17 نقش آفرینی نامزد اسکار مریل استریپ

0

شکارچی گوزن ‌(۱۹۷۸‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل.

مریل استریپ در این فیلم در کنار رابرت دونیرو و کریستوفر واکن، که راهی جنگ ویتنام می‌شوند، نقش زنی را بازی کند که سمبل وطن و خانه است.

کریمر علیه کریمر ‌(۱۹۷۹‌)‌:

برندهٔ اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل استریپ نقش زن بیباکی را بازی می‌کند که شوهر و پسرش را رها می‌کند و دنبال زندگی تازه‌ای می‌رود. بعد برمی‌گردد تا از طریق قانونی پسرش را از شوهرش ‌(داستین هافمن) پس بگیرد.

زن ستوان فرانسوی ‌(۱۹۸۱‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ در این فیلم در دو نقش ظاهر می‌شود؛ یکی نقشی که عنوان فیلم هم هست و دیگری نقش هنرپیشه‌ای که نقش زن ستوان فرانسوی را در فیلم بازی می‌کند. فیلم براساس رمانی از جان فاولز ساخته شده و ساختار روایی موازی و پیچیده‌ای دارد.

انتخاب سوفی ‌(۱۹۸۲‌)‌:

برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول

استریپ نقش زنی را بازی می‌کند که از اردوگاه نازی‌ها جان سالم به در برده و بعد با کوین کلاین آشنا می‌شود، در حالی که رازی را از مرد زندگی‌اش پنهان می‌کند.

سیلک وود ‌(۱۹۸۳‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول

استریپ نقش کارن سیلک وود را فیلمی براساس داستانی واقعی بازی می‌کند که در آن کارن از رازی دربارهٔ تاثیر انرژی هسته ای بر انسان‌های عادی پرده برمی‌دارد. راجر ایبرت در نقدش درباره فیلم نوشت: ((استریپ و بازیگران دیگر فیلم آن قدر شخصیت‌ها را مجاب کننده به تصویر کشیده اند که ما بیشتر به شاهدان ماجرا شبیه هستیم تا تماشاگرانی که در سینما فیلم را تماشا می‌کنند.‌))

بیرون از آفریقا ‌(۱۹۸۵‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول

استریپ نقش زن دانمارکی‌تباری را دارد که مالک زمین‌های بسیاری است و با رابرت ردفورد آشنا می‌شود. نقش آفرینی او دقیق، شفاف و همراه با لهجه‌ای حساب شده است.

آیرن‌وید ‌(۱۹۸۷‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ نقش خواننده‌ای شکست خورده را در مقابل جک نیکلسون در دورهٔ رکود اقتصادی بزرگ آمریکا بازی میکند.

فریادی در تاریکی ‌(۱۹۸۸‌)‌: نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول شاید بازی استریپ در این فیلم را بتوان بهترین نقش آفرینی او دانست که نامزد جایزهٔ اسکار شده. او در این فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که به قتل بچه‌اش محکوم شده است.

کارت پستال‌هایی از لبهٔ پرتگاه ‌(۱۹۹۰‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول

استریپ در این فیلم نقش هنرپیشه‌ای به نام سوزان ویل را بازی میکند. فیلم توسط مایک نیکولز و براساس فیلمنامه ای از کری فیشر، هنرپیشهٔ فیلم جنگهای ستاره ای دربارهی زندگی خودش ساخته شده است.

پل‌های مدیسن کانتی ‌(۱۹۹۵‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ نقش زن خانه داری تنها را دارد که با عکاسی با نقش آفرینی کلینت ایستوود آشنا می‌شود.

یک چیز درست ‌(۱۹۹۸‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ نقش زنی را بازی می‌کند که مبتلا به سرطان است و رنی زلوگر از او مراقبت می‌کند.

موسیقی قلب ‌(۱۹۹۹‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ در این فیلم نقش زنی را دارد که به بچه‌های اهل هارلم ویولن آموزش می‌دهد. به نوشتهٔ سن فرانسیسکو کرانیکل ‌((شاید موسیقی قلب براساس داستانی واقعی نوشته شده باشد اما تنها مورد حقیقی آن مریل استریپ است.‌))

اقتباس ‌(۲۰۰۲‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل

استریپ در این فیلم نقش سوزان اورلین، نویسندهٔ خندان و پرانرژی را بازی می‌کند که نیکلاس کیج قرار است براساس کتابی از او فیلمنامه‌ای بنویسد

شیطان پرادا می‌پوشد ‌(۲۰۰۶‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ در این فیلم نقش میراندا پریستلی، سردبیر سختگیر یک مجله مد را بازی می‌کند. استریپ با ترکیب سنگدلی و ادا و اطوارهای عجیب و غریب موفق شد طرفداران تازه‌ای از نسل جدید برای خود دست و پا کند.

شک ‌(۲۰۰۸‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ نقش خواهری روحانی را بازی می‌کند که شک کرده فیلیپ سیمور هافمن از دانش آموزان‌اش سوءاستفاده می‌کند.

جولی و جولیا ‌(۲۰۰۹‌)‌:

نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول استریپ در این فیلم نقش جولیا چاپلد، مجری برنامهٔ آشپزی یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا را بازی می‌کند.

بانوی آهنین ‌(۲۰۱۱‌)‌:

نامزد ‌(و برنده) اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول

نقش آفرینی درخشان مریل استریپ در فیلمی از فیلیدا لوید. استریپ در این فیلم نقش مارگارت تاچر، نخست وزیر محافظه کار کشور انگلستان در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۰ را برعهده دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.