پیشنهاد فیلم: کاندیدای منچوری – مریل استریپ و دنزل واشنگتن در یک فیلم با مضمون تئوری توطئه

0

فیلم‌های با مضمون تئوری توطئه همیشه طرفدار داشته‌اند. البته من تا اسم تئوری توطئه به گوشم می‌خورد، یاد فیلمی با همین نام که در آن مل گیبسون و جولیا رابرتس بازی می‌کردند، می‌افتم. فکر کنم یکی از نخستین فیلم‌هایی بود که من روی سی دی دیدم! ترانه خیلی جالبی هم داشت: Can’t take my eyes off of you که بارها توسط هنرمندان مختلف اجرای مجدد یا اصطلاحا کاور شده.

بگذریم. صحبت ما در مورد فیلم دیگری است. فیلمی که محور آن تئوری توطئه است. من در مورد نسخه 2004 فیلم دارم می‌نویسم. خیلی پیش‌تر در سال 1962 فیلم اصلی ساخته شده بود و بعد مدت‌ها فیلم، البته با تغییر داستان، بازسازی شد.

فیلم اول را جان فرانکن هایمر را در دوره کمونیست‌هراسی در آمریکا ساخته بود، اندکی بعد از دوره مک‌کارتیسم. در این فیلم ریموند شا (هاروی) قهرمان جنگ کره بدون این‌که خود بداند، در زمان اسارت در منچوری شست‌وشوی مغزی شده تا مقاصد کمونیست‌ها را عملی کند.

نسخه سال 2004، را جاناتان دمی کارگردانی کرده بود و هنرپیشه‌های شاخصی مثل دنزل واشینگتن، مریل استریپ، لیو شرایبر، جان وویت، کمبرلی الیز، جفری رایت داشت.

جاناتان دمی و فیلمنامه نویسانش (دانیل پین اودین جرجاریس) کار نسبتا خوبی روی فیلمنامه قدیمی جرج اکسلرود که از روی نوول ریچارد کاندون اقتباس شده بود، انجام داده‌اند.

در این نسخه‌، بسیاری نقاط ضعف داستان نخست برطرف شده و با دغدغه‌های سال‌های اولیه قرن 21 هماهنگ شده است.

قصه‌ فیلم از کشور کویت شروع میشود. ارتش صدام حسین در سال ۱۹۹۱ کویت را اشغال کرده است و آمریکا در تلاش است تا عملیات نظامی «طوفان صحرا» را برای آزادسازی عراق آغاز کند.

یک تیم نظامی آمریکایی به کویت فرستاده شده تا قدرت ارتش عراق را محک بزند. رهبری این تیم نظامی را کاپیتان بن مارکو (دنزل واشینگتن) و ستوان ریموند شاو (لیو شرایبر) بر عهده دارند. کمی بعد، نظامیان آمریکایی زیر حمله قرار گرفته و همگی آن‌ها دستگیر می‌شوند.

سه روز بعد، همه‌ی اعضای گروه به جز دو نفر زنده پیدا می‌شوند. ظاهرا فداکاری‌های ستوان ریموند شاو باعث نجات اعضای گروه شده است. ریموند در بازگشت به آمریکا به خاطر ابراز شجاعت در جبهه‌های جنگ، مدال افتخار میگیرد.

او ۱۳ سال بعد، به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در انتخابات شرکت می‌کند. در همین زمان، بن مارکو تدریجا به خاطر می‌آورد که ۱۳ سال پیش در کویت بر او و ریموند چه گذشته بود. بن پی می‌برد که ریموند هیچ عمل قهرمانانه‌ای انجام نداده و همه‌ی ماجرا یک توطئه‌ی بزرگ است.

در نسخهٔ به‌روز شدهٔ فیلم دشمنان کمونیست جای خود را به شرکت بزرگ منچورین گلوبال داده‌اند و اصولاً مالکیت دولت همچون یک کالا، موضوع دعواست.

در هنگام پخش فیلم شخصیت الئنور شاو با بازی مریل استریپ را برخی‌ها را به یاد هیلاری کلینتون انداخت. آنقدر که مریل استریپ در مصاحبه‌هایش تاکید کرده که کاراکتر الئنور هیچ ارتباطی با هیلاری کلینتون ندارد!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5