کتاب ذهنی برای اعداد ، نوشته باربارا اوکلی – پیشنهاد کتاب

0

ذهن آدمی قابلیت‌های فوق العاده‌ای دارد، اما با آن دفترچه راهنما ارائه نشده است. این دفترچه راهنما را در کتاب ذهنی برای اعداد پیدا خواهید کرد. چه تازه کار باشید و چه کارکشته، برای بهبود توانایی‌هایتان و یادگیری تکنیک‌های جدید، مخصوصا یادگیری تکنیک‌های مربوط به ریاضی و علوم، راه‌های خیلی خوبی پیدا می‌کنید.

هانری پوانکاره ریاضی‌دان قرن نوزدهم بود. او توصیف کرد که چطور توانست مسئله ریاضی دشواری را که هفته‌ها بدون موفقیت روی آن سخت کار کرده بود، بالاخره حل کند. او به مسافرت رفت. وقتی در جنوب فرانسه سوار اتوبوس شد پاسخ مسئله به طور ناگهانی و ناخواسته به ذهنش رسید، چون قسمتی از مغزش، وقتی او از سفرش لذت می‌برد، به طور ناخودآگاه روی مسئله کار می‌کرد. با اینکه تا وقتی به پاریس برگشت جزئیات را ننوشت، اما می‌دانست پاسخ درست است.

همان طور که باربارا اوکلی در این کتاب پرمایه توضیح می‌دهد، شما هم می‌توانید از همان روش پوانکاره استفاده کنید. جالب است بدانید حتی وقتی خواب هستید و از همه جا بی‌خبر، ذهنتان می‌تواند روی مسئله‌ای کار کند، اما تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که قبل از خواب تلاش کنید برحل آن تمرکز کنید. معمولا صبح که بیدار می‌شوید دید جدیدی به مسئله پیدا می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آن مسئله را حل کنید. برای راه‌اندازی مغز قبل از مسافرت یا خواب تلاش بسیار لازم است؛ در غیر این صورت مغز روی مسئله دیگری کار می‌کند. فقط ریاضی و علوم این گونه نیستند، اگر قبل روی مسائل اجتماعی فکر کرده باشید هم ذهنتان در خواب و فراغت سعی می‌کند آن را، درست مثل مسائل ریاضی یا علوم، حل کند.

در این کتاب بجا و عالی روش‌ها و تکنیک‌های بسیار بیشتری برای یادگیری بهینه می‌آموزید و آموختن را به چشم ماجراجویی می‌بینید، نه عملی شاق. خواهید دید چطور ممکن است خودتان را گول بزنید که درس را بلدید؛ یاد می‌گیرید چطور تمرکزتان را حفظ کنید و در فاصله‌های زمانی مختلف تمرین کنید و می‌آموزید چطور ایده‌های کلیدی را خلاصه کنید تا راحت‌تر در خاطرتان بمانند. با تسلط به روش‌های ساده و علمی اینجا، خواهید دید که چطور بهینه‌تر و کم دردسرتر یاد خواهید گرفت. این راهنمای شگفت‌انگیز هم به یادگیری و هم به زندگی‌تان کمک می‌کند.

کتاب ذهنی برای اعداد می‌تواند در شیوه نگرشتان به یادگیری و درکتان از آن تغییر شگرفی ایجاد کند. ساده‌ترین، مؤثرترین و بهینه‌ترین تکنیک‌هایی را که پژوهشگران در مورد یادگیری می‌دانند خواهید آموخت. هنگام انجام دادن آن‌ها نیز لذت خواهید برد.

جالب است که بسیاری از نوآموزان از راهبرد‌های بی‌تأثیر و ناکارآمد استفاده می‌کنند. برای مثال در آزمایشگاهم درباره یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان تحقیق کردیم. آنان اکثرأ از روش مطالعه مکرر استفاده می‌کنند – یعنی خواندن چندین باره کتاب‌ها یا جزوه‌ها. ما و دیگر پژوهشگران فهمیده‌ایم این روش منفعل و سطحی به یادگیری ناچیزی منتهی می‌شود یا فرد در کل چیزی یاد نمی‌گیرد. به این موضوع «کار شاق بیهوده» می‌گوییم، چون دانش‌آموزان و دانشجویان را تحت فشار می‌گذارد، اما نتیجه‌ای در بر ندارد.

بازخوانی منفعلانه به خاطر گیج بودن یا تنبلی‌مان نیست. به دلیل اینکه گرفتار توهم شناختی می‌شویم این کار را می‌کنیم. وقتی مطلبی را دوباره و دوباره بخوانیم، با آن آشنا و به آن مسلط می‌شویم و ذهنمان راحت می‌تواند آن را پردازش کند. سپس فکر می‌کنیم این پردازش آسان، یعنی مطلب را خوب یاد گرفته‌ایم، درحالی که این طور نیست.

کتاب ذهنی برای اعداد شما را با این توهم و توهم‌های دیگر یادگیری آشنا می‌کند و روش‌هایی برای غلبه بر آن یاد می‌دهد. همچنین روش‌های خوب و تازه‌ای، مانند تمرین بازیابی معرفی می‌کند که می‌تواند زمانی را که صرف یادگیری می‌کنید، به طور قابل توجهی بهبود دهد. این کتاب بسیار عملی و در عین حال الهام بخش است و می‌تواند کمک کند به روشنی ببینید چرا برخی روش‌ها از روش‌های دیگر بسیار مؤثرترند.

این کتاب برای دانش‌آموزان دبیرستانی ای است که عاشق هنر و کلاس‌های زبان‌اند، اما از ریاضیات متنفرند. همین طور برای دانشجویانی است که در ریاضی، علوم، مهندسی و تجارت مهارت دارند، اما فکر می‌کنند می‌توانند از روش‌های ذهنی برای یادگیری استفاده کنند. همین طور برای والدینی است که فرزندانشان ریاضی ضعیفی دارند یا می‌خواهند آن‌ها به سرعت در ریاضی و علوم پیشرفت چشمگیری کنند.

برای فرد خسته‌ای است که از صبح تا شب کار می‌کند، اما هنوز نتوانسته است در آزمون اعطای جواز مهمی موفق شود. برای کارمند شیفت شب فروشگاهی است که آرزو دارد پرستار یا حتی پزشک شود. برای کسانی است که در خانه تحصیل می‌کنند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. برای معلم‌ها و استادهاست نه تنها آموزگاران ریاضی، علوم، مهندسی و فناوری، بلکه رشته‌هایی مثل آموزش، روان‌شناسی و تجارت. برای فرد بازنشسته‌ای است که بالاخره وقت پیدا کرده است، برای مثال، دانشش را در استفاده از کامپیوتر یا ریزه کاری‌های آشپزی افزایش دهد و برای خواننده‌هایی در همه سنین است که دوست دارند در همه زمینه‌ها کمی اطلاعات داشته باشند.

خلاصه، این کتاب برای شماست. لذت ببرید! – دکتر باربارا اوکلی، کارشناس مهندسی، دستیار آموزشی مؤسسه مهندسی پزشکی و زیستی آمریکا، معاون مؤسسه مهندسی برق و الکترونیک انجمن پزشکی و زیست‌شناسی

به عنوان محققی که زمینه کاری‌اش از مهندسی تا علوم اجتماعی و علوم انسانی را در بر می‌گیرد (نویسنده کتاب: باربارا اوکلی)، از خلاقیت اساسی ای آگاه هستم که نه تنها پایه هنر و ادبیات، بلکه علوم و ریاضی را نیز تشکیل می‌دهد.

اگر هنوز فکر می‌کنید استعداد ریاضی و علوم ندارید، شاید از این موضوع تعجب کنید که مغز طوری طراحی شده است که می‌تواند محاسبات ذهنی پیچیده را انجام دهد. هر بار توپی را می‌گیریم یا با ضرب موسیقی می‌رقصیم یا ماشینمان را از روی چاله‌ای در جاده رد می‌کنیم این محاسبات را انجام می‌دهیم. معمولا ناخودآگاه معادلات پیچیده‌ای را حل می‌کنیم، بدون اینکه موقع حل آن‌ها بدانیم جواب‌ها را بلدیم. در واقع همه ما درک و استعداد مادرزادی ریاضی و علوم را داریم. اساسا تنها کافی است راه و چاه آن را یاد بگیریم.

کتاب ذهنی برای اعداد
چگونه در ریاضی و علوم از همه بهتر باشیم (حتی اگر از جبر نمره نیاورده باشیم)
نویسنده : باربارا اوکلی
مترجم : کامیاب تقی‌زاده
ناشر انتشارات چترنگ
288 صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.