یک روتین پوستی مناسب چگونه روی پوست اثر می‌کند؟

0

همه‌ ما به منظور جوان و شاداب به نظر رسیدن صورت خود به دنبال یک روتین صحیح استفاده از محصولات پوستی هستیم. امروزه در سراسر دنیا انواع شرکت‌های آرایشی- بهداشتی و داروسازی درحال تولید طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبتی هستند؛ اما مهم‌ترین روتین مراقبتی چیست و چگونه روی پوست تاثیر خود را اعمال می‌کند؟

ترکیباتی که در فرمولاسیون هریک از محصولات بهداشتی به کار برده می‌شود متفاوت از یکدیگر عمل کرده و روی نقاط خاصی از پوست اثربخشی دارند. شناختن این مواد به انتخاب بهتر و خرید مطمئن‌تر کمک خواهد کرد. به عنوان مثال انواع اسیدهایی که در کرم‌های روز و شب به کار برده می‌شود چه تفاوتی با هم دارند و چطور به جوانسازی پوست کمک می‌کنند؟

اما برای ساخت مراحل مراقبت پوستی همواره باید یک اصل کلی را دنبال کنید: حذف بافت قدیمی پوست و کمک به نوسازی و ترمیم لایه‌های جوان تر. نکته ی مهم در پیروی از این اصل، این است که درنظر داشته باشید استفاده از محصولات متنوع و زیاد تنها موجب سردرگمی شما خواهد شد. به همین منظور در ادامه تنها 4 محصول اساسی و کاربردی برای یک روتین کامل و پاکسازی پوست معرفی خواهیم کرد و انواع مواد و ترکیبات موثر آنها روی پوست بررسی خواهد شد.

  1. اسکراب و لایه بردار

صرف نظر از نوع پوستتان، لایه برداری یک روتین ضروری و همیشگی مراقبت از پوست است. بافت پوست از داخل به خارج شامل 3 لایه‌ی هیپودرم، درم و اپی‌درم است. سلول‌های مرده ی پوست روی لایه خارجی، یعنی اپی‌درم تجمع پیدا می‌کنند و لایه شاخی شده را می‌سازند. ضرورت لایه برداری دقیقا برای حذف این لایه است. چون به مرور زمان، حالت کدر روی صورت ایجاد می‌کند و درخشندگی پوست را از میان می‌برد. مزیت دیگر این مرحله، تحریک پوست برای ساخت سلول‌های جدید و جوان‌تر است. هرچه میزان چربی پوست بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری برای لایه‌برداری نیاز است ( 2 تا 3 بار در هفته ) و پوست‌های خشک و خیلی خشک نیاز کمتری به این مرحله دارند ( 2 تا 3 بار در ماه ).

مواد به کار برده شده در محصولات لایه‌بردار، به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

فیزیکی و شیمیایی

مواد فیزیکی، دانه‌های خشن و زبری هستند که از طریق ایجاد اصطکاک روی سطح پوست، اقدام به از میان بردن بافت مرده و سست می‌کنند.

اما مواد شیمیایی، به بافت پوست نفوذ کرده و از داخل، پوست را وادار به ساخت سلول‌های جدید و ریزش سلول‌های پیر و فرسوده می‌کنند. معمول‌ترین این مواد شامل ترکیبات زیر هستند:

* گلیکولیک اسید ( نوعی AHA یا آلفاهیدروکسی‌اسید)

* سالیسیلیک اسید ( نوعی BHA یا بتاهیدروکسی‌اسید)

* لاکتیک اسید

* رتینوئیک اسید (از مشتقات رتینول و ویتامین A)

هنگام خرید اسکراب صورت و لایه بردارها بهتر است به نوع، کیفیت و اصل بودن آن ها دقت شود تا از وارد شدن آسیب های جدی به پوست جلوگیری شود.

  1. ماسک صورت

پس از حذف لایه‌های مرده ی پوست، اکنون زمان مناسبی برای رساندن مواد مغذی به پوست بوده و آمادگی لازم را برای جذب انواع مواد مراقبتی تا عمیق ترین لایه‌های آن را خواهد داشت. ماسک‌ صورت انواع مختلف و کاربردهای زیادی دارند؛ اما اصلی‌ترین وظیفه ی آن ها رساندن رطوبت مانند یک بمب به صورت است.

ماسک‌ آبرسان، دسته ای از محصولات هستند که انواعی از ترکیبات مراقبتی مثل جوان‌کننده، ضدالتهاب یا حتی ضد چروک و ضد لک را درون خود دارند؛ اما وظیفه‌ی اصلی آنها، رطوبت رسانی با حداکثر توان ممکن به پوست است. این محصولات معمولا به صورت ورقه‌ای (Sheet Mask) طراحی می‌شوند و نیاز است مدت کوتاهی روی پوست بمانند تا اثر خود را به خوبی اعمال کنند.

ترکیبات به کار برده شده در این دسته، عمدتا مرطوب‌کننده‌ها و آب‌رسان هایی هستند که در غلظت بالا فرموله شده‌اند. معمول ‌ترین مواد استفاده شده شامل گلیسیرین، عصاره‌های گیاهی مرطوب و هیالورونیک اسید هستند که قابلیت نفوذ به بافت پوست را دارند و رطوبت را از محیط گرفته و در لایه‌های مختلف آن به دام می‌اندازند.

  1. سرم صورت

هریک از ما به دنبال هدف خاصی در روتین پوست خود هستیم. اهداف خاص پوستی را ” ترکیبات فعال ” یا Active Ingredients دنبال می‌کنند. این ترکیبات در انواع محصولات پوستی یافت می‌شوند اما برای رسیدن به هدف مورد نظرتان، باید آنها را در غلظت بالا و کنسانتره مصرف کنید تا به نتیجه مناسب برسید. سرم‌ پوستی، شامل انواع خاصی از این ترکیب‌های فعال هستند که به طور غلیظ و در عین حال سبک طراحی شده‌اند تا در مدت زمان کوتاهی مشکلات پوستی را رفع کنند. بسته به نیاز خود باید نوعی سرم را انتخاب کنید و در روتین پوستی خود، روز و شب از آن استفاده کنید.
معمول‌ترین ترکیبات فعال و اهداف آنها :

پپتیدها: افزایش مقاومت و ساخت کلاژن پوست، ضدچروک

چای سبز: آنتی اکسیدان و ضدالتهاب، کاهش آسیب‌های پوستی و ضدلک و ضدجوش

هیالورونیک اسید یا HA: جذب آب و پرشدن بافت دهیدراته پوست

ویتامین C: افزایش درخشندگی و روشن‌شدن پوست

AHA یا آلفاهیدروکسی‌اسیدها: لایه‌برداری و ضد لک و جای جوش

رتینول یا ویتامین A: جوانساز و ضدچین و چروک

نیاسینامید: افزایش مقاومت و ساخت لایه محافظ پوستی، حفظ رطوبت پوست

  1. کرم مرطوب‌کننده

پایه‌ای ترین و اساسی‌ترین مرحله‌ی روتین پوست، داشتن یک کرم است که به بازیابی آب و رطوبت پوست کمک کند. اکثر مشکلات پوستی از کمبود رطوبت منشا می‌گیرد و حفظ هیدراسیون صورت، به جلوگیری از انواع مشکل پوستی کمک خواهد کرد. کرم‌ مرطوب‌ کننده، یک لایه‌ی محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند و دو هدف را دنبال می‌کنند: حفظ رطوبت روی لایه‌ی خارجی پوست و جلوگیری از هدررفتن آب داخل پوست.

این محصولات در آخرین مرحله‌ی روتین باید استفاده شوند و درنتیجه تمام مراقبت‌هایی که در مراحل قبلی انجام داده‌اید را داخل پوست قفل کنند. زیرا همانطور که گفته شد، یک لایه برای محافظت از بافت داخل پوست تشکیل می‌دهند و ساعتها روی صورت باقی می‌مانند. کرم‌های شب سنگین‌تر هستند و کرم‌های روز، اجازه ی تنفس به پوست می‌دهند و از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. وجود آنتی اکسیدان‌ها در این کرم‌ها ضروری است و برای محافظت از پوست به کار برده می‌شود. از انواع آنتی اکسیدان‌ها می‌توان ویتامین سی، کوآنزیم Q10، نیاسینامید و عده زیادی از عصاره‌های گیاهی و دریایی مانند جلبک را نام برد.

همچنین از مهم‌ترین ترکیبات مرطوب‌کننده لیست زیر را می‌توان نام برد:

* گلیسیرین

* الکل‌های چرب مانند ستیل الکل

* اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6

* روغن‌های گیاهی و حیوانی مانند روغن جوجوبا و شی‌باتر یا چربی اوسرین و لانولین

 

سخن آخر

انتخاب و خرید محصولات اورجینال و مطمئن برای داشتن یک روتین سالم پوست ضروری است. فروشگاه اینترنتی زززاگرس یکی از بهترین واردکننده‌های محصولات اصل و خارجی آرایشی و بهداشتی است که بدون واسطه تمامی محصولات خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. تمامی محصولات دارای بارکد اصالت کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه هستند. همچنین مشاوره پوستی دقیق و اختصاصی در بستر سایت فراهم شده‌است و می‌توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و با اطمینان خرید خود را نهایی کنید. پس از مشخص کردن نوع پوستتان و هدف خود از مراقبت پوست، نوع مواد و ترکیبات مورد نیاز خود را انتخاب کنید و پس از خواندن محتوای کالا، از محصولات گسترده سایت zzzagros.com خرید کنید و با خیال راحت درب منزل آن را تحویل بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.