چهار دلیل انتخاب کردن رنگ های خنثی برای لباس نوزاد

0

رپورتاژ

رنگ ها تاثیر زیادی بر جهان ما دارند اما در واقع چیزی به نام رنگ وجود ندارد و من تنها طول موجهای مختلف را به این شکل می­بینیم. جالب ترین نکته همین است که کودکان می­توانند این طول موج ها را در نقاشیهای خودشان به خوبی شرح دهند. به عنوان مثال رنگ سفید نشانه خلاء عاطفی و عدم ابراز عواطف است. برای نوزادان بیشتر توصیه می‌شود تا از رنگ های خنثی و نود (nude) استفاده کنید. این گفته دلایل علمی زیادی دارد اما در اینجا بیشتر می­خواهیم در مورد دلایل بصری آن صحبت کنیم و تنها کمی به موارد علمی این بحث بپردازیم. برای آنکه بتوانید در سلامت روان کودکتان تاثیر مثبتی داشته باشید این مقاله را تا انتها بخوانید.

  1. هنوز هم امکان تشخیص اشتباه جنسیت نوزاد وجود دارد

یکی از مهمترین دلایلی که شما نباید از رنگ هایی مانند آبی یا صورتی به عنوان لباس کودک تان استفاده کنید این است که با وجود پیشرفته تکنولوژی و جلو رفتن علم پزشکی حتی همین امروز هم امکان اشتباه در سونوگرافی وجود دارد و ممکن است نوزاد شما جنسیتی غیر از آنچه تشخیص داده شده داشته باشد.

اگر شما بروید و تمام اتاق نوزادان را با رنگ صورتی پر کنید و یا تمام لباس‌های نوزادان را به رنگ آبی بخرید و دیوارها و کمد را هم با همین رنگ انتخاب کنید و زمانی که فرزندتان به دنیا بیاید و جنسیت او دختر باشد نمی­توانید تمام وسایلی که خریده بودید را عوض کنید و در این صورت انگار مبلغ زیادی از پول خود را هدر داده‌اید. رنگ های نود جنسیت ندارند و هم برای دختر و هم برای پسر کاملا زیبا و شکیل هستند و جلوه خاص و فوق العاده ای به فضا میدهند.

  1. حس پاکیزگی و رنگ‌های خنثی

رنگ های روشن و خنثی می‌توانند احساس پاکیزگی را به شما القا کنند. اگر در تبلیغات پودر های ماشین لباسشویی در تلویزیون دقت کرده باشید چیزی که در تمام این تبلیغات ثابت است فارغ از نوع پودر ماشین لباسشویی و افراد، رنگهایی است که از آن استفاده ­می­کنند. در تمامی این تبلیغات سعی می­شود تا از رنگ های خنثی و کم توان از نظر نوع انرژی استفاده شود.

رنگهای خنثی انرژی بالایی ندارند و به خوبی می­توانند احساس ساکن و راکد بودن را به شما القا کنند. برای اتاق نوزاد که قصد ندارد جهان را تغییر دهد و تنها به شیر خوردن و خوابیدن بسنده می­کند استفاده از رنگ های خنثی بسیار تاثیرگذار است. حتی این رنگ‌ها مناسب انواع لباس نوزادی مجلسی و شیک دخترانه یا پسرانه هستند و خیالتان راحت است که کودک دلبند شما، شیک و زیبا لباس پوشیده است.

  1. آرامش بیشتر مادر و نوزاد

رنگ های نود به دور از هر گونه استرس و نگرانی به دور از هیجانات غیرقابل کنترل انسانی هستند و فضا را از تنش خالی ­می­کنند. اگر صبح چشمان خود را باز کنید و در یک اتاق قرمز رنگ بیدار شوید و تمام دیوار به رنگ قرمز باشد احتمالاً حتی اگر عاشق رنگ قرمز باشید نمی‌توانید این صحنه را تحمل کنید و دچار تنش و استرس خواهید شد. دلیل این امر این است که رنگ قرمز فوق العاده رنگ پر انرژی و پر تحرکی است و می­تواند فشار خون را افزایش دهد.

استفاده از رنگ های خنثی و نود اثری عکس این قضیه را روی بدن دارند. اگر صبح چشمانتان را باز کنید و دیوار روبروی شما سفید باشد و کمد هایی با رنگ شیری یا قهوه ای ملایم و یک میز توالت قهوه ای روبروی شما باشد احتمالاً بیش از هر چیزی احساس سرزندگی خواهید کرد. این تاثیر در کودکان هم به همین شکل است و در واقع طول موج هایی که ما از رنگ های خنثی می­گیریم از کودکی در ذهن ما شکل گرفته اند و به خوبی معنی شده اند.

رنگ‌های خنثی را برای لباس‌های زمستان کودک نیز می‌توانید انتخاب کنید. خرید جدیدترین مدل های بافتنی و پلیور نوزادی در رنگ‌های خنثی انتخاب شیک و زیبایی برای کودک شما خواهد بود. البته انواع دیگر لباس‌های زمستانی مانند ژاکت، پیراهن و شنل را هم می‌توانید به همین رنگ تهیه کنید.

  1. عادت کردن نوزاد به رنگ ها

زمانی که کودک چشم باز میکند تا سه ماه اول زندگی تنها نور را تشخیص میدهد و پس از آن می‌تواند رنگ های سبز و قرمز را به صورت محدود ببیند. چیزی که ما ­می­خواهیم این است که چشم نوزاد به صورت طبیعی تکامل پیدا کند و با رنگ های زننده و بیش از اندازه پر انرژی چشم نوزاد دچار آسیب نشود. بهترین کار استفاده از رنگ های خنثی برای اتاق نوزاد از چشم نوزاد بتواند ابتدا به رنگهای کم انرژی عادت کند و پس از آن خود کودکتان زمانیکه به سن مناسبی رسید رنگ مورد علاقه اتاقش را انتخاب کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقمند مسائل تکاملی نوزاد هستید، مقاله زمان تشخیص رنگ توسط نوزاد را نیز بخوانید. جالب است بدانید، هر نوزادی حتی در ماه‌های ابتدایی زندگی‌اش، قادر به تشخیص دقیق چهره‌ها هم نیست.

رنگها یکی از اولین راههای ارتباطی انسان با نوزادشان هستند بنابراین سعی کنید تا در انتخاب رنگ مناسب برای لباس و اتاق خواب نوزادتان بهترین موارد را انتخاب کنید تاروان نوزادتان به بهترین شکل رشد یابد.

نویسنده: سارا اقبالی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5