذشته در این متن شرایط طلاق ایارنیان خارج از کشور و طلاق در ترکیه برای شما توضیح می‌دهیم. ایرانیان مقیم سراسر جهان که مایل به اقدام برای طلاق هستند، در هر کشوری که باشند باید هم بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران و هم قانون کشوری که در آن ساکن هستند برای طلاق اقدام کنند. برای طلاق با قانون کشور ایران باید به یک وکیل طلاق در ایران وکالت دهند تا بدون نیاز به حضور زوجین برای طلاق اقدام کند.

طلاق در ترکیه

در صورتی که ایرانیان مقیم کشور ترکیه مایل به طلاق در ترکیه باشیند، باید از طریق سیستم قضایی ایران اقدام به طلاق نمایند. نکته مهم در طلاق ایرانیان خارج از کشور است که یا باید شخص اصیل (خود شخص) و یا وکیل (وکیل پایه یک دادگستری) در مراجع قضایی و اداری حضور داشته باشند.

این به این معناست که اطرافیان اشخاص متقاضی برای طلاق نمی توانند به جای شخص حضور داشته باشند و اگر شخص امکان حضور در ایران را ندارد، باید حتما وکیل پایه یک دادگستری داشته باشد تا بتواند اقدام به طلاق بکند. برای وکالت دادن به وکیل پایه یک دادگستری باید از طریق ثبت نام در سامانه میخک اقدام کنند. از طریق سامانه میخک می‌توانند انواع وکالتنامه طلاق (طلاق توافقی، طلاق یک‌طرفه از سمت خانم، طلاق یک‌طرفه از سمت آقا) را ثبت کنند.

طلاق توافقی در ترکیه

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در آن هر دو نفر راضی به جدایی هستند. در صورتی که مقیم ترکیه هستید و مایل به طلاق توافقی هستید،باید نسبت به یک سری از موارد زندگی زناشویی با همسرتان به توافق برسید. این موارد عبارتند از مهریه، نفقه و حضانت فرزند.

مهریه در طلاق توافقی بستگی به توافق طرفین دارد. یعنی امکان بخشیدن کامل مهریه، دریافت کامل مهریه و یا هر توافق دیگری وجود دارد و قانون به رسمیت این توافق را می پذیرد. در مورد حضانت فرزند هم اگر زوجین به توافق نرسند، حضانت فرزندان طبق قانون پیش می رود. حضانت قانونی فرزند دختر و پسر تا 7 سالگی با مادر است. حضانت فرزند پسر از 7 تا 15 سال و فرزند دختر از 7 تا 9 سال با پدر است.

در صورتی که وکیل داشته باشید، تفاوت چندانی بین طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور و داخل کشور نیست و تقریبا روال مشابهی طی می شود. در صورتی که مایل به داشتن وکیل طلاق توافقی در ترکیه هستید، می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی دادسو استفاده نمایید.

وکیل طلاق در ترکیه

چالش طلاق ایرانیان خارج از کشور فقط دوری مسافت نیست. روال اداری و قضایی پرونده طلاق زمانبر است و از آنجایی که امکان حضور زوجین به صورت بلند مدت در ایران نیست، بهترین گزینه داشتن وکیل طلاق است.

منظور ما از وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی در زمینه  طلاق و امور مربوط ایرانیان خارج از کشور فعالیت می‌کند. وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور، آشنایی کاملی با قوانین طلاق ایرانیان خارج از کشور دارد و با شیوه گرفتن وکالتنامه از طریق سامانه میخک اشناست. موسسه دادسو دارای یک دپارتمان اختصاصی، ویژه ایرانیان خارج از کشور است وکارشناسان حقوقی دادسو کامل نسبت به روال ثبت نام در سامانه میخک، ثبت وکالتنامه در سامانه میخک و سایر امور کنسولی آشنا هستند.

سامانه میخک ترکیه

سامانه میخک یکی از خدمات وزارت امور خارجه است که برای امور حقوقی، اسنادی و اداری ایرانیان خارج از کشور ساخته شده است. ایرانیان مقیم ترکیه هم می توانند از طریق سامانه میخک ترکیه امور مختلفی از جمله ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک، امور مربوط به گذرنامه، امور دانشجویی، تایید اسناد تجاری و درخواست صدور شناسنامه و … را انجام بدهند.

هموطنان مقیم کشور ترکیه، می توانند از طریق سامانه میخک ترکیه، به وکیل وکالت دهند تا به جای آنها در مراحل مختلف پرونده حضور داشته باشد. برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک شما حتما باید با داشتن کد ملی و یک ایمیل معتبر اقدام کنید و بعد از ثبت اطلاعات هویتی و اقامتی خود، مجاز به ثبت وکالتنامه هستید. بعد از ثبت وکالتنامه یک کد رهگیری از طرف سامانه میخک به شما داده می شود و با آن کد می توانید با ارتباط با یکی از سه کنسولگری ایران در ترکیه اقدام به ثبت رسمی وکالتنامه بکنید.

بعد از ثبت وکالتنامه توسط کارشناسان کنسولگری، وکیل شما می تواند وکالتنامه را از طریق وزارت امور خارجه در ایران دریافت کند.برای طلاق در ترکیه با قانون ایران نیز باید در سامانه میخک ثبت نام انجام شود. (این ثبت نام باید هم توسط خانم و هم توسط آقا انجام شود) بعد از ثبت نام و ثبت وکالت نامه (طلاق گیرند زن و طلاق دهند مرد، کد رهگیری برای شما ایمیل می‌شود. بعد از دریافت کد رهگیری باید با همراه داشتن گذرنامه به سفارت مراجعه کنید تا احراز هویت انجام شود و وکالتنامه به امضا شما برسد. بعد از طی کردن همه این مراحل وکیل شما در ایارن می‌تواند وکالتنامه را از وزارت امور خارجه دریافت کند، تا بدون نیاز به حضور شما امور طلاق انجام شود.

یکی دیگر از راه‌های وکالت دادن به وکیل طلاق در ایران، ثبت نام در سامانه ثنا است. این سامانه متعلق به قوه قضاییه کشور است و برای انواع امور ابلاغیه، لایحه و اظهارنامه، کاربرد دارد. اگر کارت ملی شما هوشمند باشد امکان ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا را دارید. بعد از تکمیل احراز هویت می‌توانید از طریق این سامانه به وکیل خود وکالت دهید و انواع دادخواست و ابلاغیه‌ها را بررسی کنید.حتما به این نکته توجه داشته باشید که باید طلاق خود را هم به قانون ترکیه و هم کشور ایارن به ثبت برسانید. تفاوتی ندارد که ابتدا برایکدام طلاق اقدام کنید. در هر صورت هر دو مورد باید به ثبت برسد.اگر قصد جدایی از همسر خود را دارید و در کشور ترکیه زندگی می‌کنید، می‌توانید با کارشناسان حقوقی موسسه دادسو در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.