۷ ابزار عالی برای اشتراک‌گذاری امن فایل‌ها با هر فردی

آیا نیاز به ارسال فایل‌های مهم برای شخص خاصی دارید؟ یک پلتفرم اشتراک‌گذاری فایل امن انتخاب کنید تا کسی نتواند شما را رهگیری کند

0

اشتراک‌گذاری فایل آسان‌تر از همیشه شده است. قابلیت‌های اشتراک‌گذاری فایل به فاکتورهایی مانند اندازه فایل، سرویس ابری یا نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید؛ بستگی دارد. مهم نیست چه نوع فایلی دارید؛ این روزها می‌توانید با هر فردی در جهان فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید.

همه ما دوست داریم فقط فایل اشتراک‌گذاری شده را فردی که دوست داریم، باز کند و دیگران نتوانند به آن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، مهم است شما از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری فایل امنی استفاده کنید تا فقط گیرنده فایل بتواند آن را باز کند.

در این مطلب، بهترین پلتفرم‌ها و ابزارهای اشتراک‌گذاری فایل امن برای انتقال مطمئن فایل‌ها و اطلاعات حساس شخصی و کاری را معرفی کردیم.

به یاد داشته باشید که دو روش برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها دارید. روش نخست، استفاده از یک ابزار شبکه نظیر به نظیر (peer-to-peer) و روش دیگر استفاده از سرویس‌های کلاود و خدمات اشتراک فایل ابری است. در اینجا، بهترین ابزارهای هر دو روش را مرور می‌کنیم.

OnionShare

OnionShare یک ابزار منبع‌باز است که به شما امکان می‌دهد از اشتراک‌گذاری فایل peer-to-peer برای انتقال مطمئن فایل‌ها به طور مستقیم با کامپیوتر گیرنده استفاده کنید.

اگر از OnionShare استفاده کنید؛ دیگر نیازی نیست به خدمات شخص ثالث اعتماد کنید و اگر اتصال اینترنت فرستنده و گیرنده با کیفیت باشد و آنلاین باشند؛ یک انتقال فایل بدون عیب و نقض را تجربه خواهید کرد.

ابزار OnionShare از شبکه‌های خصوصی مجازی استفاده می‌کند تا مطمئن شود فعالیت اشتراک‌گذاری فایل کاملا خصوصی و ناشناس باقی می‌ماند. با وجود این، سرعت انتقال فایل رضایت‌بخش است. علاوه بر این، یک ویژگی چت ناشناس به همراه توانایی اشتراک‌گذاری فایل‌ها دریافت خواهید کرد.

ابزار OnionShare برای پلتفرم‌های ویندوز، مک‌او‌اس و لینوکس عرضه شده است.

Wormhole

اگر طرفدار ابزارهای اشتراک‌گذاری فایل نظیر به نظیر نیستید؛ می‌توانید سرویس‌ها و ابزارهای ابری را تست کنید. Wormhole یک گزینه جالب برای اشتراک‌گذاری فایل مبتنی بر وب است که رمزنگاری سرتاسری ارائه می‌کند.

به عبارت دیگر، وقتی یک فایل در این سرویس آپلود می‌شود؛ فقط شما و گیرنده می‌توانید به آن فایل دسترسی داشته باشید. همچنین، تضمین می‌کند که حتی ارائه‌دهنده خدمات ابری (Wormhole) نمی‌تواند به فایل‌هایی که به اشتراک می‌گذارید؛ دسترسی داشته باشد.

برای آپلود فایل نیازی به حساب کاربری ندارید تا یک تجربه کاربری ناشناس داشته باشید. برخلاف سایر ابزارها، Wormhole به شما امکان می‌دهد فایلی را به محض شروع آپلود، فورا به اشتراک بگذارید.

حتی اگر هنوز آپلود فایل کامل نشده باشد؛ گیرنده می‌تواند شروع به دانلود فایل کند تا این انتقال سریع‌تر انجام شود. لینک‌های به اشتراک گذاشته شده، پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار منقضی می‌شوند اما می‌توانید زمان انقضا را تغییر دهید و دانلودها را پیش از منقضی شدن لینک‌ها، محدود کنید. همچنین، به شما این قابلیت را می‌دهد که لینک دانلودها را با کیو آر کد به اشتراک بگذارید.

این سرویس محدودیت ۱۰ گیگابیت حجم را دارد که برای یک سرویس رایگان چندان بد نیست. این سرویس می‌تواند برای بسیاری از کاربران خانگی یک راه‌حل خوب باشد ولی شاید برای کاربران تجاری و کسب‌وکارها چندان مفید واقع نشود.

Bitwarden Send

ابزار Bitwarden Send بخشی از یک ابزار بزرگ‌تر به نام Bitwarden password manager است که اتفاقا یکی از بهترین ابزارهای مدیریت رمزعبور محسوب می‌شود. می‌توانید Bitwarden Send را در هر مرورگر وب باز کنید و بدون توجه به سیستم‌عامل و پلتفرمی که در حال استفاده هستید؛ مشغول اشتراک‌گذاری و انتقال فایل‌های خود شوید. با این ابزار، می‌توانید اطلاعات متنی، رمزهای عبور، اسناد مهم یا هر نوع فایل دیگری را به اشتراک بگذارید.

چون این ابزار رایگان است؛ هر فردی می‌تواند شروع به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اسناد خود کند ولی در نسخه رایگان اندازه‌های فایل‌ها محدود است. اگر نسخه پولی این ابزار را تهیه کرده باشید؛ می‌توانید فایل‌هایی تا ۵۰۰ مگابایت را به اشتراک بگذارید.

اگر نمی‌خواهید فایل‌های بزرگ را به اشتراک بگذارید؛ Bitwarden Send یک ابزار تخصصی مناسب برای شما است. می‌توانید هویت خود را برای فایلی که منتقل می‌شود؛ مخفی نگه دارید و از ویژگی‌هایی مانند تعیین زمان انقضای لینک، تایمر حذف فایل، محافظت از فایل با رمزعبور و محدود کردن دسترسی‌ها استفاده کنید.

Dropbox

Dropbox یک گزینه ذخیره‌سازی ابری ایده‌آل برای مشاغلی است که خواهان تعامل و همکاری راحت و آسان با شرکا به همراه امنیت بالا هستند. در حالی‌که سرویس دراب‌باکس رمزنگاری انتها به انتها ارائه نمی‌دهد؛ همچنان داده‌های شخصی شما را خصوصی نگه می‌دارند و یک تجربه بی‌دردسر و کامل ارائه می‌دهد.

دراپ‌باکس هیچ سرویس رایگانی ارائه نمی‌دهد و برای اشتراک‌گذاری فایل امن، باید یک طرح ممتاز را انتخاب کنید تا بتوانید از ویژگی‌های همکاری آن نهایت بهره را ببرید.

Mega

Mega یکی از امن‌ترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری است. با توجه به اینکه این سرویس از رمزنگاری سراسری پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید به راحتی هر فایلی را در حساب کاربری خود آپلود کرده و سپس آن را به اشتراک بگذارید. مزایای این سرویس نه تنها امنیت بالا است؛ بلکه گزینه‌های همکاری مانند چت هم دارد. همکاری و اشتراک‌گذاری فایل‌ها به طور همزمان و بدون نگرانی در مورد امنیت انتقال فایل اتفاق می‌افتد.

می‌توانید مخاطبان یک فایل را به طور دستی اضافه کنید یا از طریق یک کد کیو آر کد با دیگران به اشتراک بگذارید تا دیگران درخواست‌های خود را برای شما ارسال کنند. به این ترتیب، بدون اینکه فرد غریبه‌ای لینک فایل را دریافت کند؛ می‌توانید با افراد خاصی به اشتراک بگذارید.

Tresorit

Tresorit یک سرویس ذخیره‌سازی ابری امن سوئیسی است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را به راحتی و کاملا امن به اشتراک بگذارید. این سرویس هم مانند Mega، به شما یک رمزنگاری انتها به انتها می‌دهد ولی سرویس رایگانی برای ذخیره‌سازی ابری ندارد.

اگر فقط می‌خواهید فایل‌های خود را به صورت امن به اشتراگ بگذارید؛ باید سرویس Tresorit Send را استفاده کنید که فقط فایل‌هایی تا اندازه ۵ گیگابایت را با رمزنگاری انتها به انتها و گزینه‌های اضافی برای مدیریت فایل‌ها و لینک‌های به اشتراک گذاشته شده خود ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید یک فضای اشتراک‌گذاری راحت و آسان به همراه رمزنگاری انتها به انتها مشابه سرویس‌های ابری داشته باشید؛ سراغ سرویس Tresorit بروید.

DocSend

DocSend یک سرویس پولی ممتاز است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی پیوست‌هایی را برای دیگران بفرستید و کنترل‌های بی‌درنگ و لحظه‌ای روی آن‌ها داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر یک فایل را با موفقیت آپلود کرده باشید؛ می‌توانید آن را به نسخه جدیدتر به‌روزرسانی کنید. علاوه بر این ویژگی هیجان‌انگیز، به شما امکان می‌دهد دسترسی‌ها به فایل‌ها را کنترل کرده و هویت گیرندگان را با استفاده از اعتبارسنجی‌های ایمیلی، تایید کنید. این سرویس با جی‌میل و اوت‌لوک یکپارچه‌سازی می‌شود.

می‌توانید از این سرویس به صورت رایگان استفاده کرده ولی برای ادامه کار باید یک طرح پولی را خریداری کنید.

از ابزارهای امن برای ارسال فایل‌های مهم استفاده کنید

اگر بخواهید برای همیشه به فایل‌های خود به صورت امنی دسترسی داشته باشید؛ بهتر است از پلتفرم‌های امن اشتراک‌گذاری فایل استفاده کنید. در حالی‌که بیشتر این پلتفرم‌ها مبتنی بر وب هستند ولی بهتر است گزینه‌های انتقال فایل بین پلتفرمی و نظیر به نظیر را هم بررسی کنید.

در وهله نخست، یک سرویس اشتراک فایل امن و راحت انتخاب کنید. باید بتوانید به سادگی روی فایل‌های مشترک شده، دسترسی و کنترل داشته باشید. اگر به ویژگی‌های اضافی نیاز دارید؛ باید بررسی کنید چه پلتفرم‌هایی این امکانات را به شما می‌دهند و چقدر رایگان هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
منبع makeuseof
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.