چطور یک سالن زیبایی حرفه ای مانند (بورگ) افتتاح کنیم؟

0

رپورتاژ

افتتاح سالن زیبایی یک راه حل عالی برای استفاده از استعداد و مهارت های خود در زمینه آرایشگری است که از این طریق می توانید به دیگران در زیباتر شدن کمک کنید! برای اینکه آرایشگاهی که باز می کنید بهترین موقعیت را از نظر مکان، جذب مشتری و … داشته باشد لازم است به چند نکته مهم و اساسی در این زمینه توجه داشته باشید.

قبل از هر تصمیمی باید این را بدانید که افتتاح کردن سالن زیبایی یعنی راه اندازی یک کسب و کار! این کسب و کار ممکن است در ابتدا و سال های اولیه سود زیادی برایتان نداشته باشد و بعد از گذشت این مدت زمان، به تدریج درآمد زایی و سود دهی آن آغاز خواهد شد. در ادامه با آموزشگاه آرایشگری زنانه فنی حرفه ای ما از بهترین آموزشگاه های ارایشگری در تهران همراه باشید.

تمام هزینه ها را در نظر بگیرید

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که تا چه مدت می توانید بدون هیچ درآمدی کار کنید و هزینه های مربوط به راه اندازی آرایشگاه را تامین نمایید؟

هزینه هایی که برای اجاره مکان آرایشگاه، هزینه دکوراسیون، هزینه خرید لوازم و تجهیزات اولیه و … را در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به کسب مجوز، آموزش، حقوق و دستمزد کارکنان و … را محاسبه کنید.

هزینه های مربوط به هر خدمات آرایشی مانند رنگ مو، کوتاهی مو، اصلاح، خدمات مانیکور ناخن، کاشت ناخن و … را محاسبه کنید و سپس متناسب با آن نرخ انجام خدمات به مشتریان را محاسبه کنید.

برای تمام خدماتی که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید نرخ مشخصی تعیین کنید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

برای شروع کار بهتر است نرخ های بسیار بالا برای خدمات خود تعیین نکنید. قیمت خدمات سالن های آرایشی مشابه که در محدوده شما هستند را پرس و جو کنید و شما نیز در همان رنج قیمت های خود را تعیین نمایید.

کسب مجوز برای فعالیت سالن زیبایی پردیس

برای راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی لازم است مجوز رسمی که توسط اتحادیه های آرایشگری صادر می شوند را داشته باشید. برای دریافت مجوز باید ابتدا مدرک معتبر که نشان دهنده مهارت شما در حرفه آرایشگری است را داشته باشید.


برای اطلاعات کامل مدارک تاسیس سالن زیبایی حتما این مقاله آموزشگاه آرایشگری زنانه فنی حرفه ای ما را مطالعه نمایید و دوباره ادامه دهید:

  • فتوکپی سند مالکیت از تمامی صفحات برابر اصل. (مالک یا مستاجر فرقی نمی کند باید داشته باشند.
  • فتوکپی پایان کار تجاری یا اداری برابر اصل.
  • اجاره نامه ی بنگاهی (اجاره نامه باید با کد رهگیری باشد.
  • برابر اصل (شغل آرایشگری و طبقه قید شود. اجاره نامه به نام متقاضی دارای تاریخ اعتبار و مطابق با پلاک ثبتی سند تنظیم شود.
  • فتوکپی گواهی نامه مهارتی
  • فتوکپی شناسنامه از تمام صفحات و فتوکپی کارت ملی (پشت و رو) برابر اصل .
  • رضایت محضری همسر (در صورت مجرد بودن رضایت محضری پدر و یا در صورت مطلقه بودن، فتوکپی تمام صفحات طلاق نامه و یا فتوکپی گواهی فوت پدر و یا همسر.
  • فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی
  •  ۸قطعه عکس ۴×۳
  • کپی فیش تلفن آرایشگاه

از تمامی مدارک قید شده کپی برابر اصل باید تهیه گردد؛ تمامی موارد برابر اصل باید در دفترخانه انجام پذیرد.

بهتر است برای تمام خدماتی که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید یک مدرک معتبر و تایید شده از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید. با این کار مشتریان اعتماد بیشتری به فعالیت شما خواهند داشت.

انتخاب موقعیت مکانی خوب برای افتتاح آرایشگاه

مکان و موقعیت سالن زیبایی در پردیس مانند بورگ نقش بسیار مهمی در درآمدزایی آن خواهد داشت! برای انتخاب موقعیت مکانی بسیار عالی برای آرایشگاه خود لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

  1. آرایشگاه خود را در مکانی پر رفت و آمد و یا نزدیک به فروشگاه هایی که اغلب مردم و به ویژه خانم ها ( مانند فروشگاه مواد غذایی ) از آن بازدید می کنندافتتاح کنید.
  2. سعی کنید محلی را برای افتتاح سالن زیبایی خود در نظر بگیرید که دسترسی آسانی داشته باشد. پرترافیک بودن آن منطقه و یا نبود پارکینگ مناسب در نزدیکی آرایشگاه ممکن است باعث عدم انتخاب سالن زیبایی توسط مشتریان شود!
  3. آرایشگاه خود را در مکانی افتتاح کنید که سالن زیبایی دیگری در نزدیکی آن وجود نداشته باشد و یا اینکه فاصله بین آن ها زیاد باشد. به عبارت دیگر هیچگونه فضای رقابتی برای خود ایجاد نکیند!

استخدام پرسنل واجد شرایط و متخصص

بهتر است کار خود را از زمان شروع حرفه ای آغاز کنید و از افراد متخصص و آموزش دیده برای کار آرایشگری و دیگر خدمات آرایشی استفاده کنید. هرچه خدمات آرایشی که به مشتریان خود ارائه می دهید تخصصی و اصولی باشد مطمئنا مشتریان ثابت و بیشتری خواهید داشت.

قبل از شروع کار پرسنل بهتر است درباره شرایط کار، ساعات کاری و نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آن ها صحبت کنید و در صورت لزوم قرار داد تعریف شده ای بین خود داشته باشید.

فضای تمیز، شیک و ایمن برای سالن زیبایی در پردیس ایجاد کنید

سالن های زیبایی حرفه ای معمولا دارای فضای بسیار تمیز، شیک، آرامش بخش و مطمئنی هستند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارئه می دهند.  پاکیزگی یکی از مهم ترین بخش های مربوط به سالن زیبایی در تهران است که می تواند مشتریان را به خود جذب کند. از تمیز و پاکیزه بود تمام تجهیزات، لوازم و … اطمینان حاصل کنید.

ابزارها و وسایلی که برای کار آرایشگری استفاده می کنید را از بهترین و باکیفیت ترین برندها انتخاب کنید و از طریق مشتریان خود را حفظ نمایید.

استفاده از موسیقی آرام، نورپردازی زیبا، اتاق انتظار با ظرفیت مناسب، دکوراسیون شیک و مدرن و … همگی نقش مهمی در جذب مشتری خواهند داشت.

طیف گسترده ای از خدمات آرایشی و زیبایی را ارائه دهید

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند تمام کارهای آرایشی و زیبایی خود مانند کوتاه کردن مو، رنگ کردن موها، کاشت ناخن در پردیس یا مانیکور و پدیکور و … را در یک مکان انجام دهند و از این طریق در زمان خود صرفه جویی کنند.

پیشنهاد می شود برای هر خدمات آرایشی مانند میکاپ، شینیون، مانیکور، کوتاهی مو، رنگ کردن مو و … که قرار است در سالن زیبایی خود ارائه دهید، یک فضای مجزا داشته باشید. با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت.

رضایت مشتریان خود را حفظ کنید

حفظ رضایت مشتریان مهم ترین توصیه در افزایش شهرت سالن زیبایی و آرایشی خواهد بود. بهترین ابزار برای بازاریابی آرایشگاه ها استفاده از مهارت های زبانی است. خوش صحبت باشید و اطلاعات به روز و جدید را در رابطه با مراقبت از پوست و مو، مدل آرایش، مدل مو و … در اختیار مشتریان خود قرار دهیدو با راهنمایی های خود کمک کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشند  و در نهایت انتخاب را به عهده مشتری بگذارید.Bottom of Form

 استفاده از یک تم مناسب برای دکور سالن زیبایی

در صورتی که بخواهید مشتری زیادی جذب کرده و مشتری هایتان از بودن در سالن زیبایی شما احساس رضایت داشته باشند، باید یک تم مناسب برای دکور خود انتخاب کرده و از رنگ ها و طرح های مناسبی استفاده کنید. تمام انتخاب های خود را روی کاغذ آورده و با چند نفر مشورت کنید. سپس  با توجه به بودجه و سلیقه خود تصمیم بگیرید. البته شرکت های مشاوره دکوراسیون که به صورت تخصصی در زمینه دکور سالن زیبایی فعالیت می کنند خیلی بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند تا با استفاده از رنگ و نور مناسب محیط دلنشینی را برای مشتریان سالن زیبایی خود فراهم کنید.

  تجهیزات

یک لیست از تجهیزاتی که حتما باید خریداری کنید، تهیه کنید. در این مرحله نیازی به نگرانی در مورد محل قرار دادن لوازم نیست و تنها لیست وسایل ضروری را تهیه کنید. پس از تهیه لیست نیز به مراکز خرید مراجعه کرده و بار دیگر لیست خود را چک کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. در صورتی که یک وسیله خاص ضروری نبوده و مناسب بودجه شما نبود می توانید از آن عکس گرفته و مدتی پس از راه اندازی سالن زیبایی آن را خریداری کنید.البته  شرکت هایی که در زمینه دکوراسیون سالن های زیبایی فعالیت می کنند معمولا مسئولیت خرید و چیدمان تجهیزات را هم به عهده می گیرند.

برای راه اندازی یک سالن زیبایی معمولا وسایل زیر مورد نیاز است:

  •  صندلی میکاپ
  • آینه
  • صندلی اصلاح
  • مبل انتظار
  • صندلی پدیکور
  • تخت اپیلاسیون
  • کابین دوش
  • تخت ماساژ
  •  میز ناخن
  • سرشور
  • کمد وقفسه
  • جالباسی و یا کمد لباس برای مشتریان
  • کامپیوتر
  • نرم افزار حسابداری
  • دستگاه کارتخوان
  •  تلویزیون
  • آب سرد کن

  استخدام پرسنل

شغل آرایشگری در دسته فعالیت های خدماتی قرار دارد .پس موفقیت سالن زیبایی شما خیلی بستگی به کیفیت خدمات شما دارد و کیفیت خدمات بستگی به پرسنل سالن زیبایی شما دارد.بسیاری از سالن های زیبایی تازه تاسیس تا مدت زیادی درگیر استخدام آرایشگران حرفه ای و تکمیل کادر سالن زیبایی خود هستند. اگر استخدام دقیق و برنامه ریزی شده پیش نرود مدیر سالن زیبایی تا مدت زیادی در چرخه باطل بین پیدا کردن پرسنل حرفه ای و جذب مشتری گرفتار می شود.چرا که اکثر آرایشگران حرفه ای به صورت درصدی کار می کنند و تا زمانی که سالن زیبایی شما شناخته شود و مشتریان شما افزایش پیدا کند چند ماهی زمان می برد .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.