زندگینامه مریل استریپ -ملکه معاصر سینمای دنیا- حقایقی از زندگی‌اش

0

مریل استریپ بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است که به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن تمام دوران شناخته می شود. او در 22 ژوئن 1949 در سامیت، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

استریپ برنده سه جایزه اسکار، نه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار فیلم بریتانیا شده است. او به دلیل تطبیق پذیری و توانایی اش در تسلط بر انواع لهجه ها و نقش ها شناخته شده است.

استریپ حرفه بازیگری خود را در دهه 1970 آغاز کرد و با بازی در فیلم “شکارچی گوزن” در سال 1978 به شهرت رسید. او از آن زمان در فیلم های تحسین شده متعددی از جمله “کرامر علیه کرامر”، “انتخاب سوفی” بازی کرد. خارج از آفریقا، «پل های مدیسون کانتی»، «شیطان پرادا می پوشد»، «تردید»، «جولی و جولیا»، «بانوی آهنین» و «آگوست: شهرستان اوسیج».

استریپ علاوه بر کار در فیلم، روی صحنه نیز موفقیت‌هایی داشت و برای بازی در فیلم «خاطره دو دوشنبه / 27 واگن پر از پنبه» در سال 1976 برنده جایزه تونی شد. او همچنین در امور بشردوستانه و بشردوستانه شرکت داشته است. تلاش ها، از جمله خدمت در هیئت مدیره کمیسیون زنان پناهندگان.

مریل استریپ از خانواده مری ولف ویلکینسون، هنرمند تجاری، و هری ویلیام استریپ جونیور، مدیر داروسازی، مری لوئیز استریپ به دنیا آمد. او در برناردسویل، نیوجرسی بزرگ شد و به کالج واسار رفت و در آنجا درام خواند و در چندین نمایش تئاتر ظاهر شد.

پس از فارغ التحصیلی از کالج، استریپ به شهر نیویورک نقل مکان کرد و شروع به تست بازیگری برای نقش های بازیگری کرد. او اولین حضور حرفه ای خود در صحنه را در سال 1975 در تولید “Trelawny of the Wells” انجام داد. نقش موفقیت آمیز او در سال 1978 در فیلم “شکارچی گوزن” به دست آمد که اولین نامزدی اسکار خود را برای آن دریافت کرد.

استریپ به دلیل توانایی‌اش در تغییر نقش‌ها، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر احساسی، شناخته شده است. او طیف گسترده ای از شخصیت ها را بازی کرده است، از شخصیت های تاریخی مانند مارگارت تاچر در “بانوی آهنین” تا شخصیت های خیالی مانند میراندا پریستلی در “شیطان پرادا می پوشد”. او همچنین به خاطر بازی های موزیکال خود در فیلم هایی مانند “Mamma Mia!” و “به جنگل.”

استریپ علاوه بر حرفه بازیگری موفق خود، مدافع حقوق زنان و عدالت اجتماعی نیز بوده است. او از حامیان جنبش Time’s Up بوده و علیه آزار جنسی در صنعت سرگرمی صحبت کرده است. او همچنین در دلایل مختلف محیطی، از جمله صحبت کردن علیه خط لوله پیشنهادی Keystone XL، شرکت داشته است.

استریپ از سال 1978 با مجسمه ساز دان گامر ازدواج کرده است و آنها دارای چهار فرزند هستند. او همچنان یک چهره بسیار قابل احترام و تأثیرگذار در صنعت سرگرمی است.

مریل استریپ به خاطر تعهدش به هنرش و توانایی‌اش برای زنده کردن شخصیت‌های پیچیده روی پرده معروف است. او همچنین به دلیل حرفه ای بودن و مهربانی اش در صحنه فیلمبرداری مورد احترام است و توسط بسیاری از همبازی ها و همکارانش به خاطر سخاوتمندی و طبیعت حمایتی اش مورد تحسین قرار گرفته است.

استریپ علاوه بر کارهای سینمایی و صحنه ای، در چندین پروژه تلویزیونی نیز حضور داشته است. او در مینی سریال HBO «فرشتگان در آمریکا» در سال 2003 بازی کرد که جایزه امی را برای او به ارمغان آورد، و همچنین در سریال نتفلیکس «The Laundromat» در سال 2019 ظاهر شد.

استریپ همچنین در طول سال ها در تلاش های بشردوستانه و بشردوستانه مختلف شرکت داشته است. او یکی از حامیان دیرینه بنیاد هنرهای کوهستانی نقره ای بوده است که به هنرمندان مشتاق بورسیه تحصیلی و کمک هزینه می دهد. او همچنین با موزه ملی تاریخ زنان و سازمان رودخانه های آمریکا همکاری داشته است.

در سال 2010، استریپ مدال ملی هنر را توسط رئیس جمهور باراک اوباما به دلیل کمک هایش به فرهنگ آمریکایی دریافت کرد. او همچنین مدارک افتخاری را از چندین دانشگاه از جمله دانشگاه هاروارد و دانشگاه ییل دریافت کرده است.

مریل استریپ به دلیل مشارکت در صنعت سرگرمی با جوایز و افتخارات متعدد در طول زندگی حرفه ای خود شناخته شده است. او علاوه بر جوایز اسکار، جوایز گلدن گلوب و جوایز فیلم آکادمی بریتانیا، جوایزی را نیز از سازمان‌های مختلف صنعتی مانند انجمن بازیگران سینما و موسسه فیلم آمریکا دریافت کرده است.

استریپ 21 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و به خاطر بازی هایش در طیف وسیعی از ژانرها از جمله درام، کمدی و موزیکال مورد تحسین قرار گرفته است. او همچنین برای کار خود به عنوان تهیه کننده شناخته شده است و جایزه امی را برای مینی سریال “پنج” HBO در سال 2012 دریافت کرد.

استریپ همچنین به خاطر فعالیت های دفاعی خود، به ویژه از طرف حقوق زنان و اهداف عدالت اجتماعی، شناخته شده است. در سال 2017، او در مراسم جوایز گلدن گلوب سخنرانی قدرتمندی داشت که در آن از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و خواستار اتحاد و تفاهم بیشتر در جامعه شد.

علیرغم موفقیت‌های بسیار، استریپ به خاطر حفظ احساس تواضع و قدردانی در طول زندگی حرفه‌ای خود شناخته شده است. او موفقیت خود را مدیون حمایت خانواده و همکارانش دانسته و در مورد اهمیت استفاده از پلتفرم خود برای ترویج تغییرات مثبت در جهان صحبت کرده است.

در سال 2020، استریپ در فیلم «پروم» بازی کرد، که داستان گروهی از بازیگران برادوی را روایت می‌کند که به شهری کوچک سفر می‌کنند تا به یک زن جوان کمک کنند تا با دوست دخترش در مراسم جشن برگزار شود. این فیلم به دلیل پیام فراگیری و پذیرش آن مورد تحسین قرار گرفته است و بازی استریپ به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین و شادترین او در سال های اخیر توصیف شده است.

مریل استریپ علاوه بر فعالیت های سینمایی و تلویزیونی، در طول دوران حرفه ای خود در تولیدات صحنه ای مختلف نیز شرکت داشته است. او اولین حضور خود را در برادوی در سال 1975 با تولید “Trelawny of the Wells” انجام داد و از آن زمان در چندین نمایش دیگر از جمله “باغ آلبالو”، “پایان خوش” و “مادر شجاعت و فرزندانش” ظاهر شد.

استریپ به دلیل استعدادهای آوازی خود شناخته شده است و در طول دوران حرفه ای خود در چندین موزیکال اجرا کرده است. او در فیلم اقتباسی از موزیکال برادوی “Mamma Mia!” در سال 2008 و همچنین در سال 2014 در فیلم اقتباسی “به جنگل” اثر استیون ساندهیم ظاهر شد. بازی های او در این موزیکال ها به دلیل انرژی و کاریزمای آنها مورد تحسین قرار گرفته است.

استریپ همچنین در طول زندگی حرفه ای خود در زمینه های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت داشته است. او مدافع دلایل محیطی بوده و علیه تغییرات آب و هوایی صحبت کرده است. او همچنین از حامیان جامعه دگرباشان جنسی بوده و علیه تبعیض و نابرابری صحبت کرده است.

در سال 2017، به استریپ جایزه Cecil B. DeMille در جوایز گلدن گلوب، به منظور قدردانی از دستاوردهای عمرش در صنعت سرگرمی، اهدا شد. وی در سخنرانی پذیرش خود از اهمیت تنوع و فراگیری در جامعه صحبت کرد و خواستار احترام و تفاهم بیشتر بین افراد با پیشینه های مختلف شد.

در سال های اخیر، مریل استریپ همچنان نقش های چالش برانگیز و پیچیده ای را ایفا می کند و طیف خود را به عنوان یک بازیگر به نمایش می گذارد. او در سال 2018 در فیلم «مری پاپینز بازگشت» بازی کرد که در آن نقش تاپسی را بازی کرد، شخصیتی که در یکی از شماره های موسیقی فیلم ظاهر می شود. او همچنین در سریال محدود HBO “دروغ های کوچک بزرگ” در سال 2019 ظاهر شد که برای آن نامزدی امی دریافت کرد.

در سال 2020، استریپ در فیلم «بگذارید همه صحبت کنند» بازی کرد، که در آن نقش نویسنده‌ای موفق را بازی کرد که با دوستانش در تلاش برای غلبه بر موانع نویسنده به سفر دریایی می‌رود. این فیلم به خاطر بازی های ظریف و کاوش متفکرانه دوستی و خلاقیتش مورد ستایش قرار گرفت.

استریپ همچنین به عنوان مدافع اهداف عدالت اجتماعی ادامه داده است. در سال 2020، او نامه ای را به همراه بیش از 300 زن برجسته دیگر در صنعت سرگرمی امضا کرد که خواستار پایان دادن به آزار و اذیت و سوء استفاده در محل کار شد. او همچنین از حامیان جنبش Black Lives Matter بوده و علیه خشونت پلیس و نژادپرستی سیستمیک صحبت کرده است.

در سال 2021، استریپ قرار است در اقتباس سینمایی از موزیکال «پروم» بازی کند و نقش خود را از محصول اصلی برادوی تکرار کند. او همچنین قرار است در فیلم «به بالا نگاه نکن» بازی کند، یک کمدی درباره دو دانشمند که یک شهاب سنگ را کشف کردند که به سمت زمین می رود. در این فیلم بازیگرانی از جمله جنیفر لارنس، لئوناردو دی کاپریو و کیت بلانشت حضور دارند.

به طور کلی، مریل استریپ همچنان یکی از معتبرترین و تأثیرگذارترین بازیگران زن نسل خود است. استعداد، فداکاری و تعهد او به اهداف عدالت اجتماعی، او را به نمادی در صنعت سرگرمی تبدیل کرده است و او همچنان یک چهره محبوب برای مخاطبان در سراسر جهان است.

مریل استریپ علاوه بر فعالیت در سینما، تلویزیون و تئاتر، به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش نیز شهرت دارد. او در طول سال ها با سازمان های خیریه مختلفی از جمله موزه ملی تاریخ زنان، بنیاد هنرهای کوه نقره ای و کمیسیون زنان پناهنده همکاری داشته است.

استریپ همچنین مدافع صریح حقوق زنان و برابری جنسیتی بوده است. در سال 2012، او یک سخنرانی قدرتمند در اجلاس زنان در جهان ایراد کرد که در آن خواستار حضور بیشتر زنان در پست‌های رهبری شد و بر نیاز زنان به کنترل بر بدن خود تأکید کرد.

در سال 2015، استریپ بنیاد هنرهای کوهستانی نقره ای را تأسیس کرد که به هنرمندان مشتاق کمک هزینه و بورسیه می دهد. این بنیاد از نام کوهی در ایالت نیوجرسی زادگاهش نامگذاری شده است و نشان دهنده تعهد او به حمایت از استعدادهای نوظهور است.

به طور کلی، فعالیت های بشردوستانه مریل استریپ و تلاش های حمایتی بخش مهمی از میراث او بوده است. او از پلت فرم و صدای خود برای ترویج تغییرات مثبت در جهان استفاده کرده است و همچنان برای بسیاری الگو و الهام بخش است.

زندگی شخصی مریل استریپ

مریل استریپ از سال 1978 با مجسمه ساز دان گامر ازدواج کرده است. این زوج در سال 1976، اندکی پس از مرگ شریک سابق استریپ، بازیگر جان کازال، با یکدیگر آشنا شدند. آنها چهار فرزند دارند: هنری، مامی، گریس و لوئیزا.

استریپ در مورد اهمیت خانواده‌اش صحبت کرده است و آنها را با ارائه یک سیستم حمایتی قوی در طول زندگی حرفه‌ای‌اش نسبت داده است. او همچنین مدافع تعادل بین کار و زندگی بوده است و در مورد چالش های دستکاری شغل موفق با مسئولیت های خانوادگی صحبت کرده است.

استریپ به دلیل هوش، شوخ طبعی و شوخ طبعی اش شناخته شده است و اغلب توسط کسانی که با او کار کرده اند به عنوان فردی ساده و راحت توصیف شده است. او همچنین به دلیل تعهد به هنر و توجه به جزئیات شناخته شده است و اغلب خود را در تحقیق و آماده سازی برای نقش هایش غرق می کند.

استریپ یک خواننده مشتاق است و به همکاران و دوستانش کتاب توصیه می کند. او همچنین حامی سازمان های ادبی مختلف از جمله PEN آمریکا و بنیاد ملی کتاب بوده است.

به طور کلی، زندگی شخصی مریل استریپ با تعهد قوی به خانواده، هنر و ارزش هایش مشخص شده است. او مورد احترام و تحسین همکاران و طرفدارانش است و همچنان یک چهره محبوب در صنعت سرگرمی است.

بهترین فیلم های مریل استریپ

مریل استریپ حرفه ای طولانی و درخشان داشته است و بازی های برجسته زیادی در فیلم داشته است. در اینجا تعدادی از فیلم های بسیار مورد توجه او وجود دارد:

انتخاب سوفی (1982) – در این درام دلخراش، استریپ یک بازمانده لهستانی هولوکاست را به تصویر می کشد که توسط گذشته اش تسخیر شده است.

شکارچی گوزن (1978) – این درام جنگی نقش موفقیت آمیز استریپ را به عنوان زنی که با سربازی که قرار است به ویتنام اعزام می شود ازدواج کند، نشان داد.

کرامر در برابر کرامر (1979) – استریپ اولین جایزه اسکار خود را برای بازی در نقش زنی که شوهر و پسر خردسال خود را ترک می‌کند، برد و سال‌ها بعد به دنبال حضانت بازگشت.

خارج از آفریقا (1985) – در این درام عاشقانه گسترده، استریپ نقش یک صاحب مزرعه دانمارکی در کنیا استعماری را بازی می کند.

پل های مدیسون کانتی (1995) – در این درام عاشقانه، استریپ در نقش یک زن خانه دار آیووا ایفای نقش می کند که یک رابطه عاشقانه کوتاه اما شدید با یک عکاس دارد.

The Devil Wears Prada (2006) – استریپ در این کمدی-درام، بر اساس رمانی به همین نام، نقش یک سردبیر مد بی رحم را بازی می کند.

شک (2008) – در این درام که در یک مدرسه کاتولیک در دهه 1960 اتفاق می افتد، استریپ نقش یک راهبه سخت گیر را بازی می کند که به یک کشیش به رفتار نامناسب مشکوک است.

جولی و جولیا (2009) – در این کمدی-درام زندگینامه ای، استریپ سرآشپز و نویسنده جولیا چایلد را به تصویر می کشد.

بانوی آهنین (2011) – استریپ سومین جایزه اسکار خود را برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر سابق بریتانیا در این فیلم زندگینامه ای دریافت کرد.

August: Osage County (2013) – در این کمدی-درام تاریک، استریپ در نقش مادرسالار یک خانواده ناکارآمد که توسط یک بحران گرد هم آمده اند، بازی می کند.

به طور کلی، فیلم‌شناسی مریل استریپ مملو از بازی‌های به یاد ماندنی و فیلم‌های تحسین‌شده است و او همچنان یکی از معتبرترین و با استعدادترین بازیگران زن امروزی است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.